Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko olla viikon ilman kasviksia ja hedelmiä?

Vierailija
05.08.2019 |

Tajusin tänään ettei viime viikolla uponnut noita yhtään paria mansikkaa lukuunottamatta. Oli helppoa, en lihonut enkä huomannut koko asiaa.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Proteiinilla (tofu, pavut, linssit, nyhtis ym.) ja viljatuotteilla/riisillä elelen enimmäkseen muutenkin. Harvemmin ruokaan tulee laitettua kasviksia, lukuunottamatta tomaattimurskaa. En syö ruuan kanssa salaattia. Kasvikset ja hedelmät ja marjat syön erikseen jos syön, en joka päivä kuitenkaan.

Vierailija
42/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jos olisi pakko mutta muuten ne on ihan automaattisesti ruokavaliossa mukana. Silloin kun valmistuduin kolonoskopiaan kasvikset ja hedelmät jäi aika vähiin kun ei saanut syödä siemeniä yms ja oli se outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos joku yrittäisi erottaa minut jokapäiväisestä avomaankurkusta tähän aikaan vuodesta niin purisin kintusta. Tai mansikoista tai herneistä tai retiisistä tai ehkä asia tuli jo selväksi. Ehkä marraskuun masennuksessa en huomaisi jos viikonmussuttaisin vain suklaata kahvin kumppanina.

Vierailija
44/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voisin olla. Syön pari kertaa kuussa kasviksia, en vain tykkää niistä.

Vierailija
45/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Vihannesten ja hedelmien syönti on muutenkin itselleni aika pakkopullaa, enkä ole syönyt niitä suositusten mukaan ikinä. Viimeiset 20 vuotta olen syönyt hedelmiä ehkä kerran viikossa ja vihanneksista menee lähinnä tomaatti ja kurkku leivän päällä. Toki toisinaan syön salaatteja ym. mutta en päivittäin. Silti veriarvot on hyvät, olen normaalipainoinen enkä sairastele oikeastaan ikinä. Ajattelen, että myös sillä on väliä, mitä en syö. Tällaisia ovat mm. kaikki karkit ja suklaat, en vain välitä niistä. N38

Vierailija
46/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeustilanteessa joka estäisi tuoreiden kasvisten ja hedelmien jakelun, eikä minulla jostain syystä olisi niitä kotona, niin kyllä selviäisin. Löytyy monivitamiinit ja marjoja. Ruokavalioni kuitenkin perustuu kasviksille, joten vapaasta tahdosta en olisi ilman, koska tiedän mikä vaikutus sillä on jos ei saa kaikkia tarvitsemiaan ravintoaineita.

Vierailija
47/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa ymmärtää, miksi ummetuslääkkeillä on niin isot markkinat.

Vierailija
48/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tai ehkä jos pakko olisi mutta surkealta ja ankealta tuntuisi. Joskus matkoilla kun syödään vain ulkona, on joissain paikoissa ollut vaikea löytää kasviksia ja hedelmiä muuten kuin aamupaloilla. Olen sitten ahminut aamupalalla hedelmiä ja vihanneksia ja kotiin päästyäni elänyt viikon salaateilla. :D

Tavallisesti kasviksia ja hedelmiä menee se vähintään 500g/päivä. 

Vierailija
49/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha sulaa hyvin kun ei mätä viljoja tai kasviksia tukkeeksi.

Vierailija
50/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkö takia lihansyöjäeläimet syö ruhoa mutta välillä myös ruohoa?

Ihmisen suolisto on kuitenkin erilainen, sekasyöjänä tarkoitettu kasvispainotteiselle ravinnolle.

Vierailija
51/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen suolisto on kuitenkin erilainen, sekasyöjänä tarkoitettu kasvispainotteiselle ravinnolle.

Tutki ennenku vastaat, Carnivore Diet on hyvä hakusana.

Vierailija
52/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö hedelmiä usein, mutta syön päivittäin marjoja, kasviksia ja vihanneksia.

Oon kala-kasvissyöjä niin viikon ruokalista ilman kasviksia olisi aika tylsää...

Vierailija
53/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan! Optimaalisinta keholle on tiukka water-beef-salt -linja mutta vaihtelua tuo eri lihat ja kala, luuliemi ja munat. Toiset pystyy käsitteleen kasviksia tai raakamaitoa ja -hunajaa. Mulle sopii tiukka linja.

Vierailija
54/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tietenkin, ihan helposti. Mutta kyllä mä mieluiten kasviksia syön kuitenkin, ja paino mulla pysyy parhaiten hallinnassa kun kasvikset on se pohja kaikelle ja muu on vain lisuketta.

Vierailija
55/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan! Optimaalisinta keholle on tiukka water-beef-salt -linja mutta vaihtelua tuo eri lihat ja kala, luuliemi ja munat. Toiset pystyy käsitteleen kasviksia tai raakamaitoa ja -hunajaa. Mulle sopii tiukka linja.

Hedelmien ja kasvisten terveellisyys on suurimpia terveysmyyttejä, joihin ihmiset vielä uskovat. Sitä ei ole koskaan edes tieteellisesti tutkittu, koska uskomus on niin vahva ettei tunnu tarpeelliselta tutkia. Puhumattakaan siitä, että jotain 97%  kasvikunnasta on myrkyllistä ja ihminen hyödyntää sitä vajaata kolmea prosenttia. Siitäkin kolmesta prosentista suurin osa on  luultavasti pienemmässä määrin haitallista. Evoluutio kun suosii eläimille (kuten ihminen) myrkyllisiä lajikkeita. Terveellisyyttä pitäisi tutkia kasvi kerrallaan ennakkoluulottomasti. Jos terveys on päämäärä, niin eläinperäisen ruoan pitäisi olla perusta, kunnes on toisin todistettu.