Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katumapälle HPV-rokotuksen suhteen

Vierailija
06.08.2019 |

Mietittiin pitkään, otetaanko tytölle tuo rokotus ja päätettiin että ei. Nyt olen kuitenkin miettinyt asiaa uudelleen ja haluttaisiin se sittenkin. Tytöllä nyt ikää 13 v. Onko jo liian myöhäistä?

Kommentit (78)

61/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1992 oli ensimmäinen ikäluokka. Helppo muistaa kun olen itse 1991

Missä sen siis sai? Katsoin vaan että netissä lukee että kuulunut kansalliseen rokotusohjelmaan vasta 2013.

-92 syntyneille tuli tiedote kotiin. Rokotuksen sai ottaa vapaaehtoisena. Meillä ei otettu. Tyttären luokkakavereilla jotka otti rokotuksen kahdella on nyt solumuutoksia, jotka ovat seurannassa.

Vierailija
62/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten, yksi ottamani lisäravinne, AHCC, mukamas tepsii HPV:tä vastaan.

Ihan vaan vinkiksi.

https://www.sciencedaily.com/releases/2014/10/141028122424.htm

Tuossa teille alapeukuttaville idiooteille vähän mietittävää. Lisää tutkimuksia löytyy googlen avulla.

Keskustelufoorumeissa monet myös sanovat että ovat päässeet hpvstä eroon tuon avullla.

Tuohon tarvitaan myös hopeavettä tukemaan kehon omia energiakenttiä.

Kai sinä tiedät mikä on University of Texas? Osavaltion oma yliopisto, eli ihan oikea aito yliopisto eikä mikään huuhaa new age kusetuspulju.

Mammojen tyhmyydellä ei kyllä ole mitään rajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
64/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei rokotettu ajallaan?

Mun lapsen luokalla vain yksi tyttö ei saanut HPV-rokotetta mutta hänen äitinsä on ns. homeopatiahörhö, lapselta puuttuu muitakin rokotuksia.

Tuon rokotteen turvallisuus on vielä niin kyseenalainen, että ei oman tyttäreni luokalta rokotetta ottanut kuin pari. Suurin osa päätti odottaa ajan kulumista ja uusia tutkimuksia muutaman vuoden, aikaa kun on. Rokote tulee ottaa ennen seksielämän aloittamista, iällä ei ole väliä.

Vanhemmat korkeakoulutettuja ja alue hyvämaineinen, hörhö ei ole kukaan.

Vierailija
65/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen luokalla vain yksi tyttö ei saanut HPV-rokotetta mutta hänen äitinsä on ns. homeopatiahörhö, lapselta puuttuu muitakin rokotuksia.

Tuon rokotteen turvallisuus on vielä niin kyseenalainen, että ei oman tyttäreni luokalta rokotetta ottanut kuin pari. Suurin osa päätti odottaa ajan kulumista ja uusia tutkimuksia muutaman vuoden, aikaa kun on. Rokote tulee ottaa ennen seksielämän aloittamista, iällä ei ole väliä.

Mahtaako sitä enää ilmaiseksi saada vanhempana.

Mun lapsen luokalta vissiin yhtä lukuunottamatta kaikki otti

Vierailija
66/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeakoulutetut ne nyt vasta pahimpia hörhöjä ovatkinkun luulevat että oman alan pätevyys tekee päteväksi muillakin aloilla.

HPV rokoite on ihan turvallinen. Sehän on subunit tyyppiä eli se ei edes sisällä sitä virusta.

https://hildabastian.net/index.php/67-the-hpv-vaccine

Vierailija
67/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöjuttua nuo 90-luvilla rokotetut. Elleivät sitten itse ostaneet sitä.

2001 syntynyt lapseni oli vanhin tai toiseksi vanhin ikäluokka, joka rokotuksen sai. Hekin olivat tavallaan ylimääräinen rokotettava ikäluokka. Myöhemmät ikäluokat saavat rokotteen nuorempina.

Vierailija
68/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

This week, a large-scale Finnish study came out disproving allegations of side-effects linked to the human papillomavirus vaccine. According to the research, scientists did not detect a causal link between the cervical cancer-prevention jab and reported adverse drug reactions.

Vierailija
69/78 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella kyseenalainen? Mitä ihmiset pelkää siinä? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
70/78 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä "tuon rokotteen"? Ei ole olemassa mitään HPV-rokotetta, vaan useita erilaisia HPV-rokotteita eri valmistajilta. Minkähän niistä turvallisuus on vielä kyseenalainen ja miksi?

Suomessa on ainakin Cervarix ja Gardasil saatavilla, jotka molemmat ovat olleet markkinoilla reippaasti yli vuosikymmenen ilman minkäänlaisia ongelmia.

Vierailija
71/78 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jo liian myöhäistä?

Ei koskaan ole liian myöhäistä. Se on myytti, että se mukamas pitäisi ottaa ennen HPV-tartuntaa. Ensinnäkin siksi, että HPV kantoja monta erilaista ja toisekseen siksi, että se voi jeesata hankkiutumaan eroon olemassaolevasta tartunnasta.

Miten ihmeessä se voisi toimia niin että se auttaa poistamaan olemassa olevaa tartuntaa?

Aiheuttamalla vasta-aineiden muodostusta. Vasta-aineet puolestaan tuhoavat viruksia. Näinhän kaikki rokotteet toimivat.

Miten luulet ettei sillä kropalla olisi jo vasta-aineta jos viirus sillä on ollut? Ongelma on vaan siinä että vasta-aineiden teko kestää kropalla kauan (pari viikkoa) ja sillävälin viirus valmistaa itsestään lisää kopioita , leviää kropassa ja tekee vahinkojaan.

Rokotteen ansiosta kropalla on vasta-aineita valmiina ja jos altistuu sille oikealle viirukselle se pystyy tuhotaan sen heti ilman että se ehtii soluihin monistamaan itseensä.

Vasta-aineiden olevaisuus ei ole binäärinen tilanne. Kyse on myös määrästä.

"Cervarix, Gardasil, and Gardasil-9 are based on VLPs oftwo, four, and nine HPV types, respectively. The ability of the VLPs toconsistently induce robust and durable systemic virus neutralizingantibody responses after intramuscular injection almost certainlyexplains their high type-specificefficacy against infection in clinical tri-als and effectiveness in national vaccination programs. In contrast tovaccination, natural HPV infections inconsistently induce virionantibody responses, usually after a delay of several months. Theresponses are typically several orders of magnitude lower than aftervaccination, and are detected only transiently in some individually (Carter et al., 2000). The effectiveness of the antibodies induced bynatural infection in preventing reinfection by the same HPV type re-mains controversial, although there is some evidence for protection inwomen, at least those with relative high titers of circulating antibodies (Beachler et al., 2016)."

Vierailija
72/78 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten, yksi ottamani lisäravinne, AHCC, mukamas tepsii HPV:tä vastaan.

Ihan vaan vinkiksi.

https://www.sciencedaily.com/releases/2014/10/141028122424.htm

Tuossa teille alapeukuttaville idiooteille vähän mietittävää. Lisää tutkimuksia löytyy googlen avulla.

Keskustelufoorumeissa monet myös sanovat että ovat päässeet hpvstä eroon tuon avullla.

AHCC näyttäisi toki tepsivän HPV:tä vastaan, mutta tätä ei voi perustella linkkaamallasi ikivanhalla uutisella, joka kertoo tutkimuksesta, jossa oli mitätön määrä osallistujia ja joka oli tehty ilman placebo-ryhmää.

Tuossa on tuore analyysi aiheesta, kunnollisilla tutkimuksilla, ja aine tosiaan näyttää tehoavan:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6435520/

Se, että edes mainitset "keskustelufoorumeissa ihmisten sanoneen päässeensä eroon" on pelkästään negatiivinen mainos aineelle. Niiden höpinöiden todistusarvo on tasan nolla ja niistä puhuminen merkityksellisinä on vain huonoa mainosta uskottavuudellesi.

Vierailija
73/78 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole myöhäistä jos ehtii saamaan kaikki rokotteet ennen kuin aloittaa seksielämän. Mutta pääseeköhän enää rokotusohjelmaan vai pitääkö ne sit tuossa tapauksessa käydä itse ostamassa? 

Ykkösvastaajalle tiedoksi että olet oikeassa, rokote ei estä syöpää. Rokote kuitenkin estää useita hpv tartuntoja ja tulee vähentämään kohdunkaulansyöpää tulevaisuudessa. Kun itse käy puolen vuoden välein kontrollissa tarkistuttamassa miten se aggressiivinen hpv siellä kohdunkaulalla voi niin ei tarvinnut kovin pitkään miettiä annanko lapselle luvan rokotteeseen vai en. 

Muistaakseni alle 65v ikäisiä suomalaisnaisia sairastuu kohdunkaulansyöpään alle 40 kpl/v ja hekin olisivat sairauden voineet todennäköisesti välttää pienemmällä seksikumppanien määrällä. Ainakin tutkimustuloksissa on näin todettu. Mitä useampi kumppani, sitä enemmän virustartuntoja.

Niin itselläni on kokonaiset kaksi seksikumppania ollut koko elämäni aikana ja siitä huolimatta minulla on aggressiivinen hpv. Onhan siinäkin varaa vähentää toki mutta on ihan turhaa maalata kuvia siitä että hpv olisi nimenomaan sellaisten naisten ongelma joilla on ollut useita seksikumppaneita. 

Vierailija
74/78 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liian myöhäistä, mutta miksi haluat sen lapsellesi? Se ei estä syöpää, jos sitä pohdit.

Sitä syöpää se nimenomaan estää, sehän on rokotuksen koko tarkoituskin. Tyhmäkö olet?

Olen varmasti todella tyhmä, koska yksikään tutkimus ei ole kyennyt osoittamaan, että HPV-rokote estäisi kohdunkaulansyövän tai mitään muutakaan syöpää. Se vaikuttaa viruksiin, joilla oletetaan olevan tekemistä syövän kanssa, mutta toistaiseksi on voitu vain osoittaa tiettyjen virustyyppien löytyvän syöpään sairastuneilta. Valitettavasti mukana on myös sellaisia viruksia, joihin ei ole rokotetta ja valitettavasti ei ole kyetty todistamaan aukottomasti tietyn virustyypin ja syövän syntymisen yhteyttä. Se että virus ja syöpä ovat samalla henkilöllä ei vielä todista sitä, että ko. virus on syövän aiheuttaja.

Kyllä, olet tyhmä. Ei yhdenkään tutkimuksen tarvitse kyetä vielä osoittamaan, että HPV-rokote estäisi syöpää, jotta asia voidaan jo tietää. Katsos kun on sellainen asia kuin logiikka, mitä ihmiset pystyvät käyttämään päätelläkseen asioita, joita ei voida suoraan mitata tai tarkastella.

Me tiedämme, että HPV aiheuttaa syöpää. Me tiedämme, että rokote vähentää HPV-tartuntoja. Mitäs luulet, että tällöin automaattisesti tapahtuu?

Mistähän olet saanut päähäsi, että kyse olisi *oletuksesta*?

"The causal relation between human papillomavirus and cervical cancer

SUMMARY

During the 1990s, epidemiological studies, supported by molecular technology, provided evidence on the causal role of some human papillomavirus (HPV) infections in the development of cervical cancer. This association has been evaluated under all proposed sets of causality criteria and endorsed by the scientific community and major review institutes. The finding is universally consistent, and to date there are no documented alternative hypotheses for the aetiology of cervical cancer.

HPV has been proposed as the first ever identified, “necessary cause” of a human cancer. In practical terms, the concept of a necessary cause implies that cervical cancer does not and will not develop in the absence of the persistent presence of HPV DNA."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1769629/

Kyse ei suinkaan ole vain siitä, että virus ja syöpä yksinkertaisesti olisivat samalla henkilöllä, kuten huomaat, mikäli luet ylläolevan tutkimuksen.

Vierailija
75/78 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tässä päde samanlainen laumasuoja kuin muissakin rokotteissa?

Vierailija
76/78 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tässä päde samanlainen laumasuoja kuin muissakin rokotteissa?

Pätee.

Vierailija
77/78 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt vuonna 1992 ja teininä olin mukana rokotetutkimuksessa jossa nämä rokotteet sai ilmaiseksi. 18-vuotta täytettyä sai sitten hepatiittirokotteet ilmaisena. Osa testiryhmästä sai teininä hepatiittitokotteet ja sitten täysi-ikäisenä nämä hpv-rokotteet. Tutkimukseen osallistuneet eli myös minä taisin käydä 24-vuotiaana vielä papakokeissa jossa seurattiin onko mitään muutoksia ym.

Vierailija
78/78 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OTA SE. Itselläni on ollut vain pari seksikumppania, ja juuri eilen sain vastaukset Fimlabista: korkean riskin HPV. Oli muutakin, mutten pysty vielä sulattamaan.

Aivan hirveää, koska olen elänyt hyvin "siveää" elämää ja suoraan sanoen puutteessa suurimman osan elämästäni.

Oli pitkä suhde jossa ei käytetty kondomia sp-testien jälkeen. Tällä miehellä oli ollut useita kumppaneita.

Olen kuvitellut olevani turvassa kaikelta, koska olen ollut niin "kunnollinen" ja tuossa suhteessakin vaatinut ensin testit.

Ette voi kuvitella, miltä minusta nyt tuntuu. :(

Olen viisikymppinen nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan