Suuntavaiston lähes täydellinen puute
Eli, ei ehkä heti uskoisi, olen 25v. ja matkustellut paljon ulkomailla omatoimimatkaajana, lisäksi tehnyt road tripejä Pohjoismaissa.
No, huomasin jo teininä, että suuntavaistoni on äärimmäisen heikko.
Mutta oon onnistunut pitämään tän salassa. Matkoilla kartturin roolin ottaa aina joku toinen ja minä seuraan retken johtajaa. 
Olen miettinyt kauhukuvia, että jos reitti paikasta A paikkaan B vaikka ulkomailla olisi yksin minun vastuullani, emme koskaan löytäisi perille, voisimme liikkua vain taksilla tai käydä hotellin ympäristössä 100m alueella.
Olen onnistunut eksymään jopa Tallinnassa, joten, jos lähden yksin maihin, muut esim. krapulassa, otan taksin.
Myös koulussa uusien reittien, luokkien ja ruokalan löytäminen on alkuun iso haaste.
Onneksi nykyään on Google maps, mutta kuitenkin.
Kommentit (5)
Omaan saman vian. Olen arvellut, etten ehkä "elä hetkessä", jonka takia ympäristön havainnointi on kehnoa. Itsekään en itseäni pidä täyshölmönä, ainakin luovuutta löytyy ongelmanratkaisutilanteissa.
Mulla samaa, mutta en saa apua edes google mapsista.
Mulla vähän samaa vikaa. Aika lahjakas eksyyn.
Mulla tosin syynä että voin keskittyä asioihin niin että uppoudun niihin täydellisesti.
Se on vahvuuskin, voin viikossa tulla asiantuntijaksi asiaan kuin asiaan. (Vaimo sanoo noin).
Sama täällä, mutta ei se ole haitannut pahemmin. Varsinkaan paikoissa, joissa saa tilattua taksin. Jokin autiomaa voisi olla haasteellinen.
... Ja en ole tyhmä, mulle on tehty psykologin tutkimukset.
Ja siis tämä vain uusilla alueilla. Sitten kun olen oppinut reitin / alueen, osaan liikkua.
Ap