Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten järkätä häät?

06.08.2019 |

Ollaan nyt menossa miehen kanssa vihdoin ja viimein naimisiin ja mietityttää kuinka järjestää juhlat.. Itse haluisin järkätä ihan kunnon pippalot, vaikka ei oo isoa sukua tai laajaa kaveripiiriä, mies ei. Häntä ahdistaa kun ei ole laajaa kaveripiiriä joita kutsua, muutamia yksittäisiä kavereita vain ja lisäksi ei halua olla keskipisteenä. Mua nää asiat ei haittaa, vaikka itse omistan pienen ja riitaisin tai muuten vaan hankalien ihmisten suvun, plus mullakin on vaan muutama kaveri. Mietityttää vaan budjetti kun päätettiin hääpäivä nopeasti, niin ei ole hirveästi rahaa käyttää juhliin.

Vihkiminen tapahtuu keskellä viikkoa, parin todistajan läsnäollessa ja viikonloppuna olisi ajatuksissa juhlia. Miehelle riittäisi että ilmoitetaan kaikille vasta sitten kun ollaan menty naimisiin niin tekstarilla, että olisi siihen asti salaisuus, mutta sitten juhlien järkkääminen ei onnistu, koska kaikki asuu eri puolilla Suomea niin ei kukaan pääse parin päivän varoitusajalla kuitenkaan juhlimaan.. Huoh.. Miten tää voi olla näin vaikeeta?! Tietysti vaihtoehtona olisi olla pitämättä mitään juhlia, tai pitää ne myöhemmin, mutta uskon että jäisivät pitämättä ja tällaiselle ikuiselle romantikolle, on todella vaikea luopua ajatuksesta ettei mitään hääjuhlia tule.. :/

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuisit dinnerille. Sen lisäksi keksisit ja maksaisit mukavan ohjelman illaksi (teatteri, hohtogolf, hohtokeilailu, konsertti, mielenkiintoinen pakohuonepeli, makkaranpaisto metsässä tai mikä vaan elämys, joka ei ole heille tavanomainen).

Vierailija
22/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jonkinmoiset juhlat järjestää, jos vieraat tulevat noinkin pitkän matkan päästä. Itse en ainakaan ajaisi 300-400 kilometriä illalliselle ellei kyseessä olisi todella läheinen henkilö (lapseni tai vanhempani). Silloinkin kehottaisin vaihtamaan ruokailun läheisempään paikkaan.

Ai siis lähemmäksi sinua, pois pariskunnan kotipaikkakunnalta???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaksi mietit ne hassunhauskat leikit  joita ei varmasti ole ollut ikinä koskaan muilla,sitten lasket että on tarpeeksi viinaa selättämään sen ihmisten myötähäpeän

Vierailija
24/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kyynistä sakkia täällä. Mutta joo, kannattaa järjestää "oman" näköiset juhlat. Musta hyvät häät järjestyvät siten, että on tasapuolisesti suunnittelua ja spontaatisuutta, spontaanisuutta myös, vaikka se ei itseä niin kauheasti miellyttäisikään, mutta kannattaa edes joskus elämässään mennä ns. mukavuusalueensa ulkopuolelle, ja mikä olisi parempi tilaisuus tähän kuin omat häät. Ihmiset yleisestikin miettivät etukäteen aivan liiaksi asioita, mutta sen on turhaa, reipas juhlamieli ja oikea asenne,  niin monet asiat menevät taatusti nappiin ja kaikilla on hauskaa. Toki suunnitella pitää, hääpaikka, ruoat, ohjelmisto suurinpiirtein , asut jne, mutta ei kannata liiaksi. Pelko pois ja baanalle. 

Vierailija
25/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi sanoa, että eroatte kumminkin? Ihmeellistä ajatuamallia, onko teillä joku kristallipallo siellä himassa vai mitä häh?

Vierailija
26/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläjärkättiin häät kuudessa viikossa. Kun päivä oli päätetty niin kutsuttiin lähimmät sukulaiset ja parhaat ystävät ns tupareihin ja synttäreille. Vihkiminen oli perjantaina käräjäoikeudessa ja siitä todistajien kanssa ravintolaan syömään. Seuraavana päivänä sit juhlat suvulle ja ystäville. Vieraat sai tietää et on häät silloin pe iltana. Oli ihan älyttömän rennot ja mukavat juhlat. Vieraita noin 50.

Vierailija
27/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä masennu ap. Kaikki menee hyvin ,jos teillä on tulossa ns varmasti toivomanne vieraat ja riittävästi budjettia niin ,ettei siitä tule epäsopua miehen kanssa.

Itse olen sitä mieltä ,että jos omien juhlien eteen pitää nähdä vaivaa liian paljon tai siihen liittyy jotain negatiivista en ikinä järjestä niitä juhlia. Täten menimme naimisiin maistraatissa ja hääjuhlarahoilla (mitä olisi mennyt järjestämiseen ) , menimme ihanalle rantalomalle. Yli kolkyt vuotta on oltu naimisissa ja toimisin tänäänkin samalla tavoin.

Ei ole kiva sun miehelle satsata häihin ,kun ei tahdo juhlia. Anna periksi.

Vierailija
28/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläjärkättiin häät kuudessa viikossa. Kun päivä oli päätetty niin kutsuttiin lähimmät sukulaiset ja parhaat ystävät ns tupareihin ja synttäreille. Vihkiminen oli perjantaina käräjäoikeudessa ja siitä todistajien kanssa ravintolaan syömään. Seuraavana päivänä sit juhlat suvulle ja ystäville. Vieraat sai tietää et on häät silloin pe iltana. Oli ihan älyttömän rennot ja mukavat juhlat. Vieraita noin 50.

Voisitko kertoa tarkemmin teidän häistä? Juhlitteko siis kotona, vaikka vieraita oli noinkin paljon? Oliko ohjelmaa, millaiset ruoat ja vaatteet? En ole ap, mutta häät täälläkin mietinnässä ja tuollainen konsepti voisi kiinnostaa.

Vierailija
29/56 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on nykyisin kummaa kun vuosikausia aiemmin pitää suunnitella ja kuukausia ennen pitää kutsua.

Me päätimme toukokuun lopussa, että heinäkuun lopussa mennään naimisiin. Kutsut saatiin liikkeelle ehkä kuukausi ennen häitä. Jotain 150 kutsuttiin ja yli sata tuli paikalle. Häiden aikaan olimme tunteneet 7kk, joten vuosien suunnittelu ei olisi ollut edes mahdollista. Liitto kesti yli 34v ja päättyi viime syksynä puolison kuolemaan. 

No itselleni on tärkeää saada myös kunnon valokuvat vihkimisestä ja potretit. Hyvät valokuvaajat on varattu jo edellisenä vuonna, eli mikään parin viikon tai kuukauden aika ei ainakaan riittäisi.

Vierailija
30/56 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella, että noin lyhyessä ajassa saa järjestettyä kivoja häitä! Meillä meni 1,5v järjestää häitä ja kutsut laitettiin 2kk ennen juhlaa. Voisittehan pitää juhlien sijasta esim: ravintola illallisen. Kutsutte ne vähät ihmiset ravintolaan ja siellä juhlistatte vihkimistä. Taitaa tulla edullisimmaks, kun ei tarvii ostaa mekkoja yms, eikä tarvii vuokrata tiloja jne.

Riippuu ihan omista vaatimuksista. Meidän häät päätettiin 1 kk ennen kuin olivat ja kutsut lähti 2 vko ennen. Vihkimistä todisti vanhemmat ja isovanhemmat ja juhliin heidän lisäkseen kutsuttiin lähimmät ystävät ja sukulaiset. Hyvät juhlat olivat, järjestelyjen kanssa ei tullut hoppua. Muistellaan lämmöllä miehen kanssa,on muisteltu jo lähes 25 v.

Vierailija
31/56 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella, että noin lyhyessä ajassa saa järjestettyä kivoja häitä! Meillä meni 1,5v järjestää häitä ja kutsut laitettiin 2kk ennen juhlaa. Voisittehan pitää juhlien sijasta esim: ravintola illallisen. Kutsutte ne vähät ihmiset ravintolaan ja siellä juhlistatte vihkimistä. Taitaa tulla edullisimmaks, kun ei tarvii ostaa mekkoja yms, eikä tarvii vuokrata tiloja jne.

Riippuu ihan omista vaatimuksista. Meidän häät päätettiin 1 kk ennen kuin olivat ja kutsut lähti 2 vko ennen. Vihkimistä todisti vanhemmat ja isovanhemmat ja juhliin heidän lisäkseen kutsuttiin lähimmät ystävät ja sukulaiset. Hyvät juhlat olivat, järjestelyjen kanssa ei tullut hoppua. Muistellaan lämmöllä miehen kanssa,on muisteltu jo lähes 25 v.

Lisään tähän vielä että osa juhliin kutsutuista asui eri puolilla maata useamman sadan kilometrin päässä ja kaikki pääsivät tulemaan. Voi siis tosiaan onnistua näinkin.

Vierailija
32/56 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on nykyisin kummaa kun vuosikausia aiemmin pitää suunnitella ja kuukausia ennen pitää kutsua.

Me päätimme toukokuun lopussa, että heinäkuun lopussa mennään naimisiin. Kutsut saatiin liikkeelle ehkä kuukausi ennen häitä. Jotain 150 kutsuttiin ja yli sata tuli paikalle. Häiden aikaan olimme tunteneet 7kk, joten vuosien suunnittelu ei olisi ollut edes mahdollista. Liitto kesti yli 34v ja päättyi viime syksynä puolison kuolemaan. 

Ajat ovat muuttuneet. Kaikilla on ne muutamat lomakauden viikonloput jo aikaisin varattuna. Teilläkin kolmasosa jätti tulematta jo silloin 35 vuotta sitten. Jos kutsussa ei kerrota, että kyseessä on häät, vielä useampi jättää tulematta muiden menojen takia.

33/56 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tämä herättänyt paljon keskustelua :D Mulla on siis mies (ollut jo 10v), vihkiaika varattuna, valokuvaaja buukattu, mekko hankittu, kimppukin tilattu. Oon kyselly pitopalveluista ajatellulle juhlapäivälle tarjouksia ja saanutkin muutaman ihan varteenotettavan tuntuisen. Pientä ohjelmaakin oon suunnitellu. Enää siis päätös milloin ja missä ja kutsut postiin, jos nyt pidän mitään juhlia, kun miestä vaan ei kiinnosta pätkääkään koko tämä juhlatouhu. Mennään siis vihkimisen jälkeen kyllä todistajien kanssa syömään. Tämä siis riittäisi hänelle, mulle ei.. Suurin ongelma on tuo miehen asenne ja kiinnostamattomuus, joka vetää mut surulliseksi.. Tiedän siis että ne ketkä ovat ne tärkeimmät pääsisivät kyllä tulemaan paikalle.

Vierailija
34/56 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silje86 kirjoitti:

Onpas tämä herättänyt paljon keskustelua :D Mulla on siis mies (ollut jo 10v), vihkiaika varattuna, valokuvaaja buukattu, mekko hankittu, kimppukin tilattu. Oon kyselly pitopalveluista ajatellulle juhlapäivälle tarjouksia ja saanutkin muutaman ihan varteenotettavan tuntuisen. Pientä ohjelmaakin oon suunnitellu. Enää siis päätös milloin ja missä ja kutsut postiin, jos nyt pidän mitään juhlia, kun miestä vaan ei kiinnosta pätkääkään koko tämä juhlatouhu. Mennään siis vihkimisen jälkeen kyllä todistajien kanssa syömään. Tämä siis riittäisi hänelle, mulle ei.. Suurin ongelma on tuo miehen asenne ja kiinnostamattomuus, joka vetää mut surulliseksi.. Tiedän siis että ne ketkä ovat ne tärkeimmät pääsisivät kyllä tulemaan paikalle.

Järjestä ihanat juhlat tärkeiden ihmisten kanssa ilman miestä, kun miestä ei kerran juhlat kiinnosta pätkääkään. Mies on voi olla juhlapaikalla ”läsnä” vaikka valokuvassa tai sitten kokoat sellaisen kivan powerpoint -esityksen kuvista teidän yhteiseltä taipaleelta. Olen tällaisia juttuja nähnyt esim. hautajaisissa. Ei kannata luopua juhlista, mutta ei myöskään pidä pakottaa miestä väkisin mukaan. Ei pariskunnan aina tarvitse tehdä asioista yhdessä, voi olla myös omia juttuja.

35/56 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuntuisipa tämä ratkaisu hassulta ,kuitenkin meidän hääjuhlasta olisi kyse..

Vierailija
36/56 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silje86 kirjoitti:

Pitäkää ihan pienet juhlat kotona? Miestä ei siis kiinnosta juhlatouhu, tarkoittaako se ettei hän jaksa osallistua järjestelyihin eikä pidä juhlia tärkeinä mutta tulee paikalle jos sinä järjestät juhlat? Vai eikö hän missään tapauksessa halua juhlia? Välittääkö hän siitä, mitä sinä toivot ja mikä sinulle on tärkeää?

Vierailija
37/56 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko luovut suosiolla häähössötyksestä ja juhlista tai katselet juhlissa vastahakoista ja vaivaantunutta sulhasta. Molempia et voi saada.

Vierailija
38/56 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silje86 kirjoitti:

No tuntuisipa tämä ratkaisu hassulta ,kuitenkin meidän hääjuhlasta olisi kyse..

Oikeesti tuntuu olevan kyse ap:n ihan omasta hääjuhlasta, eikä mistään ”meidän juhlasta”, koska mies ei edes halua juhlia. Hyvä idea pitää juhlat ilman miestä.

Vierailija
39/56 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me teimme aikoinaan niin, että pyysimme hyvissä ajoin vieraita varaamaan tietyn päivän, koska pitäisimme silloin ”kesäjuhlat”. Vihkiminen tapahtui vain lähimpien perheenjäsenten läsnä ollessa, jonka jälkeen kävimme tällä pienellä porukalla syömässä. Sen jälkeen lähdimme tuoreena avioparina parin päivän matkalle lähikaupunkiin, mistä postitimme kutsut. Kutsuista kävi ilmi, että olemme menneet naimisiin ja että kyseessä on hääjuhla. Vihkimisen ja juhlien välissä oli muutama viikko aikaa.

Pointtina siis se, että jos hääsuunnitelmat haluaa pitää salassa, voi vieraille lähettää ”save the date” -pyynnön ja ilmoittaa, että lisätietoja tulee myöhemmin.

Vierailija
40/56 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani avuoitui hienosti Italiassa ja oli varattu valokuvaaja ym. Hienoja kuvia tulikin reilusti, liitto päättyi alle 3 kuukaudessa. Mitä ihmettä mahtoi tapahtua ?

Meillä omat häät oli pienet, siviilivihkiminen, ystäville ja lähisuvulle kirkossa avioliittoon siunaaminen ja sen jälkeen syömään ja hääkakuille. Rahat jotka säästyivät käytimme ihanaan kahden viikon häämatkaan Korfulla. Suosittelen. Emme myöskään tehneet kallista lahjalistaa, vaan pienet käytännölliset lahjat olivat toiveena, joten osallistujilta ei vaadittu isoja taloudellisia panoksia. Oli elämäni onnellisen päivä tuo hääpäivä ja juuri vietimme 20-vuotispäivää Kreikassa lomaillen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi