Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko olla viikon ilman kasviksia ja hedelmiä?

Vierailija
05.08.2019 |

Tajusin tänään ettei viime viikolla uponnut noita yhtään paria mansikkaa lukuunottamatta. Oli helppoa, en lihonut enkä huomannut koko asiaa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ruokavalioni perusta. Alkaisi ällöttää aika nopeasti. Pari päivää ehkä menisi leivällä ja suklaalla herkutellen.

Vierailija
2/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Syon joka paiva 2 hedelmaa toissa, ja iltaruoka olisi aika koyha ilman kasviksia (lautasella olisi pelkkaa proteiinia :D). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta, mitä olet syönyt  kun yhdellekään aterialle ei ole kelvannut vihannekset tai hedelmät?

Ja en voisi olla syömättä. Elimistö alkaa protestoida päivänkin vihannespuutoksen jälkeen. Hedelmiä ei tule joka viikko syötyä, riippuu vuodenajastakin. Useimmiten kuitenkin syön marjoja hedelmien sijaan.

Vierailija
4/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voisin, jos olisi pakko, mutta kärsimystä se olisi. Syön päivittäin paljon kasviksia ja jonkin verran marjoja, hedelmiä vähemmän.

Vierailija
5/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osaa kuvitella yhtään ateriaakaan ilman kasviksia, joten viikko olis kyllä aika kauheeta kidutusta. Kyllähän siitä hengissä selviäis, mutta ois se aika kärsimystä.

Vierailija
6/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, syon yleensä päivässä vähintään kilon marjoja ja kasviksia. Ilman niitä jäisin aikalailla paitsi aamupalasta, lounaan ja illallisen lisukkeista, sekä kaikista välipaloista ja jälkiruoista.

Jos ap syo jatkuvasti noin, ei se ole kovin hyväksi terveydelle vaikkei painoon välittomästi vaikuttaisikaan.

Vierailija
7/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus vatsa tosi herkillä ja silloin minun on parasta jättää kasvikset hetkeksi pois. Onnistuu. On tylsää.

C-vitamiini on ainoa, jota on vaikea saada ilman kasviksia (mm. raaka maksa on lähde). Muuten eläinkunnan tuotteet pesevät kasvikunnan.

Olen entinen vege ja rakastan kasviksia, tuoreina ja kypsennettyinä. Syön niitä runsaasti aina kun pakki kestää.

Vierailija
8/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pihvi vaatii rinnalleen vähän kasviksia, joten vaikeaa olisi.

Vierailija
9/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisesti. Viimeksi, kun paastosin koko viikon.

Vierailija
10/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sä oot sitten syönyt? Viljoja ja eläintuotteita? Miten ihmeessä saat niistä mitään maistuvaa ruokaa ilman kasviksia?

Vierailija
11/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vatsa menisi pahasti sekaisin jos söisin vain lihaa ja viljatuotteita.

Vierailija
12/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta, mitä olet syönyt  kun yhdellekään aterialle ei ole kelvannut vihannekset tai hedelmät?

Ja en voisi olla syömättä. Elimistö alkaa protestoida päivänkin vihannespuutoksen jälkeen. Hedelmiä ei tule joka viikko syötyä, riippuu vuodenajastakin. Useimmiten kuitenkin syön marjoja hedelmien sijaan.

Lähinnä grillasin kanankoipia ja halloumia, aamulla meni munakasta tai ei mitään. Prodea ainakin oli tarpeeksi kun ei ollut nälkää ollenkaan.

Vierailija
13/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en vapaaehtoisesti kyllä ikinä olis. En mä oikein ikinä syö mitään, missä ei ois kasviksia, paitsi joskus jotain hapankorppuja tms.

Vierailija
14/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin syödä sipsikaljavegaanisti viikon, en kaipaisi välttämättä kasviksia/hedelmiä siihen rinnalle. 

Vierailija
15/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sä oot sitten syönyt? Viljoja ja eläintuotteita? Miten ihmeessä saat niistä mitään maistuvaa ruokaa ilman kasviksia?

En kaivannut kasviksia yhtään, aiemmin niitä on mennyt välipalana tai salaattina. Varmaan olis eri tilanne jos asuis jossain Balilla ja tuoreita hedelmiä olis koko ajan tyrkyllä.

Vierailija
16/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tarkkana saa olla, että pystyy välttämään. Viimeistään valmispuuropussiin tökkäisi mulla, sisältää nimittäin kuivattuja marjoja.

Vierailija
17/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko viljat kasviksiin?

Vierailija
18/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin syödä sipsikaljavegaanisti viikon, en kaipaisi välttämättä kasviksia/hedelmiä siihen rinnalle. 

Mä eläisin sipsillä ja kaljalla.

Vierailija
19/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kaivannut kasviksia yhtään, aiemmin niitä on mennyt välipalana tai salaattina. Varmaan olis eri tilanne jos asuis jossain Balilla ja tuoreita hedelmiä olis koko ajan tyrkyllä.

No nythän on nimenomaan tuoreita hedelmiä ja marjoja tyrkyllä koko ajan. Eilenkin söin pihamaaltani.

Vierailija
20/55 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää että liian vähäistä on hedelmien ja kasvisten syönti ollut aina. Mutta olen 57 mies, perusterve, liikkunut runsaasti ikäni, mutta vatsaa on liikaa. RR ok, Hb 170. Aina ollut yli tai hieman ali 170. Kol 4,2, triglyt ok kaikki ok, paitsi LDL 3,1. Olen isokokoinen ja syön paljon, mulla on valtava ruokahalu. Näillä mennään hautaan asti.