Suomessa kaksi kolmesta naisesta haluaa saada esikoiseksi tytön
Joka toinen heistä masentuu ja pettyy saadessaan pojan ja joka neljäs katkeroituu. Miksi näin? Miksi sille esikoislapselle pitää asettaa niin kovat odotukset eikä jätetä lainkaan varaa joustolle?
Kommentit (22)
Jostain tutkimuksesta nämä? Jos näin, niin onhan melkoista. Toisaalta kiva, ettei pojat ole enää niitä halutuimpia.
En halunnut tyttöä esikoiseksi, en keskimmäiseksi enkä kuopukseksi. Parilla kaverilla oli tyttöjä ja olin niin tyytyväinen poikiini.
Tytöille saa keksiä kivoja prinsessanimiä. Miehet taas haluaa pojan.
Minunkin kohdalle ladattiin odotuksia, että tyttö tulee esikoiseksi. Poikaa näytti rakenneultrassa. Piti siinä päivä ihmetellä, mutta totta puhuakseni kaltaiselleni poikatyttömäiselle naiselle on helpompi näin.
Oksettavaa jos joku oikeasti ajattelee lapsen sukupuolella olevan noin suuri merkitys.
No ihan samalla tavalla miehet haluaa pojan
Linkki tutkimukseen, niin voidaan aloittaa keskustelu.
Olen eri, mutta ihan ennenkin on ollut niin, että ensimmäistä lasta odottaessaan naiset toivovat tyttöä ja miehet poikaa. Se on luonnollista, koska oma sukupuoli on tutuin jokaiselle.
Tämä hul lu poikavihaaja linjoilla taas...!
Linkkiä tutkimukseen, lähteeseen.
Nää on taas näitä höpöhöpö-juttuja.
Eikö ap. ole saanut vielä tänään tarpeeksi huomiota? Kun se pitää tehdä somessa.
Minä olen lapsesta asti halunnut esikoiseksi pojan (ja pian sen jälkeen kaksostytöt). Itselläni ei ole sisaruksia ja olen kaivannut eniten isoveljeä.
Nyt olen raskaana enkä vielä tiedä kumpi sieltä lokakuussa tulee. Myönnän suoraan toivovani poikaa, mutta en usko olevani pätkääkään pettynyt vaikka olisi tyttökin, tytöille löytyy paljon ihanampia vaatteita! (Jos poika haluaa isompana pukeutua mekkoihin, se on ok, mutta poikavauvaa en kumminkaan aio mekkoihin pukea. Joku vaaleanpunainen paita voi ollakin ok!)
Itse olen aina halunnut kolme poikaa.
Itse toivon esikoiseksi ja ainoaksi lapseksi poikaa.
Mies toivoo myös.
Tietenkään emme pety jos tulokas onkin tyttö, mutta sellainen junnuversio tuosta isännästä olisi kyllä ihana :D
Parasta mitä nainen voi miehelleen antaa, on poikalapsi. Suvun jatkaja.
Mikähän on syy että nimenomaan esikoiseksi? Helpompi olisi ymmärtää se, että iltatähdeksi toivotaan tyttö kun tytön kuvitellaan olevan se helpompi vaihtoehto, ja sitä jaksaa sitten vanhemmallakin iällä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on syy että nimenomaan esikoiseksi? Helpompi olisi ymmärtää se, että iltatähdeksi toivotaan tyttö kun tytön kuvitellaan olevan se helpompi vaihtoehto, ja sitä jaksaa sitten vanhemmallakin iällä paremmin.
Mummuni sanoin: Tyttölapsesta on apua muiden sisarusten hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Parasta mitä nainen voi miehelleen antaa, on poikalapsi. Suvun jatkaja.
Tiesitkö, että tytär saa isältään enemmän geenejä? Vai missä kohtaa ajatellut suvun jatkuvan? Nimi/naimisiinmeno?
Jospa laittaisit tähän ne tutkimukset, jlissa näin on todettu...