mistä tietää että uskaltautuu sterilisaatioon???
itse olen nyt 100% varma etten lapsia halua lisää!
kaksi todella vaikeaa raskautta takana...
olenkin jo päättänyt että abortin tekisin jos vahingossa raskaaksi tulisin.
mutta,
silti jotenkin epäilyttää, en tiedä miksi!
ikääkin on siis jo hieman yli 30v...
kertokaa te jotka olette sterilisaation ottaneet, tunteistanne ennen päätöksen tekoa!!!
kiitos!
Kommentit (7)
ja kas kummaa nyt meillä on kolme lasta! En epäröinyt sen jälkeen hetkeäkään sterilisaatiota. Erittäin tyytyväisiä olemme olleet, ei mitään sivuvaikutuksia eikä tartte miettiä ehkäsyä;).
Ymmärrän kyllä tunteesi mutta sanonta kuuluu " jokaisella naisella jää se viimenen lapsi tekemättä" . Eli järki käteen ja aika aikansa kutakin. Tosin päätöksen täytyy olla aivan varma! Terveydenhuollolla on muutakin tekemistä kuin purkaa sterilisaatioita jotka sitäpaitsi onnistuvat huonosti. Mutta minä siis olen ollut päätökseen ERITTÄIN tyytyväinen. Aikaa siitä on neljä vuotta eikä ole kaduttanut.
kivuliaat eivät ole kuukautiset koskaan olleet...
ja juuri tuota pelkään 4,
että vaikken halua enää kokea missään nimessä vaikeaa 9kk:ta,
niin jos tulenkin vahingossa raskaaksi vielä,
niin päätös abortista voi olla aika hel...tillinen!!!
taidan vielä mietiskellä,
ja seuraavaksi ottaa puheeksi lääkärissä...
Mutta ap:lle, jos tuonkin verran asia mietityttää, niin älä ota sterilisaatiota. Hormonikierukkaa hankkimaan.
kierukka ja e-pillerit tosi huonoja,
tällähetkellä nuvaring ja tuntuu että sekin vaikuttaa haluihin ja mielialaan!
siksi ajattelin sterilisaatiota itselleni!!!
-ap-
sterilisaatio. Miehelle sterilisaatio on paljon helpompi tehdä ja sterilisaation purkukin usein onnistuu.
miehesi, mieli voi muuttua ja haluatkin iltatähden...
sterilisaation jälkeen kuukautisvuodot palaavat, kipuineen päivineen jos ne sulla kivuliaat ovat ennestään olleet.
Monella on hormonikierukka sterilisaation lisäksi näitä hoitamassa.
Mieti tarkkaan ja juttele vielä lääkärien kanssa, mikä olisi sun kohdalla paras vaihtoehto.