Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin laittaa 8k€?

Vierailija
06.08.2019 |

Okei, eli mulla makaa nyt 8k€ käyttötilillä. Tullut tässä n. vuoden aikana puoliksi vahingossa, kun olen ollut niin paljon töissä, että olen sekä tienannut enemmän että myös ei ole ollut edes vapaata aikaa tuhlata mihinkään ylimääräiseen.

Mihin tuollainen muutama ylimääräinen tonni kannattaa laittaa? En tiedä sijoittamisesta yhtään mitään eikä oikein kiinnostaisi edes.

Jos sijoittaminen ei kiinnosta, niin onko pankeilla jotain määräaikaisia talletuksia joista saisi edes jotain korkoa?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoita lomamatkaan.

Vierailija
2/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat joulukinkkuja ja joululahjoja, ettei jää viimetinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sijoittaisin tykki pelikoneeseen kaikilla herkuilla :P

Vierailija
4/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkeliin, herskaan, viinaan & huåriin !

Vierailija
5/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin ihan tilillä pahan päivän varalle.

Vierailija
6/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta ostaa mitään. Yksi vaihtoehto on tietenkin että makuutan rahoja käyttötilillä jatkossakin, mutta kun se tuntuu hukalta, jos sille voisi saada pientäkin korkoa.

Vierailija
7/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kahdeksalla kopeekan eurolla saa oikke mittä.

Vierailija
8/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvetta ostaa mitään. Yksi vaihtoehto on tietenkin että makuutan rahoja käyttötilillä jatkossakin, mutta kun se tuntuu hukalta, jos sille voisi saada pientäkin korkoa.

Jollain 0,5%:n korolla 8000€:sta saa 40€ vuodessa. Osakemarkkinoilla vaanii kauppasota, taantuma ja brexit. Sen kun makuutat tilillä ja alat opiskelemaan sijoittamisen alkeita tulevaa laskun jälkeistä nousua silmälläpitäen. 

Vierailija
9/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin rahastot. Ei tarvi itse seurata taloutta, sitä hoitaa ammattilainen. Saat millä vain rahastolla selvästi paremmat korot, kuin millään tilillä. Kerralla ei kannata laittaa kaikkea, vaan tehdä sopimus, että tililtä menee vaikka 500€/kk rahastoon. Näin pienennät vielä sitä riskiä, että ostaisit väärään aikaan.

Vierailija
10/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen riskin vaihtoehto: laita säästöt esim. 40/60 rahastoon ja säästötilille. Korot on niin matalalla, että inflaation vuoksi rahan arvo vähenee. Rahaston tuotto todennäköisesti riittää siihen, että pää pysyy pinnan yläpuolella.

Korkean riskin vaihtoehto: osakkeita koko rahalla.

Vierailija
11/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienen riskin vaihtoehto: laita säästöt esim. 40/60 rahastoon ja säästötilille. Korot on niin matalalla, että inflaation vuoksi rahan arvo vähenee. Rahaston tuotto todennäköisesti riittää siihen, että pää pysyy pinnan yläpuolella.

Korkean riskin vaihtoehto: osakkeita koko rahalla.

Ja hajautusta ja taantumasuojaa rahastoihin saa, kun ostaa esim. 50/50 bondeja ja osakerahastoja.

Vierailija
12/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankin rahastot. Ei tarvi itse seurata taloutta, sitä hoitaa ammattilainen. Saat millä vain rahastolla selvästi paremmat korot, kuin millään tilillä. Kerralla ei kannata laittaa kaikkea, vaan tehdä sopimus, että tililtä menee vaikka 500€/kk rahastoon. Näin pienennät vielä sitä riskiä, että ostaisit väärään aikaan.

Katsopa jonkun Aasian, Afrikan tai Venäjän rahaston tuottokäppyröitä, niin persnettoa on tehty välillä vuosikaudet. Esim. Japani on ollut surkea sijoitus koko tämän vuosituhannen.

Vierailija
13/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pistäisin osakkeisiin, jos niille ei ole tarvetta. Hyviin osingonmaksajiin jos sijoittaa niin saa sellaisen 400-600 - verot vuodessa helposti. Arvon muutoksilla ei ole väliä.

Vierailija
14/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on rahastoon pakko mennä laittamaan niin sitten indeksirahastoon. Ne ammattilaiset hoitaa ne rahat paljon huonommin.

Vierailija
15/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita keskitasoiseen fillariin

Vierailija
16/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä pistäisin osakkeisiin, jos niille ei ole tarvetta. Hyviin osingonmaksajiin jos sijoittaa niin saa sellaisen 400-600 - verot vuodessa helposti. Arvon muutoksilla ei ole väliä.

Jos liiketoiminta sakkaa niin hyvätkin yhtiöt leikkaavat osinkoaan ja samalla arvosta haihtuu suuri osa. Näin kävi viime finanssikriisissä.

Vierailija
17/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaan ja naisiin. Ja loput tuhlataan.

Vierailija
19/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos liiketoiminta sakkaa niin hyvätkin yhtiöt leikkaavat osinkoaan ja samalla arvosta haihtuu suuri osa. Näin kävi viime finanssikriisissä.

ei kaikki yhtiöt leikkaa, ei edes finanssikriisin aikana leikanneet. Kyllä, olin markkinoilla viime finanssikriisin aikana, olin myös markkinoilla teknokuplan puhkeamisen aikana, ja olin myös markkinoilla 90-luvun lamassa...

Vierailija
20/39 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, jollain on ekaa kertaa vähän rahaa ja yrittää vaivihkaa kerskailla. Minulla on ollut 90 000 + asunto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme