Honda crv. Kannattaako ostaa?
Suunnitteilla vuosimallit 2006-2007. Rahaa käytössä tähän n. 10 000e.
Vielö nuo tosiaan bensaa yli 12l/100km kaupungissa?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
2006 ja 2007 on 2. ja 3. mallisarjaa, siis eri autot.
Meillä ollut 2kpl 2005, siis samaa kuin tuo 2006. Mies on tykännyt ja ajelee myös metsäautoteillä. Mun mielestä se on traktori.
Onko ollut vähävikaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2006 ja 2007 on 2. ja 3. mallisarjaa, siis eri autot.
Meillä ollut 2kpl 2005, siis samaa kuin tuo 2006. Mies on tykännyt ja ajelee myös metsäautoteillä. Mun mielestä se on traktori.Onko ollut vähävikaisia?
Kuluvia osia vaihdeltu, eipä muuta. Ensimmäinen meni lunastukseen kun skoda YRITTI perästä sisään. Mies värkkäilee tuon kanssa itse autotallissa, osat ei paljoa maksa. Etu-umpiot kellastuu ja naarmuuntuu, ne on tullut vaihdettua molempiin.
Aika lujan auton maineessa. Nopeusmittari näyttää paljon alle sallitun.
Hyvä peli, ajelin aiemmin kuutisen vuotta cr-veellä. Bensankulutuksen takia laitoin pois. Nykyinen kuluttaa puolet vähemmän.
Päivittäinen vero myöskin kova eli Trafille pitää vajaan euron joka vuorokausi tilittää ajoi sillä tai ei. Nykyisessä tuokin on puolittunut.
Ainoa mikä cr-veessä vaati räpläystä oli jarrut, muutaman kerran vuodessa piti niitä herkistellä kun tahtoivat laahata.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Kävin koeajolla tuollaisella ja siinä alkoi ilm. jarrut haisemaan aivan karmealle. Siis niitä pitää monta kertaa vuodessa käyttää korjaamolla..? Ei kuulosta hyvältä.
Lisäksi perä jurnutti/jyrisi kun kääntyi tiukan mutkan. Mitä se tarkoittaa?
Hopeakettu kirjoitti:
Hyvä peli, ajelin aiemmin kuutisen vuotta cr-veellä. Bensankulutuksen takia laitoin pois. Nykyinen kuluttaa puolet vähemmän.
Päivittäinen vero myöskin kova eli Trafille pitää vajaan euron joka vuorokausi tilittää ajoi sillä tai ei. Nykyisessä tuokin on puolittunut.
Ainoa mikä cr-veessä vaati räpläystä oli jarrut, muutaman kerran vuodessa piti niitä herkistellä kun tahtoivat laahata.
Eli ihan hemmetin kallis ylläpidettävä!
Laitat jonkun kymppidonan lisää ja osta auton.
2009 ollut viitisen vuotta; 2l bensakone. Ei juuri moitittavaa. Keskikulutus vain 7.9. eli pari litraa pienempi sadalla kuin isossa autossa (2.4-litrainen), joka mulla oli ennen.
Lapsia mukava kuljetella ja tavaratilaan mahtuu nelihenkisen perheen kauppakassit hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kävin koeajolla tuollaisella ja siinä alkoi ilm. jarrut haisemaan aivan karmealle. Siis niitä pitää monta kertaa vuodessa käyttää korjaamolla..? Ei kuulosta hyvältä.
Lisäksi perä jurnutti/jyrisi kun kääntyi tiukan mutkan. Mitä se tarkoittaa?
Se on ihan tyypillistä että pelkääjän puolelta takaa haisee, siellä on äänenvaimennin jostain joskus lueskellut että se tuottaa hajua. Ei siinä jarrujen herkistämisessä mee kuin muutama tunti kunhan rutiini tulee😄 Yks vaihtoehto on uusia sylinterit ja muut jarruosat, eli se tekee jotain 200-300 ekeä per rengas eli 4x tup summa. Sillä saa sitten huolettomuutta useammaksi vuodeksi.
Hondassa on muuten se huono puoli että varaosat maksaa verrattuna vag-konsernin tai vaikkapa Toyotan vastaavaaviin verrattuna.
Hyvä puoli toisaalta se että ei taho mennä juurikaan mikään rikki.
Perän jurnutuksesta/ääntelystä tuli mieleen että kantsii huoltokirjasta katsoa että takaperään on öljyt säännönmukaisesti vaihdettu. Öljyä saa käytännössä vain Hondaliikkeestä kun spesiaali tuntuu olevan, maksaa n. 20 e/litra. Riippuu vähän vuosimallista, minulla muistaakseni 1.2 litraa meni kerralla. Perän öljynvaihtoväli on lyhyt, tais suositus olla jotain 20 000-40 000 km. Käytännössä vaihdoin vuoden välein öljyn koska takaperä rikkoutuessaan on erittäin kallis ja toisaalta sanoohan se järkikin että siitä pitää pitää huolta koska auto ei ole neliveto, vaan etuveto. Silloin kun auton eturenkaat sutivat takaperässä oleva kytkin kytkee takavedon päälle, näin ollen hyvät ja tuoreet öljyt ovat edelletys isoille km määrille.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin koeajolla tuollaisella ja siinä alkoi ilm. jarrut haisemaan aivan karmealle. Siis niitä pitää monta kertaa vuodessa käyttää korjaamolla..? Ei kuulosta hyvältä.
Lisäksi perä jurnutti/jyrisi kun kääntyi tiukan mutkan. Mitä se tarkoittaa?
Se on ihan tyypillistä että pelkääjän puolelta takaa haisee, siellä on äänenvaimennin jostain joskus lueskellut että se tuottaa hajua. Ei siinä jarrujen herkistämisessä mee kuin muutama tunti kunhan rutiini tulee😄 Yks vaihtoehto on uusia sylinterit ja muut jarruosat, eli se tekee jotain 200-300 ekeä per rengas eli 4x tup summa. Sillä saa sitten huolettomuutta useammaksi vuodeksi.
Hondassa on muuten se huono puoli että varaosat maksaa verrattuna vag-konsernin tai vaikkapa Toyotan vastaavaaviin verrattuna.
Hyvä puoli toisaalta se että ei taho mennä juurikaan mikään rikki.
Perän jurnutuksesta/ääntelystä tuli mieleen että kantsii huoltokirjasta katsoa että takaperään on öljyt säännönmukaisesti vaihdettu. Öljyä saa käytännössä vain Hondaliikkeestä kun spesiaali tuntuu olevan, maksaa n. 20 e/litra. Riippuu vähän vuosimallista, minulla muistaakseni 1.2 litraa meni kerralla. Perän öljynvaihtoväli on lyhyt, tais suositus olla jotain 20 000-40 000 km. Käytännössä vaihdoin vuoden välein öljyn koska takaperä rikkoutuessaan on erittäin kallis ja toisaalta sanoohan se järkikin että siitä pitää pitää huolta koska auto ei ole neliveto, vaan etuveto. Silloin kun auton eturenkaat sutivat takaperässä oleva kytkin kytkee takavedon päälle, näin ollen hyvät ja tuoreet öljyt ovat edelletys isoille km määrille.
Kiitos tästä😊.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin koeajolla tuollaisella ja siinä alkoi ilm. jarrut haisemaan aivan karmealle. Siis niitä pitää monta kertaa vuodessa käyttää korjaamolla..? Ei kuulosta hyvältä.
Lisäksi perä jurnutti/jyrisi kun kääntyi tiukan mutkan. Mitä se tarkoittaa?
Se on ihan tyypillistä että pelkääjän puolelta takaa haisee, siellä on äänenvaimennin jostain joskus lueskellut että se tuottaa hajua. Ei siinä jarrujen herkistämisessä mee kuin muutama tunti kunhan rutiini tulee😄 Yks vaihtoehto on uusia sylinterit ja muut jarruosat, eli se tekee jotain 200-300 ekeä per rengas eli 4x tup summa. Sillä saa sitten huolettomuutta useammaksi vuodeksi.
Hondassa on muuten se huono puoli että varaosat maksaa verrattuna vag-konsernin tai vaikkapa Toyotan vastaavaaviin verrattuna.
Hyvä puoli toisaalta se että ei taho mennä juurikaan mikään rikki.
Perän jurnutuksesta/ääntelystä tuli mieleen että kantsii huoltokirjasta katsoa että takaperään on öljyt säännönmukaisesti vaihdettu. Öljyä saa käytännössä vain Hondaliikkeestä kun spesiaali tuntuu olevan, maksaa n. 20 e/litra. Riippuu vähän vuosimallista, minulla muistaakseni 1.2 litraa meni kerralla. Perän öljynvaihtoväli on lyhyt, tais suositus olla jotain 20 000-40 000 km. Käytännössä vaihdoin vuoden välein öljyn koska takaperä rikkoutuessaan on erittäin kallis ja toisaalta sanoohan se järkikin että siitä pitää pitää huolta koska auto ei ole neliveto, vaan etuveto. Silloin kun auton eturenkaat sutivat takaperässä oleva kytkin kytkee takavedon päälle, näin ollen hyvät ja tuoreet öljyt ovat edelletys isoille km määrille.
Kiitos tästä😊.
Ap
Juu eipä mitään🙂 Kyllä ne pääsääntöisesti hyviä pelejä noi Hondat on. Tuosta peräpään äänekkyydestä vielä sen verran ettei sieltä saa mitään ylimääräistä ääntä kuulua. Toimiessaan takaperä on täysin huomaamaton, eli talven liukkailla ainoastaan huomaa toiminnan kun liikennevaloista on helppo lähteä.
Jos montuissa kuuluu kolahduksia peräpäästä niin silloin ns. Koiranluut ovat menneet, ne nyt muutenkin on kulutustavaraa, samoin kuin takavakaajan kumityynyt, kohtuu edullisia uusia.
Hivenen aiheeseen liittyen, niin kuuntelin kerran erään neidon kokemuksia ranskalaisen auton omistamisesta. Tuli sellainen tuntuma että kyllä noi korjauspajat kusettaa naisimmeisiä laskutuksessa. Tietenkin heidänkin on leipä ansaittava mutta pitäisi olla kyllä jonkinlaista opastusta heillä miten asiakkaan kannalta pääsisi kohtuullisiin kustannuksiin.
Esimerkiksi hänen ranskattareen oli vaihdettu ilmanpuhdistimen kotelo ja kotelo oli hommattu merkkihuollosta. Minusta moisia on täysin järjetöntä uutena ostaa koska hajoittamoilta saa vastaavia kun eihän ne käytännössä miksikään mene, jos ei hajoittamolta niin tarvikkeena tietty jos vaan saatavilla on.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Toki, mutta osta kymmenen vuotta nuorempi äläkä museoautoa.
Meillä oli v. 2008-2011 ja tykkäsin kovasti. Ostaisin nytkin jos rahat riittäisi.
Tuona aikana ei edes polttimoa tarvinnut vaihtaa.
2006 ja 2007 on 2. ja 3. mallisarjaa, siis eri autot.
Meillä ollut 2kpl 2005, siis samaa kuin tuo 2006. Mies on tykännyt ja ajelee myös metsäautoteillä. Mun mielestä se on traktori.