Ärsyttääkö muita itkevät vauvat?
Mulla nousee oikeasti suuttumus jos vaikka bussissa joutuu sietämään jotain kovaäänistä jokeltelua tai itkua. Ja joo olen vela mutta en usko olevani ainut äänekkäitä vauvoja inhoava. Tajuan ettei niitä aina niin vaan saa hiljaiseksi mutta silti. Ei tulis mieleenkään hymyillä kovaääniselle vauvalle vaikka ois kuin oma.
Kommentit (13)
Höpö, höpö. Vauvan itku on kenen tahansa mielestä ärsyttävää, mys vanhempien. Kun tulee hiukan ikää ja itsehillintää, niin voi suurella tahdonvoimalla kääntää sen mölystä koituvan ärsytyksen myötätunnoksi vanhempia kohtaan, jotka ressukat joutuvat sentän sitä huutoa kuuntelemaan aika paljon kauemmin kuin vela bussissa. Ja niin, olen itse vela ja pidän vauvan itkua todella kauheana äänenä.
No ei, ymmärrän sitä täydellisesti; välillä meinaa itseltäkin parku päästä, kun tätä maailmanmenoa seuraa.
Ei, pienen vauvan itku ei aiheuta muuta kuin myötätuntoa ja joskus huolta ja halun auttaa.
AP ei vain muista miten itse huusi kauhusta, kun tajusi minne on joutunut. Nyt on jo turtunut.
Minua lähinnä säälittää jos vauva itkee. Se kertoo, että vauvelilla on joku hätänä.
Ja puhun siis muiden vauvoista, itselläni ei ole lapsia.
Vauvan itku ei ärsytä lainkaan jos aika on lyhyt, mutta se ärsyttää jos vanhempi/vanhemmat ei tee elettäkään viedäkseen huutavaa vauvaa pois muita häiritsemästä.
Vanhempi lapsen sinne bussiin raahaa, joten itkun ääni ei ole lapsen vika. Itku saattaa kuulostaa ahdistuneelta kovalta, jolloin matkustajat stressaantuvat kun äiti ei osaa tehdä mitään asialle. Äidillä tai isällä voisi olla auto, siis lapsen kannalta ajatellen.
No, onhan se vauvan itku aina jossain määrin ärsyttävää, vaikka tahatonta onkin. Mutta vielä ärsyttävämpää on se, kun joku aikuinen/melkein aikuinen jaksaa oikein valittaa siitä vauvan itkusta.
Vaavelilla on huolia
Nälkä ilmavaivat tai jokin muu syy.
Ei ärsytä.
Vauvan itkun on tarkoituskin painella ihmisten nappuloita ja herättää vimmattu halu poistaa se syy miksi vauva itkee (nälkä, vilu, sylipula?). Tosin biologisesti ohjelmoitu reaktio on itkun aiheuttajan, ei itkijän eliminoiminen.
Jälleen kerran: oma taustasi herää kummittelemaan. Jos mietit tätä loogisesti, niin sinun ei tulisi suuttua vauvan itkusta. Ongelma onkin SINUN tunteissasi.
Yrittäkää ihmiset edes VÄHÄN etsiä vikaa itsestä. Useimmiten ongelmat ovat sinun, ei yhteiskunnan.
Eli oma pääkoppa - sieltä se vastaus löytyy.