Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein luovutat verta?

Vierailija
06.08.2019 |

Luovutan verta yleensä viikon sisällä siitä kun edellisestä luovutuksesta on kulunut tarpeeksi aikaa, eli vuoteen mahtuu 3-4 luovutusta.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko te SPR dissaajat olla hiljaa! Olkaa mitä mieltä haluatte, mutta älkää palstalle idioottimaisuuksianne suolla. Monen henki riippuu tästä luovutetusta verestä, aika vastuutonta lietsoa epäluottamusta Suomen hyvin toimivaa verenluovutusjärjestelmää kohtaan.

Olisivat keskittyneet siihen sen sijaan että alkaa suomelle haitalliseen turvapaikkabisnekseen.

Vierailija
42/50 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 46kg eli vereni ei kelpaa. Olen hyvin lyhyt, ja kovin paljoa tätä enempää en voi painaa ellen halua mennä ylipainon puolelle. En siis luovuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa luovuttaa, koska olen asunut britanniassa 92-99, joten minulla nähtävästi voi olla hullun lehmän tauti

Sama... 

Vierailija
44/50 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luovuta koska SPR, jos olisi esim. kunnalliset niin kävisin säännöllisesti.

Mites sitten, jos itse tarvitset luovutettua verta? Kelpaako SPR:n veri sinulle vai oletko ilmoittanut sairaalaan potilastietoihin, että sinulle ei saa antaa verta, koska SPR.

Vierailija
45/50 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti olen luovuttanut, muttei siitä mitään tullut. Verenpaine laskee liikaa ja tajunta hämärtyy, kun veri poistuu elimistöstä niin nopeasti. Ekalla kerralla saatiin kyllä pussi täyteen. Tokalla kerralla vain puoliväliin. Turhaan menisin sinne enää työntekijöitä kiusaamaan. En siis luovuta.

46/50 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi luovuttaa verta, koska sairauteni on pysyvä este luovutukselle. Terveenäkään en voisi luovuttaa varmaan kovin usein, koska kärsin toistuvista anemioista.

Vierailija
47/50 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joulun alla ja joskus muulloinkin.

Vierailija
48/50 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi vuonna 1990. Mulla on harvinainen veriryhmä, joten varmaan kelpaisi mutta eipä jaksa.

Vierailija
49/50 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

104 luovutusta ja jatkan edelleen säännöllisesti.

Vierailija
50/50 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt aika harvakseltaan luovuttamassa, en edes joka vuosi. Viime vuonna taisin kuitenkin käydä kaksi kertaa. Päätin, että luovutus jääköön kunnes ferritiini mitataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän