Seinäjoki kaupunkina
Millainen paikka Seinäjoki, Etelä-Pohjanmaan sydän on?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marketeissa banaaniterttujen luona kielletään ottamasta yhtä banaania. "Sinkkubanaaneille" on erillinen laatikko. Olisi kiva kuulla suurperheellisiltä, miten vaikuttaa jos kaikki banaanit ei ole samasta tertusta. Missään muualla en ole moista kontrollifriikkeyttä nähnyt. Sama kontrollin ja kyyläyksentarve ilmeisesti kaikessa.
Höpö höpö, ikinä en ole tuollaista nähnyt missään, en Seinäjoella tai muuallakaan. Mistä tuollaisen edes keksit?
Olen nähnyt tuon Hyllykallion Prismassa aiemmin, viimeksi eilen Seinäjoen S-marketissa Valtionkadulla. Pahvilaatikossa luki "sinkkubanaanit"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marketeissa banaaniterttujen luona kielletään ottamasta yhtä banaania. "Sinkkubanaaneille" on erillinen laatikko. Olisi kiva kuulla suurperheellisiltä, miten vaikuttaa jos kaikki banaanit ei ole samasta tertusta. Missään muualla en ole moista kontrollifriikkeyttä nähnyt. Sama kontrollin ja kyyläyksentarve ilmeisesti kaikessa.
Höpö höpö, ikinä en ole tuollaista nähnyt missään, en Seinäjoella tai muuallakaan. Mistä tuollaisen edes keksit?
Olen nähnyt tuon Hyllykallion Prismassa aiemmin, viimeksi eilen Seinäjoen S-marketissa Valtionkadulla. Pahvilaatikossa luki "sinkkubanaanit"
Joskus kannattaa käydä muuallakin kuin lähimarketissa.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/693584-kuva-prisman-sinkkuban…
Tää sinkkubanaanikeskustelu ei nyt antanu minkäänlaista kuvaa mulle seinäjoesta :D
Opiskellessani Seinäjoella tutustuin valtaviin määriin nuoria ihmisiä. En ole vaativa, mutta rehellisesti sanottuna heistä alle 10 oli mukavia ja aitoja ihmisiä. Kaikki muut olivat ylimielisiä, tekopyhiä ja ilkeitä. Ihmiset puhuivat toisistaan paskaa, eivät kunnioittaneet opettajia ja pitivät itseään toisia parempana. Onttoja ja kapeakatseisia ihmisiä, joita maailma ja ajankohtaiset ongelmat eivät kiinnosta.
Seinäjoella ei kukaan osaa ajaa autolla tai pyörällä
Ihan kamalia selkäänpuukottajia ollu joka ikinen kaveri sieltä. Passiivis-aggressiivisia, vittuilun tarve.
Kateellisia isottelijoita tyhjästä.
On totta, että Seinäjoki on melko oikeistolaista aluetta. Täällä äänestetään Perussuomalaisia ja Kokoomusta (+ Keskustaa). Rasismi on myös yleistä.
Mutta se ei pidä paikkaansa, että alkuperäiset seinäjokiset kuvittelisivat olevansa erityisen kaupunkilaisia. Heille Tampere on se place to be, minne kaikki haluaa. Sen sijaan kaupunkilaisuusstatuksestaan ylpeitä seinäjokisia ovat esim Kurikasta ja Kauhajoelta tänne muuttaneet.
Täällä on hyvät harrastusmahdollisuudet, hinnoissa ei ole vielä kaupunkilisää (kuten pk-seudulla ja Tampereella), ja täällä on turvallista. Nistejä ym nyt on joka kaupungissa, mutta täällä niihin ei törmää päivittäin.
Välimatkat ovat lyhyitä. Autottakin pärjää, jos ei ole asiaa kaupungin ulkopuolelle.
Ravintolatarjontaa on riittävästi. Muitakin, kun ketjupaikkoja.
Kesällä on useita tapahtumia, ja muina vuodenaikoina Rytmikorjaamolla on keikkoja joka viikko.
Umpikamala junttila. Pohjanmaan Kemi.
Ihminen, joka vapaaehtoisesti muuttaa Seinäjoelle, vaikkei ole lähistöltä kotoisin, on ilmeisesti joko vajaaälyinen, tai jos täysjärkinen niin muuten kulttuurisesti ja sivistyksellisesti alikehittynyt (tunnetaan myös esim. lyhenteellä w t )
Olen viime vuosina tehnyt keikkaa pitkin poikin Suomea, käynyt kaikissa isoissa ja keskisuurissa kaupungeissa. Kokemukseni on tietenkin pinnallinen, mutta Seinäjoki ei ole kaupunkeja Suomen kauneimmasta päästä. Itse asiassa melkeinpä rumin, siis näistä isoista kaupungeista.
Ilmapiiristä en osaa sanoa mitään.
Mutta eikö Seinäjoki ole kuitenkin taloudellisesti vireä ja elinvoimainen kaupunki? Mieluummin semmoisessa asuu kuin jossain eläkeläisvoittoisessa ja kuihtuvassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen viime vuosina tehnyt keikkaa pitkin poikin Suomea, käynyt kaikissa isoissa ja keskisuurissa kaupungeissa. Kokemukseni on tietenkin pinnallinen, mutta Seinäjoki ei ole kaupunkeja Suomen kauneimmasta päästä. Itse asiassa melkeinpä rumin, siis näistä isoista kaupungeista.
Ilmapiiristä en osaa sanoa mitään.
Mutta eikö Seinäjoki ole kuitenkin taloudellisesti vireä ja elinvoimainen kaupunki? Mieluummin semmoisessa asuu kuin jossain eläkeläisvoittoisessa ja kuihtuvassa paikassa.
Isoista kaupungeista? Ei edes pinta-alaltaan, vaikka siihen tuppukyliä liitettiinkin. Ilmapiiristä en tiedä. Junttia sakkia.
Tangomarkkinoiden yleisön käyttäytyminen kertoo paljon Seinäjoesta
Kylläpä täälä on nyt kyselyjä Seinäjoesta, vähän väliä.
Avaruuden komia pääkaupunki. Me ollaan parhaita
Taitaa täällä Seinäjoesta negatiivisesti kommentoivat olla jotain etelän nurkkakuntalaisia, jotka eivät ole koskaan sieltä vanhempiensa helmoista kovin montaa kilometriä kauemmaksi muuttaneet ja kaikki tieto Etelä-Pohjanmaasta on stereotypioita tai HS:n sivuilta ja sitten kadehditaan vielä päälle.
Ja suurintahan rasismikin on etelän suurissa kaupungeissa näköjään kovan maakuntarasismin päälle.
Onko Seinäjoki MUKA kaupunki??? Luulin, että se on kunta. Vietin siellä kerran pari tuntia junan vaihtoa odottaen..