Diabetes-oireetko? Miten lykätä tuota sairautta
Olen laiska liikkumaan, jatkuva jano ja pissahätä, väsyttää ja kummia rupia käsissä. Ylipainoa ja huono näkö.
Suvussa ei diabetesta ole - viimeksi lääkäri mittasi verensokerin ja se oli 6.
Kommentit (22)
Tärkeintä olisi saada se ylipaino pois, se tekee riskin 2-tyypin diabetekseen jopa monikymmenkertaiseksi normaalipainoiseen verrattuna.
Laihduta, liiku, syo terveellisesti paljon kasviksia ja luonnollista ruokaa, vältä eineksiä ja kaikkea mikä nostaa nopeasti verensokeria. Ei se sen vaikeampaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä olisi saada se ylipaino pois, se tekee riskin 2-tyypin diabetekseen jopa monikymmenkertaiseksi normaalipainoiseen verrattuna.
Niinpä, mutta kun se on niiin vaikeaa, kun tykkään kaikesta hyvästä syömisestä.
Kiitos teille kun vastasitte - pitää varmaan ostaa se koira, joka vie mua ulos liikkumaan, niin ehkö sitä sitten väkisinkin laihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, mutta kun se on niiin vaikeaa, kun tykkään kaikesta hyvästä syömisestä.
Ei se tosiaan helppoa ole, mutta usein välitön vakavan sairauden riski ja esioireilu voi motivoida tarpeeksi että onnistuu. Nykyään lääkäriltä voi myös saada apua prosessiin. Esim. jos on sokerit siinä diabeteksen rajoilla jo ja muutenkin riskiä niin Saxenda-laihdutuslääke voi olla varsin hyvä ratkaisu joka hoitaa sekä paino-ongelmaa että jo kehittynyttä esidiabetestä.
Ketogeeninen ruokavalio on ainut, mikä ehkäisee kakkostyypin diabetestä.
Nimen omaan ketogeeninen ruokavalio. Mutta ei huolta - siinä syödään todella herkullista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta, liiku, syo terveellisesti paljon kasviksia ja luonnollista ruokaa, vältä eineksiä ja kaikkea mikä nostaa nopeasti verensokeria. Ei se sen vaikeampaa ole.
Ei näin, vältä kaikkea mikä nostaa INSULIINI tasoja veressä, eli eli pääasias hiilarit.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiselle geeniperimälle ketogeeninen on todella vaarallinen. Meillä on sen verran verisuonisairauksia että tyydyttyneitä rasvoja pitäisi lähinnä välttää, ellei sitten halua verisuonitukoksia tai sepelvaltimotautia...
Itselläni tuo ketogeeninen ei auttanut arvoihin mitään, niin kauan kuin en laihtunut yhtään. Sitten kun laihduin, alkoi auttaa, mutta ihan samalla lailla auttoi runsashiilarisempi, jos vaan laihduin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiselle geeniperimälle ketogeeninen on todella vaarallinen. Meillä on sen verran verisuonisairauksia että tyydyttyneitä rasvoja pitäisi lähinnä välttää, ellei sitten halua verisuonitukoksia tai sepelvaltimotautia...
Älä levitä tällaista soopaa.
Eli koska tuo verensokerin mittaus on tehty ja ovatko oireet tulleet ennen vai jälkeen sitä?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille kun vastasitte - pitää varmaan ostaa se koira, joka vie mua ulos liikkumaan, niin ehkö sitä sitten väkisinkin laihtuu.
Ei laihdu ,jos syö enemmän ,kuin kuluttaa. Koira voi olla yhtä laiska ,kuin itse.
Eiku het aamulla pari lasillista vettä ja lenkille. Lukema 6 on liikaa.
Ei ketogeeninen ole pakollinen, kunhan on ylipäätään vähähiilarinen. Hiilihydraatit on se kaiken pahan alku ja juuri. Siirryt vähähiilariselle ruokavaliolle (lihaa, kalaa, rasvaa, kasviksia (vähähiilarisia), hedelmiä (vähähiilarisia), pähkinöitä yms.. Niin paino ja ja veren sokerit lähtee laskuun eikä tarvitse olla nälässä. :)
D2Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näin, vältä kaikkea mikä nostaa INSULIINI tasoja veressä, eli eli pääasias hiilarit.
Ja minkä kuvittelet niitä insuliineja nostavat, jos ei verensokerin nousu...
Koira saattaa myös seisotuttaa koirapuistossa. On vapaampaa liikkua ilman koiraa.
Itsellä arvot harmaalla alueella. Se pisti miettimään ja korjasin lautasmallista puolet kasviksiksi. Vähensin zerolimppareiden juontia ja makeisia jne. Aloin liikkumaan usean kerran viikossa ulkona useamman kilometrin kerralla.
Sitähän sanotaan että jo 5 kg painonpudotus auttaa II tyypin diabeteksessä. Vuosi meni ennenkuin kunto nousi ja vaikken juuri ole laihtunut niin olen vähän kuitenkin kiinteytynyt vatsan seudulta.
Mitään ei kannata kokonaan kieltää mutta kannattaa siirtyä karkkipäivään jolloin maltillisesti syö esim. herkkuja. Lisäksi lautasta on korjattava ja yritettävä etsiä terveellisempiä vaihtoehtoja. Vesi vaihtaa janojuomaksi ja alkoholia käyttää erittäin kohtuudella.
II tyypin diabetes on vaarallinen tauti kun verensokeriarvot nousee jne.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Itse olen liikkunut paljon tehokkaammin silloin kun ei ole ollut koiraa. Koirat nuuskkii ja merkkailee, kävely niiden kanssa on hidasta oleilua. Sitten istut koirapuistossa tunnin kun koira leikkii toisten koirien kanssa. Mun on oikein ikävä kunnon hölkkälenkkejä ajalta jolloin ei ollut koiraa, mutta kun koira lyö jarrut kiinni ja istahtaa persiilleen jos huomaa että tylsästi lönkötellään pitkin tylsiä kävelyteitä, eikä saa haistella, niin minkäs voit.
Voisko joku terveyden ammattilainen vastata?