Miehen veronpalautukset
Saan pienen veronpalautuksen, noin 150€. Kävimme miehen kanssa syömässä kivassa ravintolassa mistä olimme puhuneet jonkin aikaa ja tarjosin ruuat. Sanoin että käytetään nuo mun palautukset tähän. Mies saa noin 800€. Mielenkiinnolla odotan mitä mies tällä rahalla tekee. Arvaan että ostaa itselleen jotain vaatteita ja harrastuksiin liittyvää. Mies on monesti sanonut ettei voi keksiä meille mitään kivaa yhteistä tekemistä eikä hommata minulle mitään yllätyksiä kun ei ole siihen rahaa. Nyt tiedän että tämä tuleva veronpalautus on hänelle täysin ylimääräistä... Katsotaan mihin se menee. Päivitän tilannetta tänne.
Kommentit (33)
En saanut veronpalautuksia, koska tarkistin kaiken jo marraskuussa.0 Sain joulukuulle veroprosentiksi 4 %. Teen näin joka vuosi. Miinukselle meni muutama euro, mutta sitä ei peritä, koska summa on niin pieni. Mieheni ei tee näin, vaan saa joko mätkyjä tai palautuksia. Nyt kävi niin, että sai hyvin palautuksia. Tilasi meille matkat. Ei suostu, että maksan osani. Siihen suostui, että maksan matkan muut kulut, hyvä niin.
En tiedä, paljonko mies saa palautuksia. Omat tilit, omat rahat, omat vastuut. Jos haluan ilahduttaa miestäni niin teen sen siksi, että pidän puolisostani enkä siksi, että oletan hänen saavan enemmän palautuksia ja vastavuoroisesti tarjoavan minulle jotain todella kallista.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi miehen pitäisi käyttää itse tienaamansa rahat sinuun. Eikä sinunkaan olisi kannattanut noin pienituloisena tuhlata rahojasi ulkona syömiseen, vaan käyttää ne fiksummin.
Varmasti sinullakin on lainaa ta laskuja, joita olisi voinut maksaa pois. Tai sitten laittaa jemmaan pahan päivän varalle.
Ööööö... Kerropa millä logiikalla pienet veronpalautukset tarkoittavat pienituloisuutta? No ei minunkaan mielestäni millään tavalla.
Sehän kertoo sen, että tulot ja veroprosentti ovat vastanneet toisiaan, oli sitten kyse 20000€ tai 200000€ vuosituloista.
Onneksi meillä on yhteiset rahat niin ei tarvitse tuollaistakaan kokea.
Mies on tähän mennessä ostanut palautuksellaan kaksi takkia, yhteensä n. 300€. Ja takkeja hänellä riittää, kuulemma pitää jo kaapista karsia vanhempia pois kun ei enää mahdu eteiseen. Mitään vikaa entisissä ei ollut eivätkä olleet edes kovin vanhoja.
AP
Vierailija kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi miehen pitäisi käyttää itse tienaamansa rahat sinuun. Eikä sinunkaan olisi kannattanut noin pienituloisena tuhlata rahojasi ulkona syömiseen, vaan käyttää ne fiksummin.
Varmasti sinullakin on lainaa ta laskuja, joita olisi voinut maksaa pois. Tai sitten laittaa jemmaan pahan päivän varalle.
Ööööö... Kerropa millä logiikalla pienet veronpalautukset tarkoittavat pienituloisuutta? No ei minunkaan mielestäni millään tavalla.
Sehän kertoo sen, että tulot ja veroprosentti ovat vastanneet toisiaan, oli sitten kyse 20000€ tai 200000€ vuosituloista.
Ei täällä ole kukaan kuvitellut, että pienet veronpalautukset tarkoittaisivat pienituloisuutta. Sen sijaan pienituloisuudesta kertoo se, että parin tai muutaman sadan euron veronpalautuksien käyttämisestä syntyy jokin tapaus. Meidän perheessä emme mieheni kanssa edes tarkasti muista, paljonko veronpalautuksia on tulossa (joo, meillä ne ovat oikeasti vasta tulossa). Kun molemmilla jää joka kuukausi palkasta yli tonni säästöön tavallisten menojen jälkeen, on kummallekin ihan samantekevää, kuinka toinen käyttää veronpalautuksensa.
Meillä on molemmilla ihan tarkoituksella isot veroprosentit. Palautuksia tulee reilusti, yhteensä melkein 6000€. Minä (mies) saan tuosta potista vähän enemmän, ehkä 60-65%.
Meillä palautuksen käyttökohteet menee seuraavasti:
Nainen: "Haluan ostaa itselleni jotain kivaa mistä olen aina haaveillut"
Mies: Kaikki menee lasten harrastusvälineisiin ja harrastamisen kuluihin.
No, en valita. Ei mulla itselläni ole edes mitään isompaa ostettavaa, joten ei mua haittaa vaikka nuo rahat menee koko perheen yhteisen hyvän rahoitukseen.
Meillä nämä palautukset ovat olleet samaa kokoluokkaa jo vuosia. Yhtä kauan olen yrittänyt ehdottaa, että nämä rahat käytettäisiin yhteisten velkojen ylimääräisiin lyhennyksiin, mutta kun ei se vaan käy rouvalle. Meillä kun tuntuu olevan rouvan rahat ja yhteiset rahat.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan yli kaks tonnia, mutta onneksi on yhteiset rahat ja tilit, niin molemmille riittää. Ei oo koskaan ollu sun ja mun rahoja, vaan pelkästään yhteisiä.
t. Nainen avioliitossa.
eikö sulla oo omaa tilia? Eikä miehellä? Mulla on ollut aina oma tili.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on molemmilla ihan tarkoituksella isot veroprosentit. Palautuksia tulee reilusti, yhteensä melkein 6000€. Minä (mies) saan tuosta potista vähän enemmän, ehkä 60-65%.
Meillä palautuksen käyttökohteet menee seuraavasti:
Nainen: "Haluan ostaa itselleni jotain kivaa mistä olen aina haaveillut"
Mies: Kaikki menee lasten harrastusvälineisiin ja harrastamisen kuluihin.
No, en valita. Ei mulla itselläni ole edes mitään isompaa ostettavaa, joten ei mua haittaa vaikka nuo rahat menee koko perheen yhteisen hyvän rahoitukseen.Meillä nämä palautukset ovat olleet samaa kokoluokkaa jo vuosia. Yhtä kauan olen yrittänyt ehdottaa, että nämä rahat käytettäisiin yhteisten velkojen ylimääräisiin lyhennyksiin, mutta kun ei se vaan käy rouvalle. Meillä kun tuntuu olevan rouvan rahat ja yhteiset rahat.
älä valita tossu
Takkien lisäksi mies on nyt ostanut yli satasen saappaat. Sitten hän on varannut metsästysreissun kavereidensa kanssa, eli palautukset on nyt käytetty ja vähän päälle. Jatkossa jos mies vetoaa rahan puutteeseen siinä, ettei hän "voi" järjestää mitään yhteistä mukavaa tekemistä tai yllätyksiä tms. voin todeta että tämä on p*skapuhetta. Hän ei vain yksinkertaisesti halua tehdä niin. Hän haluaa käyttää rahansa itseensä ja omiin harrastuksiin. Hän haluaa myös käyttää aikansa näin, eikä halua viettää kahdestaan aikaa. Hän ei myöskään halua panostaa suhteeseemme millään tavalla vaan odottaa minun tekevän kaiken työn.
Tästä lähin minä käytän rahani itseeni ja alan käydä hemmotteluhoidoissa ja ostella vaatteita. En myöskään aio miettiä onko harrastuksiin käyttämäni aika pois parisuhteelta vaan menen vapaasti juuri niinkuin haluan. Jos tästä tulee jotain sanomista, totean vain että toimin hänen esimerkkinsä mukaisesti ja kaipa meillä on samat säännöt.
AP
No miksi sinä vaivaudut järjestämään mitään kivaa miehelle kun tiedät ettei mies ole kiinnostunut vastavuoroisuuteen? Vähän niin kuin hakkaisi päätä seinään yhä uudelleen ja uudelleen ja ihmettelee kun se aina vaan sattuu...
Lopeta kokonaan miehelle järkkäämästä niitä yllätyksiä, eiköhän joskun tule havahtumaan ,miksi ette enää tee mitään erikoista ja yllättävää arjessanne. Kyllä sinäkin voit itseäsi hemmotella, kun mies myös käyttää ylimääräiset mielummin itseensä. Petyt vain turhaan, jos odotat mieheltä liikoja.
Sinulla on p*llu. Baarit ja Tinder ovat täynnä miehiä, jotka haluavat hemmotella sinua.
Älä marttyroi, kun olet etuoikeutettu!
Jos sadanviidenkympin veronpalautus sillä hankittavine uniikkeine elämyksineen aiheuttaa moisen mekkalan ja haloon, on selvää, että sekä tulot ovat yleensä ottaen aika pienet, että menot jotakuinkin yhtä suuret.