Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avuttomaksi muuttunut äiti, tulen hulluksi!

Vierailija
05.08.2019 |

Äitini on vasta 64, mutta nyt kun viimeinenkin lapsi on valmiatunut ja mennyt naimisiin, hän on taantunut täydelliseksi riippakiveksi. En jaksa!

Ei enää ymmärrä suunnilleen mitään. Ennen kirkas akateeminen ihminen ei hallitse edes television kaukosäädintä! Junnaa jossain kahvimaidon laadussa loputtomiin ja jankuttaa ja valittaa. Helle meinasi viedä meiltä lapsilta järjen, koska oli niiin kuuma. Ei saanut edes ikkunoita itse auki ja valitti ja valitti ja valitti.

Mitä helvettiä tässä voi tehdä?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus. Itse en tahdo päästä sängystä ylös. Ja olen miehen mielestä "raskasta seuraa". Mutta kun mikään ei kiinnosta, kukaan ei tarvitse, aina väsyttää ja suututtaa. N63

Vierailija
2/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottakaa hänelle jotain elämänsisältöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus tai muistisairaus. Lääkäriin.

Vierailija
4/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi. Luepa itsekin nyt tuo aloituksesi, niin huomaat, että lääkärin apua hän tarvitsee ja pian.

Vierailija
5/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus tai alkava muistisairaus. Lääkäriin. Älkää olko vihaisia sairaalle!!

Vierailija
6/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotelkaa lasten kesken auttamisessa.

Vierailija
7/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa omituisen vihainen kysymys lopussa. Hän on äitisi. Teidän pitää auttaa aina kun mahdollista. Eikö teitä ole useampi lapsi, nyt apuun.

Vierailija
8/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei oikeasri ole avuton, vaan teeskentelee avutonta. Ja kyllä minä olen vihainen moisesta temppuilusta.

Ap

Vierailija
9/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitte varmaan vaikeita lapsia, ja kostaa nyt teille, katos, potut pottuina.

Vierailija
10/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin voi olla alkava muistisairaus. Kannattaisi käydä testeissä, joita tehdään monissa paikoissa alustavasti sairaanhoitajien vastaanotolla tms.

Vierailija
11/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa ensin tilata englanniksi nettikaupasta itselleen konserttiliput jne ja sitten seuraavassa hetkessä vaatii, että häntä pitää tulla auttamaan, koska hän ei osaa erottaa sanoja on ja off toisistaan kaukosäätimestä. Huushollissa varmaan 15 sanakirjaa, josta ne voisi katsoa jos oikeesti on ylivoimaista.

Tai ikkuna pitää ajaa avaamaan. Ei voi pyytää naapuria. Ja itse on saanut sen kyllä kiinni.

Tällaista koko ajan.

Ap

Vierailija
12/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa ensin tilata englanniksi nettikaupasta itselleen konserttiliput jne ja sitten seuraavassa hetkessä vaatii, että häntä pitää tulla auttamaan, koska hän ei osaa erottaa sanoja on ja off toisistaan kaukosäätimestä. Huushollissa varmaan 15 sanakirjaa, josta ne voisi katsoa jos oikeesti on ylivoimaista.

Tai ikkuna pitää ajaa avaamaan. Ei voi pyytää naapuria. Ja itse on saanut sen kyllä kiinni.

Tällaista koko ajan.

Ap

Seuraa se vaan kaipaa, oma mutsi on ihan samanlainen. 

Ma olen ratkaissut taman niin, etta kaydaan sen luona kerran viikossa syomassa ja istutaan muutenkin iltaa, plus pyritaan etta se tulee yhtena iltana meidan luo saunomaan. 

Loput 5 paivaa saadaankin sit olla rauhassa kun tajuaa ettei paivittain voida fyysisesti nahda, han on elakkeella mutta mina kokopaivatoissa ja mulla on omakin elama.

Vierailija
13/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kannattaako olla vihainen äidillesi? Tue ja auta häntä saamaan oma itsenäinen elämä. Hän on ilmeisesti antanut kaikkensa lapsilaumalleen ja on nyt ulalla. Teillä voisi vielä olla edessä yli 30 onnellista yhteistä vuotta.

Vierailija
14/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut tuollainen kun olitte lapsia? Onko luonteessa vai onko vain yksinäinen? Voi olla myös Alzheimer, siinähän osaa tosi hyvin kaikkea mitä aina on osannut, sitten yhtäkkiä ei tiedä mistään mitään ja sitten taas osaa kaiken jne. 

Joku kommentoi, että älkää olko vihaisia sairaalla ihmiselle. Eihän sitä saisi olla, mutta tiedän kyllä että tuollainen on äärimmäisen raskasta ja helposti sitä suuttuu, minäkin suutuin, tuo tuntuu ihan pelkältä kiusanteolta ja kaikilla on jaksamisessa rajansa. 

Vierailija
15/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista koko ajan.

Ap

Kuulostaa tosiaan alkavalta muistisairaudelta. Tuollaista se aluksi on, että pääosin elämä sujuu niin kuin ennenkin, mutta sitten tulee niitä katkoksia, jolloin ei muistakaan yhtäkkiä, miten joku ihan tavallinen asia hoidetaan. Tai unohtaa, mitä on tekemässä, ja tekee sitten ihan jotain älytöntä. Kertoo jotain asiaa, ja kesken lauseen alkaakin puhua ihan jostain muusta.

Kun on kyse omasta äidistä, ja vieläpä noin nuoresta, on varmasti vaikea sisäistää, että hän ei oikeasti voi mitään sille, ettei se muisti ihan joka hetki toimi niin kuin ennen. Vielä vaikeampaa asian hyväksyminen voi olla hänelle itselleen.

Vierailija
16/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yllättäen millään muistanut taloni numeroa, toisella kertaa en postinumeroa, jota käytän päivittäin. Pelottavaa. Muistitestiin menen, vie sinäkin äitisi. Akateeminen minäkin olen, ei se sitä katso, ikää 62v.

Vierailija
17/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulokkeet päähän ja 40Hz soimaan, kannattaa kokeilla lähteekö avuttomuus.

Vierailija
18/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista koko ajan.

Ap

Kuulostaa tosiaan alkavalta muistisairaudelta. Tuollaista se aluksi on, että pääosin elämä sujuu niin kuin ennenkin, mutta sitten tulee niitä katkoksia, jolloin ei muistakaan yhtäkkiä, miten joku ihan tavallinen asia hoidetaan. Tai unohtaa, mitä on tekemässä, ja tekee sitten ihan jotain älytöntä. Kertoo jotain asiaa, ja kesken lauseen alkaakin puhua ihan jostain muusta.

Kun on kyse omasta äidistä, ja vieläpä noin nuoresta, on varmasti vaikea sisäistää, että hän ei oikeasti voi mitään sille, ettei se muisti ihan joka hetki toimi niin kuin ennen. Vielä vaikeampaa asian hyväksyminen voi olla hänelle itselleen.

En usko tuohon. Hän keksii näitä juttuja voidakseen pompottaa.

Vierailija
19/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti on vaan yksinäinen ja levoton, kun lapset on lähteneet pesästä. Todennäköisesti siitä tasoittuu kunhan tottuu uuteen olotilaan. Oma äitini oli tuollainen pari vuotta kun pääsi eläkkeelle, mutta rauhoittui kyllä ajan kanssa kun oppi olemaan ilman työstä tulevaa päivittäistä aktiviteettia ja seuraa.

Vierailija
20/53 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista koko ajan.

Ap

En usko tuohon. Hän keksii näitä juttuja voidakseen pompottaa.

En minäkään nyt ensimmäisenä alkaisi muistisairautta epäilemään, mutta ellei ole aina ollut poikkeuksellisen ilkeä ihminen, niin vaikea myöskään kuvitella etä ihan kiusallaan pompottaa: "hähää, siellä se tytärkin viettää mukavaa iltaa tai vapaapäivää, enpäs suo sille sitä iloa, soitan ja pompotan vähän ihan kiusatakseni". Yksinäinen voi kyllä olla ja seuran puutteessaan tehdä noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi