Yhdessä yksi vuosi. Onko suhteella tulevaisuutta...
..jos jo ensimmäisen vuoden aikana alkaa nousemaan esiin ongelmia. Mustasukkaisuutta kumppanin puolelta, mun puolelta taas epämiellyttäviä mielikuvia ja fiiliksiä kumppanin menneisyyttä kohtaan. Mulla lisäksi epävarmuutta yhteistä tulevaisuutta kohtaan, sillä terveytensä vuoksi kumppanini on vain osa-aikaisissa töissä. Eniten tällä hetkellä haittaa tuo kumppanin mustasukkaisuus, mutta toisaalta ajattelen että kyllä tällaisissa asioissa pystyy toista "siedättämään" ja asia voi helpottaa kun varmuus suhteessa kasvaa.
Ei asuta yhdessä ja ihan aikuisia ihmisiä ollaan. Ei ole kummankaan ensimmäinen liitto.
Onko muut saaneet suhteen toimimaan pidemmän päälle, jos kuvailemiani asioita on ollut jo suhteen alkuvaiheessa?
Kommentit (28)
En ole laittamassa ystävyyttä poikki, sitä en edes harkitse. Tiedän, että sitä kumppanini minulta toivoo ja olen kertonut, ettei niin tule käymään.
Ja kyllä keskustelen ystäväni kanssa myös parisuhteestani. En jaa intiimejä asioita, mutta kaikenlaisia omia pohdintojani ja kaikkea sitä miten seurustelu elämäntilannetta muuttaa. Kenen kanssa keskustelisin näistä asioista, ellen hyvien ystävieni kanssa?
ap
Itse aiheuttamasi ongelma. Oikeassahan kumppanisi vaikuttaa olevan, siis syystä mustasukkainen eikä turhasta. Ihme että jaksaa katsella tuota.
Omg. Oot melko sika mieheksi.
Eroa, naisesi ansaitsee parempaa.
Tykkäisitkö jos naisella olisi 15v kestänyt ystävyys joka alkoi naisen ihastumisesta mieheen, mutta ovat vain ystäviä koska mies on varattu. Mutta nainen ei osaa sanoa haluaako miehen kanssa yrittää seurustelua vai ei, kun se voisi rikkoa ystävyyden.
Joten ovat vaan ystäviä, jolle nainen purkaa sydäntään parisuhteen kompastuskivistä ja miettii onko tämä suhde hyvä vai kantsisko vaan unohtaa.. plus ne naureskelee kun sulla on pienempi kuin tällä ystävämiehellä.
Jos etsit tervettä parisuhdetta niin en suosittele. Jos taas tärkeintä on, että et ole yksin mistään hinnasta niin seurustele ihmeessä. Itse viidettä vuotta suhteessa josta oli nähtävissä jo alkumetreillä mihin tämä johtaa. Henkisesti ollut hyvin raskasta ja tulee aina olemaan. Tämä on silti minun valintani.
Pitää osata vastata. Joko haikailet vanhaan tai et. Piste. En ihmettele yhtään nyksän "mustasukkaisuutta". Mies44
En minäkään tollasta vellihousua jaksaisi joka roikkuu vanhassa.