Miten toimia kiusaajan kanssa? Laitatko aggressiivisesti rajat, vai annatko olla?
Onko kiusaajalle parempi sanoa suoraan, että jätä minut rauhaan? Vai onko parempi vetäytyä ja olla hiljaa, ja antaa kiusaajan nolata itse itsensä ? En mene yksityiskohtiin, mutta kiusaaja mm. mustamaalaa ja puhuu selän takana valheita jne. Rasittavaa, kun on kuitenkin aikuinen ihminen kyseessä. Neuvoja?
Kommentit (29)
On niitäkin jotka eivät ”anna” vetäytyä, joten ole iloinen että se on sinulle vaihtoehto. Hän kyllästyy puhumaan sinusta lopulta. Poissa silmistä poissa mielestä.
En välitä, mikäli asia ei kosketa minua.
Sano sille, että aikuisten maailmassa ei voi mitä tahansa paskapuhetta toisesta levitellä. Lakitupa kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat aikuisia.
No, siinä tapuksessa mitä hän on sanonut kun olet tästä hänen kanssa keskustellut?
Mustamaalaus kertoo niin paljon itse mustamaalaajasta. Itsensä siinä nolaa kun jää kiinni valheista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat aikuisia.
No, siinä tapuksessa mitä hän on sanonut kun olet tästä hänen kanssa keskustellut?
Älä ole naiivi. Asiasta keskustelu ei ole kaikissa tapauksissa järkevin vaihtoehto.
Älä mene kiusaajan pään sisään äläkä päästä häntä omaasi. Suojele aina itseäsi jollakin keinolla.
Käyttäyjän puutteellisuuden piikkiin.
Olen niin kyllästynyt tähän. Sama jatkunut jo monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat aikuisia.
Älä ole naiivi. Asiasta keskustelu ei ole kaikissa tapauksissa järkevin vaihtoehto.
Kirjoita siitä nettiin keskustelun sijaan niin asia korjaantuu?
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kyllästynyt tähän. Sama jatkunut jo monta vuotta.
A-vaa se suu-si.
Anna olla, pääset helpommalla. Musta maalaava vähät välittää vaikka kuinka käskisit jättää rauhaan. Mitä agressiivisemmin käyttäydyt itse sitä aggressiivisemmin musta maalaaja maalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat aikuisia.
Kirjoita siitä nettiin keskustelun sijaan niin asia korjaantuu?
Miksi ei saisi kysyä neuvoa netissä?
Sisäänulos. Pyrit näyttämään omalla esimerkilläs muille, ettei jutut pidä paikkansa.
Nää seläntakana potaskaa puhujat ei helpolla opi. Niihin ei auta nolaus, eikä kohtaaminen. Saattaa jopa pahentaa tilannetta, kun haluavat kostaa nolauksen. Kasvotusten jutustelusta hän saa taas uutta vettä myllyynsä.
Vierailija kirjoitti:
Anna olla, pääset helpommalla. Musta maalaava vähät välittää vaikka kuinka käskisit jättää rauhaan. Mitä agressiivisemmin käyttäydyt itse sitä aggressiivisemmin musta maalaaja maalaa.
Meneekö se aina näin? Tässä tapauksessa hiljaa oleminen ei ole auttanut. Alan ajatella, että suoraan sanominen olisi parempi vaihtoehto.
Ei kiusaaja tajua että nolaa itsensä. Ei hän muuten sitä sitten tekisikään.
Kiusaaminen on kasvattavaa. On erittäin helppoa nähdä aikuisista ihmisistä, ketä on kiusattu ja ketä ei. Kiusaaminen antaa ihmisille mahdollisuuden kohdata vastamäkiä jo niinkin aikaisessa vaiheessa kuin koulussa. Kehtaan väittää, että hyvn hoidettu kiusaamistilanne, jossa siihen on asiallisesti puututtu tarpeeksi aikaisessa vaiheessa on enemmän terveellinen kuin epäterveellinen kokemus sekä kiusatulle että kiusaajalle.
Onko sulla korvatulpat? Laita korvatulpat aina kun näet että tulee vastaan. Parempi vaan jos olisi sellaiset kuulosuojaimet josta tulee musiikkiakin.
Lapsiko olet?