Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä kaivataan, asperger miehen tapailua :)

Vierailija
06.08.2019 |

Mulla oli taannoin pari kk tapailua AS-miehen (diagnosoitu) kanssa, joka päättyi omaan epävarmuuteeni ja toki hänen moniin hankaluuksiin suhteemme kanssa. Meidän välissä oli sellainen muuri eikä siitä päästy yli mitenkään ja suhde sitten kuivahti aika luonnolliseen tapaan kasaan. Ei mitään tunnemyrskyjä vaan yhteydenpito vaan jäi eikä varmaan kumpikaan pahalla muistele. Ei vaan sovittu yhteen.

No, nyt sitten tapasin miehen, joka aivan huipputyyppi monella tapaa, mutta nyt oon tajunnu, että hänkin on takuuvarmasti asperger! Niin paljon (tai siis todella paljon, työ ja työnkuvakin aivan identtinen!) samaa käytöstä kuin edellisellä, toki meillä ei ole sitä vuorta välissä, mutta silti huomaan että taas olen tilanteessa etten ihan ymmärrä kaikkea sanomisia tai tekemisiä. Just se, että vaikutelma on vähän turhan asiallinen kaikkine asiaselostuksineen ja kuitenkin sitten on selvästi kiinnostunut, kun yhteyttä pitää :) Ei olla tunteista juurikaan puhuttu, ehkä jotain kirjoiteltu. Ja mä just kaipaisin sitä varmistusta suhteen alussa, että toinen tykkää ja haluaa olla lähellä, kyselisi mun jutuista enemmän jne. ja tämä osio on sitten vähän hakusessa. Tarvisin siis jotain vinkkejä, että pääsisin sisälle tähän ajatusmaailmaan, koska selvästi hän pitää seurastani ja on hyvin puhelias ja rento kanssani ja myös minä pidin hänestä heti ensisilmäyksellä :)

Ja mulla itellä on adhd ja varmaankin lisänä on jotain as-piirteitä, miksi sitten varmaan näihin miehiin törmäänkin ja löytyy se yhteinen sävel jollain tapaa. Mutta sitten oon pulassa, kun ite oon niin erilainen, just tunteellinen hölö ja mahdoton koskettelija, enkä sitten tiedä kuinka uskallan näiden kanssa toimia ja mistä mä tiedän, koska kiinnostusta ei vaan ole? Kun se elekieli ei sitä kerro tavalliseen tapaan eikä puheistakaan aina voi päätellä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa! Puhukaa! Toinen ei voi tietää mitä toivot ja ajattelet.

Vierailija
2/10 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha kaks hullua yrittää alkaa parisuhteeseen. What could possibly go wrong?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse. Harva as osaa tehdä kompromisseja, vaan on tottunut rutiineihin.

Vierailija
4/10 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelkaa! Puhukaa! Toinen ei voi tietää mitä toivot ja ajattelet.

Joo, mä yritän parhaani mukaan. Suhde on vielä niin alussa, että se estää sitä avoimuutta vähän, kun vielä on sellaista tutustumista ja tunnustelua. Jännä kyllä, että tutustun just näihin miehiin, jotka tuo mun epävarmuuden esille, koska muuten en ole niin epävarma. Toisaalta arvostan juuri aspergerien suoruutta eikä sieltä tule sitä imarteluhuttua eikä valheita, että onhan tässä puolensa!

Vierailija
5/10 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autisteja kiinnosta raadollisten ihmisten lätinät.

Vierailija
6/10 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juokse. Harva as osaa tehdä kompromisseja, vaan on tottunut rutiineihin.

Niin, tääkin on ollu vuosia yksin, mutta on myös todella pitkiä parisuhteita takana. Ettei voi aivan mahdoton olla, tai sitten on :) On hän jo jotain kompromisseja tehnyt ja siitä oon ollu yllättynyt. Kun näkee, että tiukkaa on tehnyt. Sen tiedän, ettei varmastikaan se helpoin ihminen ole ja varmasti tulee haastamaan mut jokaisella alueella niin henkisesti kuin fyysisestikin. Mutta vaikea se on lähteä juoksemaan, kun on jo toiseen tykästynyt ja haluaa tuntea vielä paremmin! Eikä nyt aivan nuoria olla, päinvastoin.

Ap

Vierailija
7/10 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se ei puhu tunteista ja lähelläolemishalusta koska niitä ei ole? Eikä kysele asioistasi koska ihmiset ja niiden asiat ei kiinnosta? Itse olen as-nainen enkä ole koskaan oikein halunnut olla ketään lähellä paitsi sukupuoliyhdynnän ajan. Muuten läheisyys on epämiellyttävää. Tunteita ihmisiä kohtaan minulla ei kovin paljoa ole, enkä ole ihmisistä kiinnostunut, muut asiat kiinnostavat enemmän.

Vierailija
8/10 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se ei puhu tunteista ja lähelläolemishalusta koska niitä ei ole? Eikä kysele asioistasi koska ihmiset ja niiden asiat ei kiinnosta? Itse olen as-nainen enkä ole koskaan oikein halunnut olla ketään lähellä paitsi sukupuoliyhdynnän ajan. Muuten läheisyys on epämiellyttävää. Tunteita ihmisiä kohtaan minulla ei kovin paljoa ole, enkä ole ihmisistä kiinnostunut, muut asiat kiinnostavat enemmän.

Niin, kyllä siellä jotain halua tuntuu olevan, että ollaan me jotain tunnepuolta kirjoteltu ja lähekkäin toki oltu. Ja voin kuvitella, että seksi on hänelle juurikin näin tärkeämpää kuin se läheisyys itsessään. Kuitenkaan ei pelkkää seksiä halua vaan osaa vasta rentoutua tutun kanssa. Mun elämästä ei hirveemmin kysele, mutta muuten kyllä keskustellaan koko ajan. Että ehkä sellaselle kyselemiselle ei koe tarvettakaan. Kun ite kyselen varmaan liikaakin kaikkee mahdollista. Oon yrittäny sitä vähentää ettei ihan kuulusteluksi mee :)

Ap

Vierailija
9/10 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanitsediagnosoitu, takuuvarmasti.  

Vierailija
10/10 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ihanitsediagnosoitu, takuuvarmasti.  

No on juu, mutta on niin älyttömän samanlainen kun tää mun edellinen tapailukumppani. En mä muuten ketään diagnosoi. En nyt ala luetteloo tekemään, mutta monet jutut on niin selkeitä ja osa sellaisia, joita ei ns. taviksilla esiinny. Enkä mä ees tiedä kaikkee todellakaan!

Ap