Koska iltatähti alennetaan muiden lasten tasolle?
Alkaa vähän jo ärsyttämään omien vanhempieni tyyli elättää heidän 21v iltatähteään. He maksavat siskoni vuokran, ostokset, bensat, laskut ja kaiken huvin. Siskoni opiskelee ja käy töissä. Kaikki palkkansa laittaa säästöön tulevaa asuntoansa varten. Minä ja toinen sisarukseni olemme olleet omillamme heti 18v, kotoa pois muuttaneena. Lisäksi vanhempani ovat säästäneet nuorimmaiselle monen tonnin säästöt, koska he pelkäävät hänen jäävänsä tyhjän päälle mikäli kuolisivat. (Vanhempani ovat siis terveitä alle 60 vuotiaita ihmisiä.)
Nuorimmaisen ja keskimmäisen lapsen ikäero on 8v ja tuntuu siksi aika käsittämättömältä miten aika olisi muuttunut nuin paljon tuossa ajassa. Nyt vanhemmat ovat ostamassa tälle nuorimmaiselle uuden, markkinoiden uusimman läppärin. Kun kuulin asiasta, en voinut uskoa sitä todeksi. Kuulemma sisko haluaa, ja hän kuitenkin opiskelee ja tarvitsee ja siksi saa.
Milloin teidän mielestä tälläinen paapominen pitää lopettaa? Vai onko normaalia että iltatähti on iltatähti aina lopun elämänsä ajan. Ja joo, olen hel. vetin katkera.
Kommentit (24)
Jos hankkii Iltatähden, niin kannattaa hankkia heti perään vielä yksi lapsi, niin lapsesta ei tule itsekästä ku si päätä
Siinä vaiheessa loppuu, kun iltatähti pyristelee itse irti ja aikuistuu. Minulla on fiksu 11 v. nuorempi veli.
Se on karu herätys todellisuuteen sillä lellityllä iltatähdellä, kun vanhusten vaihtaessa hiippakuntaa onkin edessä uusi tilanne, kun ei olekaan enää koko maailman napa. Jos vielä isommat sisarukset ovat jättäneet lellikin oman onnensa nojaan, niin ei voi muuta sanoa kuin onnea loppuelämään. Saattaa nimittäin olla onni kaukana.