Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ihmisiä karsastat?

Vierailija
07.08.2019 |

Minä sellaisia vanhempia naisihmisiä, jotka kiukustuessa raivoavat täyttä kurkkua ja ovat yleensäkin jo valmiiksi tylyjä. Joskus ne vaikuttaa päällisin puolin iloisilta, mutta tulee sellaiset vibat että pinnan alla kytee jatkuvasti ja kohta saa huutia jos tekee yhdenkään virheliikkeen.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta valittajia, työnarkomaaneja, narkkeja, juoppoja...

Vierailija
22/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karsastan ilkeitä ja kateellisia ihmisiä.

Laumasieluja, jotka eivät ajattele omilla aivoillaan.

Ihmisiä jotka uskovat kaikkea muka tieteellisesti todistettua pskaa. Kaikki mitä yliopistoissa tutkitaan ei ole tieteellisesti todistettua faktaa... tulokset saadaan näyttämään miltä tahansa kun tarpeeksi kääntelee ja tutkimuspohja ei ole vahva...

Voitko kertoa esimerkin laumasieluisesta ja esimerkin tieteellisesti todistetusta pskasta? Ihan vain tarkennuksena.

Esimerkiksi yhteiskuntatieteet ovat jo joskus 60-luvulla osoittaneet, että Neuvostoliitto on yhteiskunnista ylivoimaisin.

Linkitä tällaiseen p*skaan, haluan ehdottomasti lukea yhteiskuntatieteellisen tutkimuksen, jossa Neuvostoliitto on todettu yhteiskunnista ylivoimaisimmaksi! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuin AP:n kuvailema, mutta itse vihaan ylimielisiä ja itsekkäitä ihmisiä!

Vierailija
24/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia, jotka hengittävät, mutta eivät asu saman katon alla.

Vierailija
25/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö karsastus tarkoita kieroon katsomista? Ihmisten välttely on karttamista eikö?

Molempia.

https://fi.wiktionary.org/wiki/karsastaa

Vierailija
26/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia muita paitsi heitä, joissa älykkyys yhdistyy hyväntahtoisen hölmöyteen.

Yleensä ihmiset kiinnostavat minua yhtä vähän Moldovan liikenneministeriön vuosiraportti vuodelta 1997 ja pidän heistä yhtä vähän kuin etanoista puutarhassani.

Vierailija
27/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia jotka pyytävät anteeksi vaikkei tarkoita sitä ja sitten taas tilaisuuden tullen kaivellaan vanhoja. Ei osata käsitellä asioita niin ettei ne jää vaivaamaan.

Ex-vaimolla oli puolestaan tapana tiuskaista "no anteeks!", jos hän teki jotain itsekästä tai töykeää ja huomautin siitä. Aika selkeästi kävi ilmi, ettei hän tarkoittanut pyytää anteeksi, vaan se oli tapa, jonka hän sanoi ärsyyntyneenä.

Vierailija
28/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empaattisia naisihmisiä, jotka metsästävät miestä. Tietävät esim. sen että mikä minun parisuhteessani on pielessä ja osaisivat kyllä korjata sen. Oikeasti minun parisuhteessani ei ole mikään pielessä mies vain käy huvikseen ja vaihtelun vuoksi vieraissa silloin tällöin. 

Vierailija
29/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaäänisiä kaikentietäviä päällepäsmäreitä. Karmea ihmistyyppi.

Vierailija
30/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisiäni ja ystäviäni lukuunottamatta en ole lainkaan kiinnostunut muista ihmisistä. Itsesuojeluvaisto kehottaa karttamaan uhkaavia ja/tai väkivaltaisia ihmisiä, mutta muuten mulle on täysin yhdentekevää, millaisia muut ihmiset ovat. 

Vierailija
31/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö karsastus tarkoita kieroon katsomista? Ihmisten välttely on karttamista eikö?

Jonkin asian karsastaminen tai kieroon katsominen on ihan ehta fraasi. Se ei ole synonyymi karttamisen eli välttelemisen kanssa, vaan tarkoittaa ihan muuta, nimittäin sitä, että suhtautuu johonkin asiaan (tai ihmisiin) epäsuotuisasti (tästäkin voi käyttää synonyymiä karsaasti).

Mutta asiaan: mä karsastan juoruilevia ihmisiä, siis sellaisia, joilla on aina pahaa sanottavaa muista ihmisistä ja jotka puhuvat ihan mitä vain kenelle vain. Myös täysin ajattelematon ihmistyyppi ärsyttää: tehdään kaikenlaista, mutta ei pysähdytä miettimään, onko tämä nyt viisasta, vaikka jatkuvasti hommat menisivät mönkään. Molemmista tulee mieleen tietyt ihmiset, valitettavasti.

Vierailija
32/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoituja ja lävistettyjä. 

Ne jo ihan lähtökohtaisesti näyttää siltä, ettei meillä olisi mitään yhteistä.

Vierailija
33/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka uskoo kaiken mitä netissä lukee eivätkä viitsi sen vertaa tehdä että 10 sekunnin googlehaulla ottaisivat selvää onko asias edes totta.

Näkee harva se päivä tuhansien raivoavan somessa jotain mikä ei edes pidä paikkaansa.

Vierailija
34/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ameriikkaintoilijoita. Suomalaisilla on joku vakava ongelma amerikkapsykoosinsa kanssa. Pitää olla applee, leviksen mainosteepaita ja puhua jostain paskoista Amerikanlomakohteista. Hyi!

Samaan kastiin menee myös rap, r&b keeneri psykoosi jota kulttuuriseksi omimiseksikin nimitetään.

Vierailija
35/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tälläiset sjw (social justice warrior) ihmiset, käyttäytyvät ihan kuin kiihkouskovaiset eikä mitään todellisuudentajua.

Niitä varsinaisia kiihkouskovaisia.

Miehet jotka puhuu halventavasti naisista kuin jonain lihakimpaleena.

Naiset joiden täytyy kokoajan tuoda esille se kuinka he eivät tarvitse miehiä ja ovat niin itsenäisiä ja miehet ovat paskaa ja naiset aina niin ihania.

Ihmiset jotka tekee duckfacen somekuvissa, antaa yksinkertaisen ja pinnallisen vaikutelman.

Siinä nyt jotain.

Vierailija
36/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karsastan ilkeitä ja kateellisia ihmisiä.

Laumasieluja, jotka eivät ajattele omilla aivoillaan.

Ihmisiä jotka uskovat kaikkea muka tieteellisesti todistettua pskaa. Kaikki mitä yliopistoissa tutkitaan ei ole tieteellisesti todistettua faktaa... tulokset saadaan näyttämään miltä tahansa kun tarpeeksi kääntelee ja tutkimuspohja ei ole vahva...

Voitko kertoa esimerkin laumasieluisesta ja esimerkin tieteellisesti todistetusta pskasta? Ihan vain tarkennuksena.

Laumasielun esimerkiksi voidaan ottaa tapas Tomi Metsäketo vs. #MeToo

Mr. Metsäkedosta alkoivat kirjoittamaan juttuja myös naiset, jotka eivät koskaan olleet edes miestä tavanneet. Heidän puolustus oikeudessa oli "ei tullut mieleen, ettei joku mitä somessa on kirjoitettu, olisi totta".

Tähän kuuluu myös trendien perässä juoksevat. Ja sellaiset, jotka menevät sama mihin suurin porukka menee ilman mitään kyseenalaistamista.

"Asia on näin koska internetissä joku sanoin niin"

Tieteellisestä paskasta en nyt ilman googlailua osaa heittää esimerkkiä, mutta onpa niitä tutkimuksia, jossa esim referessinryhmä on niin pieni ettei siitä voida luoda mitään todellista päätöstä. Tai metodit olleen kysenalaiset.

-eri

Ps. mua ärsyttää kans ihmiset jotka uskovat ihan ****u kaiken mitä internet tai FB heille naaman eteen tuo.

Tiedän, mitä tarkoitat.

Ihmisiä, jotka eivät osaa ajatella ns. laatikon ulkopuolelta ja perustavat oman mielipteensä (ja jopa faktat päänsä sisällä) joko omiin kokemuksiin tai muiden mielipiteisiin (jotka on usein samalla tavalla omanmielikuvituksen tuotetta).

Heidän mielipiteensä ja faktansa voivat perustua mm. kuulemaansa juttuun, juoruun, fb-kirjoitukseen tai vaikka omaan ennakkoluuloon. Ja jos jokin tätä vahvistaa, oma asenne vain voimistuu.

Esim. henkilö ei pidä työttömistä siksi, ettei itse pidä omasta työpaikastaan tai työssäkäymisestä ja haluaa lomaa > Olettaa että kaikki muutkin kokevat näin > Lukee netistä lehtijutun, jossa 2 työtöntä haluaa huomiota mediassa ja kertoo olevansa omasta halustaan työtön > Olettaa että kaikki työttömät ovat tällaisia. > Haluaa seuraavaksi kaikki tuet pois työttömiltä, koska uskoo näiden haluavan vain lomailla (sekoittaa siis oman ajattelun ja tunteet muiden ihmisten ajatuksiin). > Kirjoittaa nettipalstalle mielipteensä, josta joku työtön suuttuu > Tulkitsee työttömän tekstin ennakkoluulonsa kautta. > Mielipide vahvistuu.

Tämäkin ajatuksenpolku ois voinut olla erilainen jos henkilö olis esim. tajunnut yksinkertaisesti sen, ettei kaikki ole samanlaisia ja että joskus omat mielipiteet pohjautuu omiin tunteisiin. Siihen kun olis lukenut muutaman kokemuksen, lukenut tilastot ja jututtanut jotain työtöntä niin ois voinut mielipide muuttua.

Tällaiset ihmiset ovat usein niitä, jotka osallistuu netin ja sosiaalisen median massalynkkauksiin ajattelematta seurauksia tai kyseenalaistamatta sitä voisivatko olla väärässä. Oppivat usein vasta kantapään kautta.

Vierailija
37/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä keitä ihmisiä elinpiirissäni kartan ja samalla karsastan. Ne ovat sitä ihmistyyppiä, jotka omasta mielestään tietävät kaiken, mutta oikeasti kumisaapas heidän rinnallaan vaikuttaisi fiksulta.

Jokaisen kohdalla on joutunut miettimään, että sen verran omituisia ovat, että olisiko persoonallisuushäiriötä.

Vierailija
38/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeitä, pahantahtoisia, kovin itsekkäitä. 

Sitten myös sellainen suuri tyhmyys/ymmärtämättömyys ja itsekeskeisyys rassaa, joka ei ole suorastaan itsekästä, mutta osoittaa, että ihminen on täysin kykenemätön katsomaan objektiivisesti tai muista näkökulmista asioita.

Viimeisestä satunnainen esimerkki viime päiviltä. Olin omalla suurikokoisella autollani parkkihallissa, jossa ruudut ovat melko kapeat. Ajoin normaalisti keskelle omaa ruutuani, niin, että auton ja ruudun reunaviivojen väliin jäi molemmilla puolilla noin 15-20 cm tilaa. Oikealla puolen viereisessä ruudussa oli pieni Nissan Micra, siis piskuinen auto, joka oli ilman näkyvää syytä parkkeerattu aivan oman ruutunsa vasempaan eli viereiseeni laitaan. Joo, siihen jäi ahdas väli. Kun palasin asioiltani, oli naapuriauton kuskinpaikalle tunkemassa eläkeläisikäinen pyylevä nainen. Alkoi valtava räpätys siitä, minkä ihmeen takia minä olin pysäköinyt liian lähelle hänen autoaan, kun olisin voinut jättää väliä, niin, että hän pääsisi helposti kulkemaan. Enhän osannut oikein ällistykseltäni mitään kommentoidakaan, kun rouva ihan itse oli rakentanut tuon ansan itselleen sovittelemalla pikku purkkinsa mahdollisimman typerästi siihen ruutuunsa; aivan reunaan ja sille puolelle, jossa oli viereinen ruutu, vaikka ruudun oikeaan laitaan jäi metri tyhjää ja sen jälkeen oikealla puolella ei ollut edes seuraavaa ruutua, jota olisi tarvinnut huomioida, vaan ajoväylä. Mutta ei, toisten vikahan se aina on. Taas saa päivitellä ihmisten huonotapaisuutta sitten muille ompeluseuran tietäväisille mummeleille. 

Vierailija
39/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisiä

Mustalaisia

Somaleita

Vierailija
40/45 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin kiertämään kaukaa mm. ääriekstrovertit, jotka työntävät nokkansa joka asiaan ja kailottavat suurella äänellä besserwisserimäisesti kuuntelematta toisten mielipiteitä. Minä, minä, minä ... No, no, no!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä