Miten selvittää suhteen tila
Otsikossa asianydin tulikin jo esille ☝️
Ollaan siis tapailtu monta kuukautta jo ja nähdäänkin viikoittain, viestitellään päivittäin. Tiedän jotenkin että molemmat tykkää toisistaan mut pitääkö tästä asiasta niinku puhua vai ei 🤔🤭
Kommentit (19)
Yleensä siitä keskustellaan avoimesti ja päätetään yhdessä jatkosta
Siis nyt en ymmärrä ?! Mitä ja mistä pitäisi puhua ?! Ai siitäkö onko tuo tapailua vai seurustelua ? Jos molemmat tykkäätte ja tapaatte usein jne niin mitä ihmettä siitä pitäisi selvittää ? En tajua yhtään.
Oletko ap aikuinen vai 15 v teini ? :O Kysymys on todella outo.
No ehkäpä just et onko se seurustelua vaiko mitähän se on 😅
Pettämällä. Silleen selviää suhteen todellinen luonne.
Ihan olen aikuinen 😅 Pointti tässä on ehkä se että olen maailman huonoin ihminen puhumaan tunteista tai parisuhteen asioista. En vaan osaa vaikka yrittäiain kuinka 🤦♀️
Keskustelu on aika hyvä lääke kaikkeen. Vaikka vastaus ei olisi toivotunlainen niin sittenpähän tiedät. Aikaansa ei kannata hukata roikkumalla jos toista ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
No ehkäpä just et onko se seurustelua vaiko mitähän se on 😅
Sen te saatte päättää ihan itse. Muistakaa myös, että ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa seurustella tai olla suhteessa, vaan voitte ja saatte olla ihan niin kuin teille molemmille parhaiten sopii. Kannattaa keskustella siitä, mitä molemmat teistä haluavat nyt ja tulevaisuudessa. Koittakaa myös olla loukkaantumatta ja painostamatta, jos toisen halut ovat erilaiset kuin toisen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan olen aikuinen 😅 Pointti tässä on ehkä se että olen maailman huonoin ihminen puhumaan tunteista tai parisuhteen asioista. En vaan osaa vaikka yrittäiain kuinka 🤦♀️
Kirjoita paperille mitä haluat sanoa ja lue siitä. Pääasia että saat keskustelun alkuun.
Muuten, tunteista puhuminen on laji jossa paranee harjoittelemalla.
Jos päädytte parisuhteeseen, on entistäkin tärkeämpää että aloitatte avoimen kommunikaation jo suhteen alussa. Eli puhu miltä sinusta tuntuu, mitä ajattelet, mikä sinua kiinnostaa jne. ja rohkaise kumppaniasi tekemään samoin. Aina rakentavasti ja kunnioittavasti.
Mä tiedän että nää asiat on tärkeitä ja näin asiat kuuluisikin mennä mut just se ku sen keskustelun alottaminen on kaikkein vaikeinta 🙄 Mä tiedän täysin omassa päässäni et mitä/mistä tahtoisin puhua mut kun ois tilaisuus puhua niistä ni meen ihan lukkoon enkä tiä mitä mun pitäis sanoa että siit keskustelusta ei tuu sellanen et toinen luulee että itse haluisin 5 lasta ja hääkellojen soivan 🤦♀️
Vierailija kirjoitti:
Pettämällä. Silleen selviää suhteen todellinen luonne.
Fiksua👍
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän että nää asiat on tärkeitä ja näin asiat kuuluisikin mennä mut just se ku sen keskustelun alottaminen on kaikkein vaikeinta 🙄 Mä tiedän täysin omassa päässäni et mitä/mistä tahtoisin puhua mut kun ois tilaisuus puhua niistä ni meen ihan lukkoon enkä tiä mitä mun pitäis sanoa että siit keskustelusta ei tuu sellanen et toinen luulee että itse haluisin 5 lasta ja hääkellojen soivan 🤦♀️
Voit aloittaa vaikka niin että kysyt häneltä miten hän tämän teidän "juttunne" näkee. Ja miten hän haluaisi asian olevan. Ja sen pohjalta voit tehdä omat johtopäätöksesi.
Valmis käsikirjoitus, ole hyvä.
- Seppo, tule käymään täällä, tahtoisin jutella sun kanssa.
- Ööö...*tulee paikalle*
- Seppo. Nyt kun me ollaan tapailtu tässä vähän aikaa niin ootko koskaan miettinyt jatkoa? Pitäiskö meidän nähdä vielä tulevaisuudessakin, mitä oot mieltä?
- Ööö..emmä tiä. *menee vaikeaksi' Ihan kivaahan tää on, kai.
- Toimiiko tämä nykysysteemi sun mielestä hyvin vai tahtoisitko olla mulle ihan "miesystävä" tai jotain sinnepäin?
- Ööö..no oishan se ihan kiva kait. Joo, se kuulostaa kivalta. Joo, mä otan sen.
- No niin, nyt me ollaan sitten toistemme kumppanit, eiks oo kivaa?
- Joo.
- Eikä tapailla muita enää?
- Ei.. tai siis mä voisin kyllä. Mutta en nyt sit enää jos sä kerran vaadit.
- Haluatko sä tapailla muita vielä?
- No eeeeeen. Kunhan nyt kiusaan, ehheheh. Hanki vähän huumorintajua. Sä oot kaunein nainen ja vartalo johon mulla rahkeet riittää. Ehheheh.
- *alkaa tosissaan miettimään omia tunteitaan ja niiden voimakkuutta sekä miehestä mahdollisesti myöhemmin paljastuvia piirteitä*
- ...
- Itseasiassa kuule, antaa sittenkin olla. Musta tuntuu että meidän kannattaisi tapailla muita ihmisiä.
- Älä nyt suutu. Onko sulla kuukautiset?
- Mun pitää mennä.
Aloitin kirjoittamaan tuota vuoropuhelua neuvonantotarkoituksessa mutta sitten realismi vei voiton :D
Kaksi edellistä kertaa olen kysynyt mieheltä ihan muina naisina, tv:tä katsottaessa tai aamukahvipöydässä, että (miehen nimi) mitä mieltä sinä olet tästä meidän jutustamme? Sitten odotan että mitä mies sanoo. Ensimmäinen kysyi että mitä sä niinku tarkotat, eikö meillä oo hyvä näin? Johon vastasin että on oikein hyvä, haluaisin vain tässä vaiheessa saada ihan puhumall selvyyden suhteen tilaan, että onko tämä paneskelua vain, vai fwb-suhde, vai mikä tämä sinun mielestäsi on?
Tähän eka mies sanoi että hän ei ole valmis mihinkään vakavaan, vaan haluaa olla vapaa tulla ja mennä ja tehdä miten huvittaa, jolloin kiitin rehellisyydestä. Jatkoimme suhdetta sellaisenaan, mutta kyllä siitä jotain oli hävinnyt, kun tiesin miehen vain odottavan milloin löytyisi parempi jolla korvata minut.
Tapasin siinä sivussa toisen miehen, jolta kysyin saman kysymyksen muutama kuukausi myöhemmin (tässä vaiheessa en siis ollut enää ekan miehen kanssa missään tekemisissä, hän ei enää viestinyt, eikä soitellut, enkä minäkään viitsinyt enää sitä tehdä, kun olin uuden jo tavannut) ja miehen kasvoille tuli leveämpi hymy mitä olen koskaan missään nähnyt, ja hän vastasi että luulin ettet koskaan kysyisi!
Siitä lähtien olemme olleet yhdessä, eli 4 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin kirjoittamaan tuota vuoropuhelua neuvonantotarkoituksessa mutta sitten realismi vei voiton :D
Hahaa 😅 ihanan realistista 😂😂😂
Ollaan siis jo joskus vuosi sitten yritetty vähä jotain juttua, sit tuli exä joka lirkutteli mut takasin (VIRHE).. silloin käytiin yks tälläin vähä "vaikeampi" keskustelu sen hetkisestä tilanteesta ja mies osaski puhua vähä liiankii hyvin ni siks tää on varmaa nyt niiin kauheen vaikeeta 😅🤦♀️
Edit..
Siis ei periaatteessa ole suhdetta edes vielä mut jotain on ja en oikeen tiedä onko se suhde vaiko mikä se on 😅