Jos menet kutsumatta kylään niin odotatko tarjoilua?
Tuli vain mieleeni, että jos menet kutsumatta vieraisille niin odotatko kahvia, pullaa jne.?
Kommentit (14)
Ei tulisi mieleenkään mennä kutsumatta kylään.
En yleensä mene kutsumatta, mutta jos menisin en tietenkään odottaisi tarjoilua. En odota sitä silloinkaan, kun menen kutsuttuna.
En, mutta en kyl mene kutsumatta kylään.
Joo, en tunne ketään, joka ei tarjoaisi mitään. Itsekin tarjoan aina vähintään kahvit ja keksiä, jollei ole muuta.
Naapurin mummo on ainut, jonka luona käyn kutsumatta. En odota häneltä tarjoilua, vaan vien itse tarjottavat mennessäni.
Jos meen kutsumatta, pikaisesti ohiajaessa, vien kahvileivät mennässäni.
On sen verran läheinen ihminen, että voi pikaisesti käväistä ja aina kahvit nopeasti napataan,
viemäni kahvileivän kanssa.
En mene kutsumatta kylään. Mutta jos näin jostain syystä kävisi, en odottaisi tarjoilua tai veisin tarjottavat mukanani.
Sen sijaan, jos joku kutsumalla kutsuisi minut kylään, niin silloin odottaisin tarjoilua ja itsekin varmasti veisin jotain viemisiksi.
On erittäin epäkohteliasta mennä kylään kutsumatta. Toisen kotia ja aikatauluja on syytä kunnioittaa, eikä voi olettaa, että toinen voi ottaa vastaan vieraita milloin tahansa.
Jos menen kylään kutsumatta, niin kyselen etukäteen sopiiko. Tarjoiluja en odota. Olen sitä paitsi ehkä jo syönyt kaupungilla.
Jos kutsutaan, en odota tarjoiluja silloinkaan, mutta olisi kiva, jos olisi edes wc-paperia, tai vähintään varoitus sen puuttumisesta, niin voin tuoda. Jos kutsutaan yöksi, niin myös kohtuullinen siisteys olisi kiva juttu. Eväät voin ostaa itse kaupasta, käydä kaupungilla syömässä tai tilata.
En.