Kuinka usein luovutat verta?
Luovutan verta yleensä viikon sisällä siitä kun edellisestä luovutuksesta on kulunut tarpeeksi aikaa, eli vuoteen mahtuu 3-4 luovutusta.
Kommentit (50)
Painan 46kg eli vereni ei kelpaa. Olen hyvin lyhyt, ja kovin paljoa tätä enempää en voi painaa ellen halua mennä ylipainon puolelle. En siis luovuta.
Vierailija kirjoitti:
En saa luovuttaa, koska olen asunut britanniassa 92-99, joten minulla nähtävästi voi olla hullun lehmän tauti
Sama...
Vierailija kirjoitti:
En luovuta koska SPR, jos olisi esim. kunnalliset niin kävisin säännöllisesti.
Mites sitten, jos itse tarvitset luovutettua verta? Kelpaako SPR:n veri sinulle vai oletko ilmoittanut sairaalaan potilastietoihin, että sinulle ei saa antaa verta, koska SPR.
Kahdesti olen luovuttanut, muttei siitä mitään tullut. Verenpaine laskee liikaa ja tajunta hämärtyy, kun veri poistuu elimistöstä niin nopeasti. Ekalla kerralla saatiin kyllä pussi täyteen. Tokalla kerralla vain puoliväliin. Turhaan menisin sinne enää työntekijöitä kiusaamaan. En siis luovuta.
En voi luovuttaa verta, koska sairauteni on pysyvä este luovutukselle. Terveenäkään en voisi luovuttaa varmaan kovin usein, koska kärsin toistuvista anemioista.
Aina joulun alla ja joskus muulloinkin.
Viimeksi vuonna 1990. Mulla on harvinainen veriryhmä, joten varmaan kelpaisi mutta eipä jaksa.
104 luovutusta ja jatkan edelleen säännöllisesti.
Olen käynyt aika harvakseltaan luovuttamassa, en edes joka vuosi. Viime vuonna taisin kuitenkin käydä kaksi kertaa. Päätin, että luovutus jääköön kunnes ferritiini mitataan.
Olisivat keskittyneet siihen sen sijaan että alkaa suomelle haitalliseen turvapaikkabisnekseen.