Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa! Mitä teen vanhoille kirjeille?

Vierailija
05.08.2019 |

Miten olette ratkaisseet asian omalla kohdalla?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hävittänyt. Ei niitä pidä jättää muiden luettavaksi.

Vierailija
2/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttojen myötä ovat hävinneet ihan itsestään, kun en ole jaksanut kuljettaa mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat menneet saunan uuniin heti lukemisen jälkeen.

Vierailija
4/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittänyt roskiin.

Vierailija
5/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisusta..mietinkin että jos kirjepinot ahdistavat näin, kai ne on heitettävä menemään. En edes uskalla lukea niitä huonojen muistojen pelossa, mutta toisaalta ne tuntuvat ainoilta ankkureilta menneeseen. Kun on siellä hyviäkin muistoja.

Vierailija
6/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin samassa nuotiossa päiväkirjojen kanssa.

Vierailija
7/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kävimme läpi edesmenneen yksin eläneen tätini jäämistöä, mm. paljon kirjeitä ja päiväkirjoja. Toki niitä tuli uteliaisuuttaan vähän luettuakin, mitä ei olisi tietenkään pitänyt tehdä, tuli vaan paha mieli. Kyllä sellaiset kannattaisi ymmärtää hävittää ajoissa.

Vierailija
8/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltin kaikki päiväkirjani ja kirjeet. Olen keski-ikäinen ja en halua jättää niitä lasteni luettavaksi kun tulee aika siivota jälkeeni jättämiä tavaroita.

Vierailija
9/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta te ihmiset nykyään ahdistutte. Polta.

Vierailija
10/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa ne muistikortille ja kun loppu lähestyy, nielaiset kortin

Vierailija
11/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä niin ahdistaa? 

Vierailija
12/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skannaat sähköiseen muotoon ja kryptaat sisällön niin ei tartte miettiä enää, eikä kukaan pääse niitä lukemaan.

Vierailija
13/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ainoa kuolinpesän siivous kannusti hävittämään kaiken sellaisen, mitä en halua kenenkään näkevän. Koskaan ei voi tietää, milloin lähtö tulee.

Vierailija
14/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös miettinyt päiväkirjojen ja kirjeiden hävittämistä. Mutta täällä Helsingissä en voi alkaa nuotioita virittelemään ihan minne sattuu. En tiedä, ei taida olla luvallista viritellä minnekään. 

Vierailija
15/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myös miettinyt päiväkirjojen ja kirjeiden hävittämistä. Mutta täällä Helsingissä en voi alkaa nuotioita virittelemään ihan minne sattuu. En tiedä, ei taida olla luvallista viritellä minnekään. 

Silppurin kautta roskiin.

Vierailija
16/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kymmeniä kirjeitä. En ole malttanut polttaa:)

Ei niissä ole mitään sellaista mitä ei esim. lasten saisi lukea. Ehkä kirjeiden joukossa on muutama valokuvakin.

Ei niillä kirjeillä kenellekkään muulle ole merkitystä, jos minullekkaan.

Vierailija
17/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurikuntaan ja Nuuksion kansallispuistoon jollekin nuotiopaikalle?

18/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niissä on kirjoittajan yksityisasioita, hävittäisin ne.

Omia päiväkirjojani (ajalta kun oli parikymppinen) en halua hävittää. Otan sen riskin, että kuolen äkillisesti ja ne jäävät läheisilleni. En koskaan lue niitä, mutta kuljetan niitä mukanani muutoissa. Joskus vanhempana saatan haluta lukea.

Vierailija
19/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on vähän kiinni kirjeiden historiallisestakin arvosta. Onko kyseessä nuoren miehet kuvaukset rintamalta, vai ex-bestiksesi pohdinnat siitä, tykkääkö Make Kristasta vai Sinistä.

Henkilökohtaisesti ainakin haluan aikanaan säilyttää äitini kirjeet, valokuvat sekä päiväkirjat. Olen aika varma, että lapsenlapsistakin saattaisi jokunen olla kiinnostunut.

Vierailija
20/20 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut isoisän vanhempien kirjeenvaihdon vuodelta 1918. Paljon arkea ja paljon tavallista elämää, ehdottomasti kulttuurihistoriallisesti merkittävää kirjoittamista siitä, millaista oli olla nuori tuohon aikaan. Oman kirjeenvaihtoni olen säästänyt, ehkä joskus lastenlapsien lapset lukevat ihmeissään, miten nuotiolla sai paistaa tikkupullaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan