Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tulee vauva, haluttaisiin muuttaa Espooseen mutta ei tunneta aluetta, auttakaa!

Vierailija
05.08.2019 |

Nyt asutaan Töölössä 2h kerrostalossa, omistusasunto rempattu ja isot remontit tehty.

Nyt on vähän kiire, vauva syntyy tammikuussa. En kestä tätä kerrostaloa, ei pihaa, ei saa vaunuja, ei saunaa ym. Sijainti toki ihana muuten.

Haluaisimme muuttaa Espooseen, ei sinne ihan kauas Saunalahteen ym. Linkatkaa tähän sopivia asuntoja/ alueita joissa hyvät päiväkodit. Neliöitä n. 100-150 ja hinta max 600 000e

Tuhannesti kiitos avusta!! 😌

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniainen vaan suoraan, ainoa pilaantumaton radanvarsilähiö ja palveluitakin jopa on.

Tämäkin kiinnostaa kyllä! 👍 Olen käynyt täällä paljon ratsastamassa, tosi ihanan oloinen paikka. Ajoin HKI keskustaan 25 minuutissa.

Tuolta ei vaan meidän varallisuudellamme, 600.000e irtoa kivaa erillistaloa ym.

Ap

Ei ainakaan ehkä uutta erillistaloa, mutta siellä on myös hienoja rivareita ja paritaloja isoilla pihoilla.

Hienoja? No ei todellakaan. Kauniainen on muutenkin ankea paikka, olemattoman pieni kunta ilman omaa rantaa.

Suomen pienin kunnallisvero!!!

Vierailija
62/76 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille parille ystävälliselle vastaajalle👍

Laaksolahti= Laajalahti siis

En tiedä mitään päiväkodeista ylipäätään, saati alueilla Westend, Haukilahti, Tapiola, Mankkaa, Tontunmäki, Olari. Kaikki aivan uutta ja paljon selvitettävää.

Ap

Teidän tuleva lapsi menee päiväkotiin joskus kolmen vuoden päästä. Mitä ihmettä teet sillä tiedolla että missä espoon päiviksessä oli tilaa pari vuotta sitten? Se ei ennusta millään tavalla alueen päiväkotitilannetta parin vuoden päähän.

Hei, kolmen vuoden?

Teen vaativaa uraa, joten voi mennä jo 9kk kuluttua syntymästään, sitä emme voi vielä ennustaa.

Odotan fiksuja nämä alueet tuntevia äitejä paikalle💕

Ap

Hej,

jag säger että flytta till Eira. Här kaikki olla pajon ihanampi. Också jag och min aviomies tehdä vaativa ura. Lapset meni jo 3kk hoitolaitos ja sitten sisäoppilaitos. Nyt meillä olla suvunjatkajat, mutta ei ole tarvinnut itse huolehti kasvatus.

Solveig från Eira

Tack Solveig! Det var helv.etin hauska juttu!

Vastailee itselleen😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan osta asuntoa tutustumatta alueeseen. Jos ostaa niin voi katua kovaa.sijainti on tärkeämpi kuin asumismuoto. Mieluummin vuokralla hyvällä alueella kuin omistuasunto Koivukylässä.

Kaupat päiväkoti palvelut. Yhteydet. Viikonloppu. Rappukäytävä ja tai naapurit.

Ei etelään oleva krstalo. Ei Suvela tai Espoon Keskus. Ym. Karakallio.

Vierailija
64/76 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolan seudulla on toki englanninkielisiä päiväkoteja ja tietty ruotsinkin, mutta monista englanninkielisistä olen kuullut huonoja kokemuksia. Kilossa ja Karakalliossa toimivasta Espoon englanninkielisestä leikkikoulusta olen kuullut ainoastaan hyviä kokemuksia (ei ole ainakaan minun korviini sattunut huonoja). Mutta sinne otetaan vain yli 3-vuotiatia, kuten moniin muihinkin painotuspäiväkoteihin. Jos englanninkielinen päivähoito on teille tärkeää niin lähtekää siitä ja selvittäkää, mistä saa jo pienelle hyvää sellaista.

Vierailija
65/76 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapiolan seudulla on toki englanninkielisiä päiväkoteja ja tietty ruotsinkin, mutta monista englanninkielisistä olen kuullut huonoja kokemuksia. Kilossa ja Karakalliossa toimivasta Espoon englanninkielisestä leikkikoulusta olen kuullut ainoastaan hyviä kokemuksia (ei ole ainakaan minun korviini sattunut huonoja). Mutta sinne otetaan vain yli 3-vuotiatia, kuten moniin muihinkin painotuspäiväkoteihin. Jos englanninkielinen päivähoito on teille tärkeää niin lähtekää siitä ja selvittäkää, mistä saa jo pienelle hyvää sellaista.

Kiitos👍 haluaisimme lapsen ruotsin kielikylpyyn. Onko kuitenkin niin, että sen saa aloittaa vasta 3 vuotiaana?

Vierailija
66/76 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos👍 haluaisimme lapsen ruotsin kielikylpyyn. Onko kuitenkin niin, että sen saa aloittaa vasta 3 vuotiaana?

Se selviää varmaan kyseisen päiväkodin nettisivuilta. Ei ole joka puolella Espoota tarjolla sellaista, mutta luulisi Tapiolan seudulta löytyvän.

Vierailija
67/76 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se selviää varmaan kyseisen päiväkodin nettisivuilta. Ei ole joka puolella Espoota tarjolla sellaista, mutta luulisi Tapiolan seudulta löytyvän.

Haukilahdessa on kielikylpypäiväkoti, erittäin hyvämaineinen paikka. Mutta yleisesti ottaen Tapiolassa/Mankkaalla vaikea saada lasta päiväkotiin omalle alueelle. Sama juttu myös Matinkylässä. Me ollaan jonotettu Tapiolasta yksityisestä paikkaa vuosi, ei ole vieläkään siis paikkaa saatu. Lisäksi usealla yksityisellä/ostopalvelupäiväkodilla on ko.alueella 18 tai 24kk ikäraja lapselle, eli eivät siis suostu tuon pienempää ottamaan.

Vierailija
68/76 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukilahdessa on kielikylpypäiväkoti, erittäin hyvämaineinen paikka. Mutta yleisesti ottaen Tapiolassa/Mankkaalla vaikea saada lasta päiväkotiin omalle alueelle. Sama juttu myös Matinkylässä. Me ollaan jonotettu Tapiolasta yksityisestä paikkaa vuosi, ei ole vieläkään siis paikkaa saatu. Lisäksi usealla yksityisellä/ostopalvelupäiväkodilla on ko.alueella 18 tai 24kk ikäraja lapselle, eli eivät siis suostu tuon pienempää ottamaan.

Kiitos tosi paljon👍 Haukilahti kiinnostaa! Siellä vaan ei taida olla yhtään uusia yhtiöitä, mies ei haluaisi näihin 50-l rakennettuihin.

Mielelläni olisin esim 2v äitiyslomalla. 3v liikaa, ja kyllä 9kk on sitten liian vähän.

Vierailija
69/76 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen keskustelu. 

Jos budjetti on 6000 neliö, niin Espoosta saa ihan mitä vain. Ehdotellaan jotain Kiloa :D

Tapiola, Westend ja Haukilahti tuolla summalla ovat Espoon kohteet. 

Vierailija
70/76 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa Pohjois-Espooseen. Pääsette lähelle luontoa. On Luukkia ja Nuuksiota.

Vierailija
71/76 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä osaa lukea?

Vierailija
72/76 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen keskustelu. 

Jos budjetti on 6000 neliö, niin Espoosta saa ihan mitä vain. Ehdotellaan jotain Kiloa :D

Tapiola, Westend ja Haukilahti tuolla summalla ovat Espoon kohteet. 

Eikö! Tuolla alussa yksi ja sama trolli/varaton provoilumielessä vastaillut täyttä soopaa.

Vierailija
73/76 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tarjonnan, Lohitie 3. Tulossa sokkeliremontti, mutta itse asunto näyttää hyvältä. Koska metroasema on muutaman minuutin kävelymatkan päässä, on hetkessä työpaikalla Ruoholahdessa.

Vierailija
74/76 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuuksiossa käydään viikonloppuretkillä, asuminen autoilun varassa ja työmatkat pitkät. Ihan vihonviimeinen valinta!

Vierailija
75/76 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin tarjonnan, Lohitie 3. Tulossa sokkeliremontti, mutta itse asunto näyttää hyvältä. Koska metroasema on muutaman minuutin kävelymatkan päässä, on hetkessä työpaikalla Ruoholahdessa.

Sokkeliremontti= Salaojat puuttuvat, vesi rakenteissa

Vierailija
76/76 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme