Mitä jos joku esittää netissä sinua, esimerkiksi tällä palstalla. Onko tämä poliisiasia?
Kommentit (15)
Ehkä kannattaisi ensiksi hoitaa avpsykoosi pois alta.
Kiusaajat löysi aloituksen heti. Mielenkiintoista.
Lähtökohtaisesti ei. Pelkkä toisena esiintyminen ei ole rikos.
Jos sen sijaan hakee sillä taloudellista hyötyä itselleen tai vahinkoa sinulle tai koettaa aiheuttaa muuta vahinkoa niin nämä ovat sitten usein rikoksia.
Muistettakoot klassinen, ilmat auton renkaista päästäminn ei ole rikos koska mitään ei ole varastettu tai tuhottu. Haitallista ja harmillista ehkä, mutta mitään väärää ei ole tehty.
Eikös se niin mene, että jos teksteistä voi selkeästi tunnistaa henkilön, se on rikos? Näin olen ymmärtänyt. Ei voi esiintyä netissä toisena henkilönä.
Ei mitään jos vaan psykopaattisesti kyllä ja sitä on tietokannassa moderoituna.
Eli psykopaattisesti kyllä.
Ai siis niinku että esiinnyn jonkun toisen nimimerkillä vai? Vai että esiinnyn vaikka jonain julkkiksena tai vaikka asematunnelin alepan kassana (ja oikea kuvaus ko kassaneidin ulkonäöstä ja nimi päälle, josta henkilö on tunnistettavissa) ja sitten kerron jotain höpöhöpöä tai muuta ilkeilyä?
Tai siis joku esiintyisi mun nimimerkillä tai mun nimellä...
Kuvatunlainen aloitus poistuisi tältä palstalta nopeasti, joten tuskinpa siitä mitään poliisiasiaa tulisi.
No mitä on kirjoiteltu? Vai tuleeko sulle tunne että joku kirjoittaa sinuna, kun luet random postauksia?
Millä tavalla esiintyy? Harvoin täällä joku kertoo oman nimensä. Sitten on nämä vitsiketjut, joissa joku saattaa kirjoittaa esim. Roope Salmista koskevaan ketjuun viestin tyyliin; Roope on tosi komea. Terkuin Roope Salminen
On. Sille on nimityskin: identiteettivarkaus. https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-identiteettivarkaus
Taloudellista tai muuta suurempaa haittaa aiheuttavissa tapauksissa johtaa rangaistuksiin. Voi myös mennä päällekäin kunnianloukkauksen kanssa.
Nettikiusaajille tiedoksi vain.
Kannattaisi myöskin miettiä miltä tuntuisi jos joku kirjoittelisi netissä sinun nimelläsi typeryyksiä.
Eihän tässä mainittu erikseen mitään av-palstalla toisen esittämistä. Toki av-palsta sisältyy nettii.
Koettakaan nyt höhlät tajuta, ettei toisena saa esiintyä.
Jos tekijä selviää, niin koneelta voi löytyä todisteita hakkeroinnista vaikka. Tuskin on malttanut olla menemättä matkimista pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä mainittu erikseen mitään av-palstalla toisen esittämistä. Toki av-palsta sisältyy nettii.
Koettakaan nyt höhlät tajuta, ettei toisena saa esiintyä.
"Esimerkiksi tällä palstalla".
Olenkohan mä eksynyt.
Minua on monesti esitetty. Ne tunnistaa liian seksuaalisesta sävystä ja väitteistä että minulla olisi julkisesti suhde Laura Huhtasaareen.
Mitäpä sinuna on tänne kirjoitettu? Jos ei ole nimelläsi kirjoitettu, niin aika vaikea on lähteä rikosilmoitusta tekemään.