Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko mielestäsi lihava normaalipainossa?

Vierailija
06.08.2019 |

Ei bmin mukaan vaan pitäisikö sinun omasta mielestäsi pudottaa painoa normaalipainon sisällä tai alipainoon ollaksesi itsellesi ihannemitoissa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Olen normaalipainon ylärajalla mutta ihanteellinen bmi on mulle 22-23. 5 kiloa pois

Vierailija
22/35 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 169 cm pitkä (...) Nykyisin BMI 40 (oli hirveä järkytys) ja painan 90kg.  

Ei sun BMI noilla mitoilla ole 40, vaan 31.5. Vai tuliko johonkin kohtaan kirjoitusvirhe?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava 160/87 ja nimenomaan vyötärölihava, koska vyötärönympärys on lähemmäs 110 cm.

Vierailija
24/35 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino 78kg, pituus 165cm, vyötärö 58cm, lantio 82, rinnanympärys 88. Koko 32 menee heittämällä päälle!

Mikä sulla on päänympärys?? Muuten tuo ei selity

Sama pituus, painoa 55kg  (eli -23 kiloa!!), mitat 89-71-89. Vaatekoko 36.

Jossain mättää nyt...

Vierailija
25/35 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jonkun vaatekoko voi olla 44-46, 65 kiloisena normaalipainoisena?

Olen se joka kertoi että mulla on. Syy on se että mulla läski kertyy lähes pelkästään vatsaan (vähän naamaan ja kaulaan myös), joten tuossa painossa pötsinympärys oli jo metrin. Ja ison vyötärönympäryksen takia pakko ostaa isoja kokoja, vaikka esim. raajat oli hoikat, takapuoli ja tissit pienet.

Niin olemme kaikki erilaisia. Itse olen 162 cm ja korkein paino jonka vaa'alla olen nähnyt oli 72 kg. Kukaan ei uskonut tätä painoani silloin, ei edes lääkäri. Käytin yläosista 40/42 koska pidän löysistä vaatteista, ja alaosista 38/40.

Tajusin kyllä että olin lihava ja nyt olen saanut 4 kg pois. Vaatekoko ei ole vielä pienentynyt yhtään... Mitat n. 97-74-92. Olin koko aikuisikäni 62 kg ennen tätä lihomista ja siihen haluaisin takaisin, enää siis 6kg matkaa :).

Vierailija
26/35 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun normaalipainon yläraja on noin 65 kg. Kyllä olen siinä painossa jo melkoinen kaljamaha ja pallonaama. Yleensä aikuisiällä painoni on vaihdellut 48-53 kg, ja tuo on ok. Kerran lihoin parisuhteen seurauksena (ravintola- ja baari-iltoja paljon) 65 kiloon ja olin melkoinen matami. Vaatekokokin 44-46.

Mulla myös normaalipainon ylärajaan matkaa viitisen kiloa, ja jo nyt on olo kuin sumopainijalla: vatsa pullottaa, reidet hankaavat vastakkain ja selkäläskit ja jenkkakahvat hyllyvät. Viitisen kiloa pitäisi pudottaa, jotta tuntuisi ja näyttäisi hyvältä. Olen hyvin sirorakenteinen, joten kaikki ylimääräinen erottuu.

Vierailija
27/35 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tai en nyt kenellekään tutulle sanoisi olevani lihava, mutta olen pulska ja liian iso, kun BMI on siellä normaalin ylärajalla. Ylimääräistä läskiä on todella paljon.

Vierailija
28/35 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 166cm ja painan 55 kg. Tavoitteeni on 50 kg, sen verran painoin joskus parikymppisenä. En oikein itsekään tiedä miksi tavoittelen sitä painoa, sillä omastakin mielestäni olin silloin liian laiha.

Vierailija
29/35 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 166cm ja painan 55 kg. Tavoitteeni on 50 kg, sen verran painoin joskus parikymppisenä. En oikein itsekään tiedä miksi tavoittelen sitä painoa, sillä omastakin mielestäni olin silloin liian laiha.

Sulla on päässä vikaa. Syy ihan vaan siinä

Vierailija
30/35 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 160cm ja 53kg mitat 90-60-90. Vyötäröllä on vielä pikkasen liikaa löysää ja reisistäkin saisi lähteä jonkun verran rasvaa. Tavoitteena on pudottaa 3-5kg koska oon aikaisemmin painanut sen verran ja se paino oli mulle hyvä.

Vierailija
31/35 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tällä hetkellä hieman ylipainoinen, eli 180cm pitkä ja painan nyt n.90kg, mies siis olen D

Normaalipainon raja kulkee n. 80kg kohdalla, ihannepaino ois se 75kg :D Tosin ei musta ulkoapäin nöe nytkään, että olisin ylipainoinen, ei ole roikkumahaa :D

Vierailija
32/35 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksin yläpäässä jos on paino niin menee S koko päälle. Kai sitä sitten on ylipainoinen.

Vierailija
33/35 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

174 ja painoa 72. Kyllä koen itseni lihavaksi ja etenkin reidet on minulla todella paksut ja peppu leveä, vyötärö on sen sijaan kapeampi. Tämän huomaa esim, vaateostokilla ja on vaikea löytää vartaloa imartelevia vaatteita. Kun olin 10 kiloa laihempi oli paljon helpompi löytää vaatteita, jotka istuivat kauniiisti. 2 kiloa olen nyt laihtunut ja tosiaan semmoiset kymmenkiloa olisi vielä tarkoitus saada pois. 

Vierailija
34/35 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakko sanoa kyllä että ennen kun painon 95 kiloa ja bmi oli 30 en tajunnut olevani niin lihava. Ajattelin olevani pyöreä enkä asettanut asialle sen suurempaa painoarvoa tai pohdintaa. Nyt taas kun olen vuoden aikana pudottanut painoa ja painan 71 kiloa (bmi 22,9) kiinnitän herkemmin huomiota kaikkiin pieniin muhkuroihin ja tunnen enemmän painetta ja tarvetta pudottaa vielä se n. 5 kiloa ollakseni aivan ihannemitoissa. Jännä se on ihmisen mieli :)

Vierailija
35/35 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainon sisällä pitäisi pudottaa 3-4 kiloa, tämä on työn alla. Siitä en tule kyllä alipainoiseksi.