Oletteko jo laittaneet lapsen koulujutut valmiiksi (vaatteet, reppu, penaali jne.)?
- käyty läpi kaikki sisävaatteet ja ostettu uusia, jos tarvetta ja laitettu pienet pois
- käyty läpi kaikki urheiluvaatteet, niin sisä- kuin ulkourheiluvaatteet
- ostettu sisätossut, jos koulu niin vaatii
- käyty läpi kaikki ulkovaatteet, päähineet ja jalkineet ja ostettu uusia, jos tarvetta ja laitettu pienet pois tai myyntiin ja samalla siivottu eteinen, jossa kaikille on nämä välineet siististi saatavilla
- katsottu, onko reppu vielä käyttökelpoinen, jos ei, uusi hommattu
- käyty koko penaalin sisältö läpi, teroitettu lyijykynät jne. laitettu kumit, viivottimet ja värikynät, ostettu lisää, jos tarvittu
- kansio reppuun, jossa voi kuljettaa siististi kokeet yms. paperit
- reppu pakattu jo valmiiksi (penaali ja kansio)
- siivottu työpöytä ja laatikot, tehty laatikkoon / hyllyyn vapaa tila tuleville koulukirjoille
- laitettu työpöydän laatikot järjestykseen, kaikki kynät, kumit, teipit, liimat, viivottimet, paperit ja muut tarvikkeet
Me tehtiin ylläoleva lasten kanssa yhdessä
Kommentit (24)
Palattiin vasta eilen Kreikan lomalta.
Mitään ei vielä hommattu, mutta äkkiähän ne reput ym. käy ostamassa.
Emme osta vaatteita kertarysäyksellä syksyisin vaan aina silloin kun on tarve, eli pitkin vuotta.
Lapset laittavat itse reppunsa kuntoon, ihan siitä ekaluokkalaisesta alkaen. Me vain kerromme mitä siellä tulee olla ja pakkaa itse, tähän opetamme alusta asti. Kuten myös siihen, että itse sanoo milloin vaatteet ym tuntuvat pieniltä, milloin reppu on rikki jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. Koulu alkaa vasta ensi viikolla. Ja miksi siitä ylipäätään pitäisi tehdä tuollainen autistinen spektaakkeli?
PK-seudulla koulu alkaa ylihuomenna.
Sen tietää kaikki. Mutta kaikki pk-seudulla ei tiedä että kaikkialla ei ole samoin.
Steinerissa alkoi jo tänään.
Ei kolahtanut. Ihmettelen vain tuollaisen listan tekoa ja autistista vaahtoamista. Laiskat töitään luettelee.
Ja tässä on ihan hyvä vielä istuskella ja surffailla tekemättä mitään. Lomaa on vielä jäljellä, kun koulut alkavat vasta ensi viikolla...