Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisiko tällaiselle ryhmäliikuntatunnille kysyntää?

Vierailija
05.08.2019 |

-musiikki ja koreografia mutta ei mitään liian vaikeita askelkuvioita
-voi liikkua omalla kuntotasolla, ohjaaja näyttää helpon ja haasteellisen vaihtoehdon
-opettaja ei kyttää teetkö juuri oikein
-opettaja ei ole tekopirteä eikä pakota mihinkään, ei sano mitään "jaksaa jaksaa!" fraaseja
-tunnilla on mindfulness-tyyppinen loppurentoutus mutta ei mitään tekopyhää henkistelyä
-kohderyhmä keski-ikäiset ja vanhemmat naiset, ohjaaja ei ole supertimmi vaan kiinteä ja vähän muodokas kokoa 42

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin voin ilmoittautua?

Vierailija
2/27 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mutta kukaan ei osta 'tavallisuutta' eikä mikään trendikäs sali palkkaisi pulleaa ohjaajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iältäni kohderyhmääsi, mutta en ilmoittautuisi tuollaiselle tunnille. Lekottelusta ei ole liikuntamielessä juuri hyötyä. Ja niitä on kaikki liikuntakeskukset väärällään.

Haluan, että liikunnassa on haastetta ja sykkeet nousevat oikein kunnolla. Lisäksi haluan että ohjaaja katsoo, että liikkeet tehdään oikein ja tarvittaessa vähän kannustaakin.

Vierailija
4/27 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaisin sellaista oikein kunnon vanhanajan naisjumpparyhmää, jossa tehtäis rauhallisia, perinteisiä voimisteluliikkeitä. Ehkä jotain ringissä päkiä edellä tepastelua tamburiinin rytmissä jopa.

Ei mitään liian hikistä, ei äänekästä ja menevää jumputusmusiikkia, ei muka-henkisiä joogajuttuja, vaan tavallista vanhanaikaista, naisellista, sievää, maltillista jumppaa.

Päällä tietysti jumppapuku, sukkahousut/trikoot ja voimistelutossut. (Ei mitään tank-toppeja eikä sisälenkkareita.)

Vierailija
5/27 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla on jo Friskis&Svettis. On juuri tuollainen.

Vierailija
6/27 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin just sellaisen jumppa- tai vaikka tanssiryhmän tms, joka olis just rapakuntoisille. Mäkin oon harrastanut kunnon liikuntaa viimeksi kouluaikana ja silloinkin olin melkein aina huonoin, paitsi lentopallossa. En ole ylipainoinen, joten en pääse osallistumaan mihinkään pullukkajumppaan tms. liikuntaryhmiin. Tavallisiin jumpparyhmiin ei halua mennä, koska taju menis varmaan jo lämmittelyssä.

Vierailija
7/27 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tarpeeksi pullukka. Lihota 20kg ja perusta kehopositiivinen isojen tyttöjen ryhmä . Se on maailmalla in!

Vierailija
8/27 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burleski

Burläski

Vierailija
9/27 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiselle on mainitussa ikäryhmässä kysyntää, jossa suoritustaso on laskettu aika alas, venyttelyjä mukana ja muusiikki valittu huolella.  Ohjaajalla oltava ennenkaikkea positiivinen asenne ja tietysti kuuluva ääni, samoinkuin siedettävä ulkonäkö myös. 

Vierailija
10/27 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "siedettävä ulkonäkö"?

Vierailija
11/27 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
12/27 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiselle on mainitussa ikäryhmässä kysyntää, jossa suoritustaso on laskettu aika alas, venyttelyjä mukana ja muusiikki valittu huolella.  Ohjaajalla oltava ennenkaikkea positiivinen asenne ja tietysti kuuluva ääni, samoinkuin siedettävä ulkonäkö myös. 

Siedettävä ulkonäkö sillä tavoin ettei herätä vastustusta, mutta kaikkein oleellisinta on hyvä rytmitaju, koska koko ryhmäliikunnan idea nojaa sille. 

Vierailija
13/27 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta en oikein tiedä että onko hyvä että ryhmässä eri tasoisia ja kuntoisia ja ohjaaja näyttää eri vaihtoehtoja. Helposti sekoittaa vaan. Itse kävisin mieluummin sellaisessa missä on suunnilleen sama taso kaikilla, esim. näin rapakuntoisena aidosti aloittelijoiden ryhmässä. Mutta toki jos esim. pienempi paikkakunta, ei välttämättä riitä asiakkaita moneen ryhmään ja silloin tuo aloituksen tapa ok.

Vierailija
14/27 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällaisia nämä kaikki koulusalien ryhmäliikunnat ovat. ei mitään uutta. 

Vierailija
15/27 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kysyntää, niitä sanotaan kansalaisopiston liikuntaryhmiksi.

Vierailija
16/27 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän siitä että käydään korjaamassa asento ja liikeradat jos teen jotain väärin. Muuten liikkeestä ei ole välttämättä mitään hyötyä ja voi olla jopa haittaa.

Vierailija
17/27 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse kokoa 42 enkä halua että ohjaaja näyttää samannäköiseltä. Olen ihan kohtuukunnossa, mutta haluaisin laihtua kokoon 38 ja saada lihakset näkyviin. Enkä halua, että ohjaaja näyttää joka liikkeessä jonkun helpon vaihtoehdon, koska senhän mä tietenkin vaan tekisin. Ois kiva, että ohjaaja ois semmonen 40-50 v timmissä kunnossa oleva nainen, jonka kropan vois ottaa ikäänkuin tavoitteeksi. Ja ehdottomasti haluaisin, että ohjaaja korjaisi, jos tekisin liikkeen väärin. Mitään tekopirteää 20 v pissistä jolla on mahdottomat koreografiat ja natsin elkeet en tietenkään haluaisi.

Vierailija
18/27 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kysyntää, niitä sanotaan kansalaisopiston liikuntaryhmiksi.

Niinpä, näitä on ollut iät ajat. Ehkä joillekin fitnesshirmuille, joiden ainoa käsitys liikunnasta on kuntosalien lisenssijumpat, nämä ovat täysin vieraita.

Vierailija
19/27 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun pääsisi valitsemaan ne kanssajumppaajat...

Vierailija
20/27 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kuulostaisi hyvältä, mutta jos jostain maksan niin haluan vastinetta rahoilleni niin, että ainakin liikkeiden oikeellisuus tarkastetaan ja ohjeistetaan tarvittaessa henk. koht.