Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos saisit huomenna 10 000 euron veronpalautukset ???

Onnekas_täti
05.08.2019 |

Niin minä laittaisin osan säästöön, olen ollut ilman palkkaa useamman vuoden. Sitten varaisin ihanan matkan vaikka jo tulevalle syksylle. Antaisin osan lapsille. Mihin sinä käyttäisit rahat ??

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oikeasti olisi oma, eikä tarvii mitään ilmoitella.

Kävisin ikeasta ostamassa lisää säilöntäpurkkeja ja pari mattoo. Tai tän reissun teen anyway huomenna, joten... ehkä ostaisinkin ne käsinkudotut itämaiset matot sittenkin. Sitten teen ne kimchit ja kurkut kuten olen suunnitellut.

Just tultiin reissustakin, ei kiinnosta vielä uudestaan lähteä. Oma maa mansikka.

Ehkä mä maksaisin kokonaan kuitenkin pojan autokoulun ja tytsylle se Marimekon reppu, josta haaveili. Säästöön.

Vierailija
22/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin pettynyt. Mulle on tulossa yli 30000. Pieleen mennyttä verosuunnittelua kun tulikin yllätysmenoja viime vuonna.

Käyttäisin puolet erittäin tasokkaisiin ammattilaisiin. Kelpaisi sitten talvella muistella.

Toisaalta talvella menisin Aurinkorannikolle, ja käyttäisin loput erittäin tasokkaisiin ammattilaisiin.

As simple as that. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaisin, että palautuksia tullut liikaa, muutenhan siitä tulisi kavallussyyte.

Jotkut muuten luulevat ihan oikeasti että virheenä tilille ilmestyneen jättisumman voi vapaasti tuhlata ilman seurauksia.

Vierailija
24/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaisin, että palautuksia tullut liikaa, muutenhan siitä tulisi kavallussyyte.

Jotkut muuten luulevat ihan oikeasti että virheenä tilille ilmestyneen jättisumman voi vapaasti tuhlata ilman seurauksia.

Nuoruudessa mulle pamahti 2000 euroa tilille ja oli perjantai. Koko päivän surkutellut persaukisuuttani ja enkä pystynyt lähtemään kavereiden kanssa humureissuun. Ohoh! Tilillä olikin rahaa. Olin odotellut opintolainan tulevan, mutta summahan oli väärä, mutta sitähän en sillä sekunnilla pohtinut, kun ostin risteilylippua.

Seuraavalla viikolla aloin selvittämään asiaa ja äkkiä se selviskin, että mistä ne rahat oli tulleet. Ei tullut seuraamuksia, kun maksoin sentilleen takaisin samantien. (se opintolaina)

nimim. iloinen juhlija

Vierailija
25/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa veronpalautuksia yli parisataa, on epäonnistunut veroasioissaan totaalisesti.

Vierailija
26/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin muutaman vuokran etukäteen ja varaisin jonku hyvän reissun talveksi. Loput rahat jäisi varmaan säästöön. 

Vierailija
27/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa veronpalautuksia yli parisataa, on epäonnistunut veroasioissaan totaalisesti.

On maksanut kenties jopa 20 euroa liikaa veroja kuukaudessa "totaalisesti".

Vierailija
28/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin hyvän talviajettavan auton, eli sellaisen joka ei jää jokaiseen kinokseen kiinni (tarvitsen työssäni kotihoidossa Lapissa) lopulla maksaisin osuuspankiin lainan jota oon maksellut jo vuosia.

Vierailija
29/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilillehän ne jäis, ei ole mitään ihmeempää menoreikää. Velkaa 0, ehkä johonkin hulppeempaan reissuun vois tuhlata.

Vierailija
30/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön/sijoituksiin ne menisi tällä hetkellä. Ei ole polttavaa tarvetta millekään ja summa ei ole niin iso että sillä pistettäisiin elämä uusiksi. Yksi nolla perään niin alkaisin katsella taloa ostettavaksi, tosin siinä jo alkaisi pohtia miten on mahdollista saada veronpalautuksia enemmän kuin on vuodessa tienannut bruttona.

Vierailija
31/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkisin metti forssellia

Vierailija
32/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavis saa 10 000 e veronpalautusta, niin sen on ensin pitänyt maksaa tuollainen summa veroja. Eli ihan köyhät ei saa takaisin rahaa, jota eivät ole maksaneet.

Vierailija
33/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin että mikä minua vaivaa. Miten en osaa säätää veroprosenttia edes auttavasti?

Vierailija
34/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään ihmeellistä. Aika pieni taskuraha, meidän perheellä menee kuukaudessa yli 10 000 euroa elämiseen. Pitää maksaa hulppean Ullanlinna-kämppämme hovimestarille, siistijälle, kokille sekä perheen lapsenvahdille ja yksityisopettajalle. Lapset opettelevat viulunsoittoa aidolla stradivariuksella ja sen opettamiseen ei riitä kuka tahansa tavan pelimanni. Käydään useita kertoja kuukaudessa ulkomailla, mm. minä harrastan huippumuotinäytöksiä.

Terveisin tuiki tavallinen av-mamma.

Vierailija
35/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No säästöön tuo tulevat runsas 4000 ekua menee joten kaipa sen 10 tonttuakin pistäisin säästöön.

Vierailija
36/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olisi hauskempi kuvitella, jos se kymppitonni olisi oikeasti ylimääräistä rahaa.

Vierailija
37/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli itelle jäis kuus tonnia... Säästäisin, koska varmasti tulee tarpeeseen vuoden sisään. Talvella kävisin lomalla.

Mihin se neljä tonnia häviäisi?

Itse antaisin pari tonnia kummallekin lapselle, jättäisin tonnin tai pari tilille törsättäväksi, osa rahastoihin ja lopuilla tekisin vihdoin osakeostoja. Törsäysraha menisi melko tarkkaan vaatekauppaan, kun entiset on jo käytetty loppuun.

Vierailija
38/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin kansanopistoon opiskelemaan matematiikkaa. Tuon kymppitonnin olisi voinut sijoitttaa tuottavasti valtiolle lainaamisen sijaan.

Vierailija
39/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin yhteyttä verotoimistoon, ja kysyisin, mistä on kyse. En nimittäin ole maksanut moneen vuoteen niin paljon veroja, että niistä tulisi yhteensäkään 10 000 euroa. Eli luultavasti olisi joku virhe, ja rahat karhuttaisi takaisin heti kun virhe huomattaisi. Jos olisin silloin käyttänyt ne rahat, joutuisin vaikeuksiin.

Vierailija
40/56 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin ne tilille tai ehkä rahastoon, ja jatkaisin elämää ihan normaalisti. Kuten aloittajakin, olen ollut ilman palkkaa useamman vuoden, ja koska tilanne tuskin enää korjaantuu (olen yli viisikymppinen), on parasta olla säästöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi