Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edessä yö valvomista vauvan ja taaperon kanssa

Vierailija
03.08.2019 |

Taapero nukahti tunti sitten, vauva juuri äsken. Veikkaan että ensimmäisenä havahtuu vauva reilun tunnin kuluttua, sitten hetki hiljaista ja sen jälkeen alkaa sirkus. Taapero ja vauva valvovat vuoron perään, toinen valvottaa toista ja minä vain odottelen sitä että kello on tarpeeksi, jotta voisi nousta ylös ja keittää päivän ensimmäinen kuppi kahvia.
Eiköhän tämä teini-ikään mennessä helpota 🙈 Ja onneksi näitä öitä on vain silloin kun mies on yövuorossa, muuten saadaan tarpeen tullen jaettua lapset yöksi eri paikkoihin.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä aloituksessa kyse sympatiahakuisuudesta, vertaistuesta, vai uhriutumisesta? T: tunnevammainen

Vierailija
42/48 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1v 5kk on tosi huonouninen. On jotenkin vatsavaivainen, ehkä jonkinasteista ruoka-aineyliherkkyyttä, tilanne on auki sen suhteen, mutta hoitokontakti keskussairaalaan olemassa. Nyt lisäksi on koko alaien ihan pullistunut, ihan kuin kaikki loput alahampaat olisi puhkeamassa yhtä aikaa.

Ilman kipulääkettä yöt ovat ihan horror-meininkiä. Kipulääkkeellä alkuyö menee paremmin, mutta vaikutuksen alkaessa loppua heräilee tämän tästä huutamaan. En vaan tiedä miten monta päivää putkeen uskallan kipulääkettä antaa. Muutenkin huonot unet menivät surkeiksi kaksi viikkoa sitten. Kipulääkettä on annettu nyt kolmen päivän ajan kun huomattiin ienten pullotus.

Alkaa pikkuhiljaa uuvuttaa. Eipä mitään unikoulujakaan oikein uskalla, kun ilmeisesti kipuihin heräilee. Pienempänä rauhoittui myös isänsä kanssa herättyään, mutta nykyisin parkuu vaikka tunteja putkeen saadakseen minut paikalle. 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä lääke joka auttaa nukkumaan sikeämmin. Eli vaikka taapero herättääkin tunnin välein, nukahdan heti peiteltyäni lapsen ja herään aamulla pirteänä.

Kyseessä ei ole unilääke vaan miedolla annoksella mielenterveyslääke.

Meillä 2.5 v ei vaadi yöllä syliä vaan peittelemistä. Ei suostu millään tarttumaan peittoon itse ja on sen verran levoton nukkuja ettei pysy peitto päällä.

Vauvana pidettiin jo unikoulu jossa oppi nukahtamaan itsekseen. Mutta mikäs unikoulu pitää lapsen unessa? En haluaisi jättää peittelemättä koska sitäkin olen kokeillut. Poika sitten vaan palelee itsekseen ja on entistä levottomampi nukkuja. Sitten taas jos pukee enemmän päälle niin vaatii silti peiton päälleen ja sitten levottomuutta aiheuttaa kuumuus.

Vierailija
44/48 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsesi tarkalleen ovat ap? Omat lapseni alle vuoden ikäerolla, ensimmäinen vauvavuosi oli valvomista koliikin takia. Nyt leikki-ikäisinä nukkuvat hyvin yönsä :)

Esikoinen on 2v 4kk ja kuopus on 5kk. AP

Onko ap vanhempi lapsi päiväkodissa vai molemmat kotihoidossa? Jos vanhempi päiväkodissa voisi päivätorkut vauvan kanssa onnistua ennen isomman lapsen päiväkodista noutoa :)

Vierailija
45/48 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh. Just tollasten juttujen takia olen vela. Mulla ei vaan hermo yksinkertaisesti kestäisi tuollaista, pahimmillaan vuosikausia yhtä soittoa. Minulle olisi maanpäällinen helvetti, mutta kai ne jotka niitä lapsia haluaa on valmiita sietämään kaikki tuollaiset jutut.

Itse en halua toista lasta juurikin tuon valvomisunenpuute - helvetin takia. Lapseni on rakas ja tykkään äitiydestä, mutten siltikään ole valmis uuteen kierrokseen siitä, että olet romahtamispisteessä vakavan unenpuutteen takia.

Vieläpä kun tohon apua yrittää hakea, niin tyypillisesti saa vain hymähdykset "semmosta se on kun on vauva perheessä".

Jännä juttu, että syntyvyys laskee.

Vierailija
46/48 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käytössä lääke joka auttaa nukkumaan sikeämmin. Eli vaikka taapero herättääkin tunnin välein, nukahdan heti peiteltyäni lapsen ja herään aamulla pirteänä.

Meillä 2.5 v ei vaadi yöllä syliä vaan peittelemistä. Ei suostu millään tarttumaan peittoon itse ja on sen verran levoton nukkuja ettei pysy peitto päällä.

Vauvana pidettiin jo unikoulu jossa oppi nukahtamaan itsekseen. Mutta mikäs unikoulu pitää lapsen unessa? En haluaisi jättää peittelemättä koska sitäkin olen kokeillut. Poika sitten vaan palelee itsekseen ja on entistä levottomampi nukkuja. Sitten taas jos pukee enemmän päälle niin vaatii silti peiton päälleen ja sitten levottomuutta aiheuttaa kuumuus.

Käännä lapsen peitto toisin päin, niin että hän voi sujahtaa pussilakanan sisään kuin makuupussiin :)

Vierailija
47/48 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. Just tollasten juttujen takia olen vela. Mulla ei vaan hermo yksinkertaisesti kestäisi tuollaista, pahimmillaan vuosikausia yhtä soittoa. Minulle olisi maanpäällinen helvetti, mutta kai ne jotka niitä lapsia haluaa on valmiita sietämään kaikki tuollaiset jutut.

Itse en halua toista lasta juurikin tuon valvomisunenpuute - helvetin takia. Lapseni on rakas ja tykkään äitiydestä, mutten siltikään ole valmis uuteen kierrokseen siitä, että olet romahtamispisteessä vakavan unenpuutteen takia.

Vieläpä kun tohon apua yrittää hakea, niin tyypillisesti saa vain hymähdykset "semmosta se on kun on vauva perheessä".

Jännä juttu, että syntyvyys laskee.

Sama täällä. Öisin herätään tunnin välein ja univelkaa on kilometrikaupalla. Ei se auta jos saa yhden yön nukkua silloin tällöin. Ei ole voimavaroja toiseen lapseen.

Vierailija
48/48 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko unipussia kokeilleet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän