Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun crp ja leukkarit on koko ajan vähän koholla

Vierailija
07.08.2019 |

Leukkarit 10 ja crp 25. Crp noussut viime mittauksesta jolloin oli 16, leukkarit sama. Ääni on tukkoinen vaikkei ole nuhaa, nenästä tulee tummankeltaista tavaraa ja keuhkoista vihreää ja verta siis silloin kun ylipäätään saan sieltä mitään ulos. Olo ei ole täysin terve. Ei kuumetta.
Ahdistaa nyt jo yli 2viikkoa tätä takana. Antibiottia oon syönyt kaksi päivää, siitä huolimatta crp nousee.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdus jyllää. Aika korjaa sinut pois.

Vierailija
2/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulehdus jyllää. Aika korjaa sinut pois.

??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootit ei auta mitään, jos on virusperäinen tulehdus.

Menee vain kehon bakteeritasapaino sekaisin.

Vierailija
4/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neonvihreä lima jossa on verta aika paljon tuskin viittaa virukseen.

Vierailija
5/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virukseen ei pure antibiootit. Itselläni leukkarit on aina tuon 10, kun on useamman vuoden välein mitattu. Joillakin vain on korkeampi luonnostaan. Sit jos se jatkaisi nousuaan tuosta niin kannattaa tutkia.

Vierailija
6/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö paljon antibiootteja tuollaisiin pikku vaivoihin? Onneksi olkoon, olet varmasti ajanut kehosi epätasapainoon ja antibioottiresistenssiin.

Minkälaiset elämäntavat sinulla on? Liikutko paljon, syötkö kohtuullisesti ja terveellisesti?

Vierailija
7/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on normaalisti siellä 6-7 paikkeilla, mitattu viimeksi vajaa vuosi sitten. Puolitoista vuotta sitten sain leikkauksessa bakteerin vereen ja silloin leukkarit oli vain 13-14, vaikka crp oli 300.

Ap

Vierailija
8/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö paljon antibiootteja tuollaisiin pikku vaivoihin? Onneksi olkoon, olet varmasti ajanut kehosi epätasapainoon ja antibioottiresistenssiin.

Minkälaiset elämäntavat sinulla on? Liikutko paljon, syötkö kohtuullisesti ja terveellisesti?

Normaalipäivänä herään klo 6:00 lenkille, oon töissä 8:00-16:00 ja sitten teen vielä illalla lenkin tai pyöräilen 20km. En juo, en polta, elän säännöllistä elämää.

Nyt en ole kahteen viikkoon liikkunut lainkaan ja syönytkin olen mitä sattuu silloin kun maittaa.

Antibiootteja sain viimeksi 2018 keväällä 3kk ajan sekä iv että tablettina (klindamysiini, flagyl, fluorokinoideja ja vankomysiiniä), joten varmasti tuo ei tehnyt hyvää. Edellisen antibioottikuurin söin 2015.

Ap

Vierailija
9/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse yskin keuhkot pihalle vihreää limaa reilun kolmen viikon ajan. Kaksi syötyä antibioottikuuria ei auttanut mitään. Tästä johtuen lääkäri oletti virusperäiseksi keuhkoputken tulehdukseksi.

Vierailija
10/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse yskin keuhkot pihalle vihreää limaa reilun kolmen viikon ajan. Kaksi syötyä antibioottikuuria ei auttanut mitään. Tästä johtuen lääkäri oletti virusperäiseksi keuhkoputken tulehdukseksi.

Millaiset veriarvot sulla oli?

Vierailija
11/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset veriarvot sulla oli?

Valitettavasti en enää muista. Mutta keuhkoista otettiin röntgen-kuvat, mikä tuki diagnoosia. Samoin hengityksen rahina varsinkin syvään hengittäessä.

Vierailija
12/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ollut VUOSIA. Koko ajan leukkarit vähän koholla ja crp vähän myös. Hoidettiin antibiooteilla eikä auttanut. Astma oli lievänä jo pohjalla perussairautena. Vasta kun kuvannettiin (tomografia) löyty bronkiektasia. Eli keuhkosairaus joka kerryttää limaa keihkoihin ja ”röhmyläisiin” keuhkoputkiin.

Ei parane eli limaa lentää lopun elämän. Mutta nyt osaan irroittaa limaa joten se ei etene pahalsi tulehdukseksi. Pieni tulehdus kytee ehkä koko ajan, lima ei ole enää vihreää vaan keltaista.

Vierailija
13/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen tulehdus, noita vasta pikkuhiljaa on alettu tunnistamaan tappavana tautina samalla tasolla kuin korkea verenpaine. Aikalaillakin koholla sulla noilla arvoilla. Et oo enää kauan elossa. ehkä vuoskymmen korkeintaan.

Vierailija
14/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut vuosiin yskää. Ehkä 10vuoden sisään kerran. Tämä tauti alkoi rajuna kurkunpääntulehduksena, siirtyi poskionteloihin ja sitten keuhkoihin. Viikko sitten pika-crp oli vielä normaali. Nyt vaikka rajuimmat oireet on ohi niin crp ja leukosyytit kohoaa.

Lääkäri sanoi tänään, että tod.näk.virus-peräinen keuhkoputkentulehdus, koska keuhkot ei rahise ja arvot noin matalat, mutta käski silti syödä antibiootit loppuun.

Ap

Vierailija
15/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä tiedetä mistään onko virus vai bakteeriperäistä?

Vierailija
16/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
17/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sun cyrpää vaivaa?

Käy testeissä.

Tuplaleukkareihin auttaa dietti.

Vierailija
18/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi, että antibiootteja aletaan harkita siinä vaiheessa, kun crp on yli 50. Sairastan myös astmaa ja keuhkoputkissa lienee jatkuvasti pieni tulehdus päällä. Leukkarit on 10-12 ja crp vähän alle tai yli 30 jatkuvasti, siis on ollut nyt usean vuoden ajan.

Vierailija
19/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on leukkari? Jonkinlainen jalkineko kuten nilkkurit ja lenkkarit?

Vierailija
20/26 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle lääkäri sanoi, että antibiootteja aletaan harkita siinä vaiheessa, kun crp on yli 50. Sairastan myös astmaa ja keuhkoputkissa lienee jatkuvasti pieni tulehdus päällä. Leukkarit on 10-12 ja crp vähän alle tai yli 30 jatkuvasti, siis on ollut nyt usean vuoden ajan.

Mulla aloitettiin antibiootti siksi kun tauti kestänyt yli 2viikkoa ja tulee vihreää limaa jossa verta.

Lisäksi laitettiin astma-testeihin. Tai siis menen sinne syksyllä kun olen täysin terve. Minulla ei ole hengenahdistusta tai astmaattista oireilua.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan