Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

15 v. ei suostu lähtemään Singaporeen. Matka jo maksettu ja rahoja ei saa takaisin, mitä ihmettä teen?

Vierailija
04.08.2019 |

Olen varannut itselleni ja kolmelle lapselleni lennot ja majoituksen Singaporeen. Matkaa on odotettu ja sitä varten säästetty paljon ja nyt 15-vuotias ilmoitti, ettei suostu lähtemään, koska ei halua saastuttaa ilmastoa eikä halua lentää enää ollenkaan.
Keväällä kun matka varattiin niin oli vielä ihan innoissaan lähtemässä.
Lennot on varattu erikseen ja niitä ei voi muuttaa tai perua, samoin hotellimajoitus on varattu ja maksettu, siinä ei ole maksutonta peruutusta saatavilla. Jouduin ottamaan 2 huonetta, koska emme 4 hlöä mahtuneet yhteen huoneeseen tai sitten perhehuoneet olisivat olleet vielä kalliimpia kuin 2 eri huonetta.

Matka on siis lokakuussa syysloma-aikaan. Jos poika ei lähde niin menee lentorahat hänen osaltaan hukkaan ja myös se toinen hotellihuone, koska 2 muuta lasta vielä niin pieniä, että en heitä voi jättää itsekseen omaan huoneeseen yöksi. Oli ajateltu niin, että minä olisin ollut toisen lapsen kanssa yhdessä huoneessa ja 15-vuotias toisen kanssa.

Olen yksinhuoltaja ja tätä reissua varten on säästetty pitkän aikaa ja nyt koko ajatus tästä perheen yhteisestä reissusta on jo mennyt pilalle. Itkettää menetetyt rahat ja se, että lapsi ei halua lähteä matkalle.

Olen yrittänyt taivuttaa lapsen mukaan matkalle, mutta koko ajan lapsi vaan puhuu kuinka ilmasto ei kestä yhtään lentoa ja on jopa vihainen minulle, kun yritän saada häntä mukaan matkalle.

Matkatunnelma itsellänikin lopahtunut täysin. Harmittaa ja itkettää vaan koko ajan.

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo just hyvin on penikkasi aivopesty. Minun penikoita ei aivopessä tähän ilmastovouhotukseen. Koko meitin perhe oottaa innoissaan ilmaston lämpenemistä ja sitä kautta leudompia talvia. V...uttaa noi kovat pakkaset.

Haista paska, käsittämättömän itsekästä toivoa koko maapalloon vaikuttavaa ilmastonmuutosta koska ei satu tykkäämään kylmästä tai lumesta.

Vierailija
142/147 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo just hyvin on penikkasi aivopesty. Minun penikoita ei aivopessä tähän ilmastovouhotukseen. Koko meitin perhe oottaa innoissaan ilmaston lämpenemistä ja sitä kautta leudompia talvia. V...uttaa noi kovat pakkaset.

Haista paska, käsittämättömän itsekästä toivoa koko maapalloon vaikuttavaa ilmastonmuutosta koska ei satu tykkäämään kylmästä tai lumesta.

Jep. Eikä kukaan tiedä, lämmittääkö vai kylmentääkö ilmastonmuutos lopulta Suomen ilmastoa. Jos jäätiköiden sulaminen vaikuttaa Golfvirtaan voi käydä niin, että täällä tulee entistä kylmempi. Se ainakin on varmaa, että sään ääri-ilmiöt alkavat lisääntyä eli todella kylmät talvet ja kuumat kesät, myrskyt, tulvat jne.

Puhumattakaan siitä kuinka paljon ihmisiä tulee maailmanlaajuisesti kuolemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan aloitus trolli? 15-vuotias on murrosiässä ja todennäköisesti tytöt ovat hankalampia (kiukuttelevia ja omapäisiä) kuin pojat. Muutama jopa ehdotti, että teinille annetaan periksi! Oletteko ihan tosissanne??? Teini jäisi kotiin tai menisi mummolaan matkanne ajaksi. Molemmat vaihtoehdot ovat yhtä typeriä! Sinä olet se äiti ja määräät lastasi! Äitinä et pysty Singaporesta käsin valvomaan lastasi kotona etkä mummolassa. Pahinta on, jos lapsen isovanhemmat ovat välinpitämättömiä ja uushaluttomia, "kuorin lapsenlapsista kermat päältä" - lässyn-lässyn-tyyppejä, jotka eivät rajoita ja valvo teiniä mitenkään. Teini nukkuu mummolassa päivät, pelaa K-18-tietokonepelejä kaiket yöt ja särpii energiajuomia.

Saatko asetettua lapsillesi pitävät ja turvalliset rajat ja säännöt? Uskooko teini puhettasi? Miten suhtautuisit, jos teini päättäisikin nukkua kouluviikolla puoleenpäivään eikä lähtisi kouluun, koska "nyt ei huvita"? Sinun on äitinä otettava tiukempi kasvatusote ja komennettava teini mukaan matkalle! Alun perinkään lapselle ei kannata antaa muita vaihtoehtoja kuin perheen yhteiselle matkalle osallistuminen. Onko lastenne isä mukana elämässänne? Ja miten lasten isä osallistuu lastenkasvatukseen ja arjen pyörittämiseen?

Vierailija
144/147 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkillinen nuori.

Vierailija
145/147 |
05.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille idiootille, että koska lento on jo maksettu, eikä rahoja saa takaisin, niin on aivan se ja sama lähteekö hän mukaan vai ei. Eri asia jos rahat saisi takaisin. Vai kuvitteleeko sun tyhmä kakara, että lentoyhtiö harmistuu, kun yksi teini, joka jo maksoi matkan ei lähdekään mukaan, ja että yhtiö lopettaa sen takia koko lentämisen? Kukaan 15-vuotias ei voi olla niin tyhmä, että luulee lennolta poisjäämisen pelastavan maapallon, jos on jo maksanut matkan ja siten rahoittanut lentomatkailua. Itseasiassa vielä pahempi maksaa ilmaston saastuttamisesta, ja sitten vielä jättää matka tekemättä. Nyt ilmasto kärsii turhaan. Noin yksinkertaisen teinin ei ehkä kannata pohtia maailmanpelastamista liikaa, ei tule nimittäin hänen älykkyydellään onnistumaan.

Vierailija
146/147 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Eikä kukaan tiedä, lämmittääkö vai kylmentääkö ilmastonmuutos lopulta Suomen ilmastoa. Jos jäätiköiden sulaminen vaikuttaa Golfvirtaan voi käydä niin, että täällä tulee entistä kylmempi. Se ainakin on varmaa, että sään ääri-ilmiöt alkavat lisääntyä eli todella kylmät talvet ja kuumat kesät, myrskyt, tulvat jne.

Puhumattakaan siitä kuinka paljon ihmisiä tulee maailmanlaajuisesti kuolemaan.

Sepä. Lukemattomia ihmisiä kuolee mutta kunhan MINULLA on hyvä olla (jos edes on).

Vierailija
147/147 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hömpsön pömpsön.