Huomenna tulee veronpalautukset. Tiedättekö mihin käytätte?
Oon itse haaveillut tietystä Pradan laukusta jo kohta 10v ja ajattelin ostaa sen vihdoin.
Mutta nyt tulin toisiin ajatuksiin kun luin Metti ketjua missä tuomitaan merkkilaukut. Eikö ole kuitenkin parempi yksi hyvä kuin useampi huono laukku? En tiedä vain olenko Pradan arvoinen kuitenkaan...
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Itseni elättämiseen, työtön kun olen.
Ihmettelen kyllä tätä logiikkaa.
Ensin teet töitä joista otetaan liikaa veroa eli se on sun silloisesta elämisestä pois.
Sitten menetät työsi eikä muita "tuloja" ole kuin toimeentulotuki.
Kun saat työttömänä veronpalautuksen niin se vähennetään toimeentulotuen määrästä.
Miksi ihmeessä?
Se veronpalautus on rahaa joka palautetaan sinulle joka on aikaisemmin viety sinulta ja elämisestäsi pois.
Jos eivät olisi vieneet silloin aikoinaan niin minulla olisi silloin ollut enemmän rahaa käytettävissä enkä nyt saisi veronpalautuksia jotka sitten vähennetään toimeentulotuesta.
Näin se valtio säästää.
En ihmettele logiikkaa enää.
Perseestä kuiteskin.
Mitä tässäkin on ihmeteltävää? Toimeentulotuki on viimesijainen etuus ja kaikki käytettävissä olevat varat huomioidaan. Jokaisen tulee ensisijaisesti itse vastata omasta elatuksesta ja tuo sinulla käytettävissä olevaa varallisuutta, jolla sinun tulee elättää itsesi. Veronpalautus on tavallaan sinun säästöjä. Säästöt huomioidaan.
Olisihan se aivan typerää, jos veronpalautuksia ei huomioitaisi tulona. Tällöin työttömät pitäisi korkeaa veroprosenttia, nostaisivat toimeentulotukea ja saisivat pitää vielä veronpalautukset.
Maksan syyslomaviikon lomamatkan loppumaksun.
Tulee vain muutama kymppi, joten se ei heilauta talouttani suuntaan eikä toiseen. Farkut pitäisi kyllä hankkia, mutta enpä tiedä. Summa piisaa vain halpahallin tarjouspöksyihin, joten voi jäädä ostamattakin. Ilman farkkuja tulee toimeen, mutta leipää on syötävä joka päivä.
En saa palautusta. Koska ryven rahassa, verottaja määräsi mätkyt. Kymmenen euroa...
Auto hajosi tänään, joten eipä tarvitse miettiä mihin rahat käyttää.
Puolet menee opintolainan lopun maksuun ja puolet asp-tilille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näistä aina hössötetään? Nehän on sinun omia rahoja vaan mitkä olet säästänyt kun et ole tajunnut säätää veroprosenttia oikein. Siis mitä teen säästöilläni? No en mitään. Pidän tilillä kun ei ole ostotarpeita.
Mulla tulot vaihtelevat joka kuukausi työmatkojen, ylitöiden ja firman bonuksien takia. Veronpalautukset ovat ilmaista säästämistä, josta valtio maksaa korkoa. Korko tosin ei mikään ihmeellinen ole.
Fiksumpaa ja tuottoisampaa säästää veronpalautuksien muodossa kuin tavallisella pankkitilillä.
Ei tule kuin 700 €, joten käyttötilille menee eikä mitään erityisiä suunnitelmia niiden varalle.
Kun edes tietäisi , koska se maksetaan. Summa tiedossa suurinpiirtein.
Joo. Laitan säästötilille odottamaan hoitovapaan alkua. Keväällä tulee vielä osinkoja parituhatta niin hyvin pärjätään syksyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näistä aina hössötetään? Nehän on sinun omia rahoja vaan mitkä olet säästänyt kun et ole tajunnut säätää veroprosenttia oikein. Siis mitä teen säästöilläni? No en mitään. Pidän tilillä kun ei ole ostotarpeita.
Veroprosenttini oli ihan oikein. Työt vain lähti alta yllättäen kesken verotusvuoden joten siksi tulee palautuksia. Muuten ei olisi tullut, ainaskaan tässä mittakaavassa.
Eli veroprosenttisi ei ollut oikein. Sinun olisi pitänyt tilata uusi verokortti työttömäksi jäätyäsi. Näin minä olen aina tehnyt, jos tulot muuttuvat odotetusta. Homma hoituu helposti netin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseni elättämiseen, työtön kun olen.
Ihmettelen kyllä tätä logiikkaa.
Ensin teet töitä joista otetaan liikaa veroa eli se on sun silloisesta elämisestä pois.
Sitten menetät työsi eikä muita "tuloja" ole kuin toimeentulotuki.
Kun saat työttömänä veronpalautuksen niin se vähennetään toimeentulotuen määrästä.
Miksi ihmeessä?
Se veronpalautus on rahaa joka palautetaan sinulle joka on aikaisemmin viety sinulta ja elämisestäsi pois.
Jos eivät olisi vieneet silloin aikoinaan niin minulla olisi silloin ollut enemmän rahaa käytettävissä enkä nyt saisi veronpalautuksia jotka sitten vähennetään toimeentulotuesta.
Näin se valtio säästää.
En ihmettele logiikkaa enää.
Perseestä kuiteskin.
Mitä tässäkin on ihmeteltävää? Toimeentulotuki on viimesijainen etuus ja kaikki käytettävissä olevat varat huomioidaan. Jokaisen tulee ensisijaisesti itse vastata omasta elatuksesta ja tuo sinulla käytettävissä olevaa varallisuutta, jolla sinun tulee elättää itsesi. Veronpalautus on tavallaan sinun säästöjä. Säästöt huomioidaan.
Olisihan se aivan typerää, jos veronpalautuksia ei huomioitaisi tulona. Tällöin työttömät pitäisi korkeaa veroprosenttia, nostaisivat toimeentulotukea ja saisivat pitää vielä veronpalautukset.
Nykyisin Kela huomioi veronpalautuksen tulon vasta kun se ylittää 50 e. Eli jos saat veronpalautusta 51 e, huomioidaan se 1 e tulona.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Katso sieltä OmaVerosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta huokaukset. Viime viikolla vielä käsittelyssä joten en tiedä .
Ens kuussa tulee pari sataa, en edes huomaa missään. Eli ei, en tee niillä rahoilla mitään sen erityisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta huokaukset. Viime viikolla vielä käsittelyssä joten en tiedä .
Mulla sama. Eilen katsoin ja luki, että lokakuussa ilmoitetaan maksupäivä.
Jääkaappipakastin vetelee viimeisiään. Kohtalon ivaa on, jos leviää samana päivänä kun palautukset on tilillä eli syyskuun alussa.
Ylimääräinen raha valuu aina johonkin tämmöiseen mustaan aukkoon.
Viimeksi kun sain lentokorvausta, se meni samantien hammaslääkäriin, kun piti laitattaa kruunu yllättäen hajonneen hampaan tilalle.
Ihan on budjetoitu normaaliin elämiseen ja säästämiseen koko summa 88 eur. En ymmärrä meteliä. Mutta säästäkää nyt ihmiset jouluksikin jotain kun nyt siellä ei sitten tule latin latia jos ennen on tullut.