Kesä 2019 alkaa olemaan paketissa ja syksy ovella. Mikä fiilis, miten kesä meni?
Kesäteatterit ainakin täälläpäin sulkee esityksiä, koska koulut alkaa tulevalla viikolla jo.
Kommentit (37)
Kiitos kysymästä, oikein hyvin. Matkustelua, mökkeilyä ja purjehdusta. Säät suosivat lähes koko kesän. Lämmintä ja aurinkoa on riittänyt. Kaikki on mennyt nappiin, eikä mitään ikäviä sattumuksia tapahtunut.
Sitä paitsi ei kesä vielä ole ohi. Ulkona on nytkin lähes 20 astetta lämmintä ja aurinko välillä pilkahtelee. Vielä ehtii mökille rapuja syömään ja uusia reissujakin on suunnitteilla.
Ai? Itse nautin suunnattomasti tästä viileydestä. Mikä tahansa on parempi kuin ne loputtomat tappohelteet viime kesänä.[/quote]
Ai? No, mä oisin todella mielelläni viettänyt kesää samanlaisessa ihanassa lämmössä kuin mistä viime vuonna saatiin nauttia.[/quote]
Helletrolli taas vauhdissa(ihana "lämpö" joka poltti maat että ihmiset). Eikö kannattaisi mennä jo,aika loppui. Ja jotkut vielä peukuttavat näitä hulluja.
Kesä meni nopeasti ohi, mutta vielä nautitaan aurinkoisista päivistä (ei kyllä tänään). Ja innolla syksyyn, aina kiva nähdä kun ihmiset palailee ja innokkaina aloitellaan kouluja yms. Tulee hieman eloa kaupunkiinkin ennen taas loppusyksyn pimeyttä ja sateita kun ihmiset lukkiutuvat sisälle.
Täällä vielä loma jatkuu (äitiyslomaa ensi kesään asti), joten ihan mukavaa kyllä, vaikka toisaalta sitä kaipaisi mennä innoissaan vaikka yliopistoon opiskelemaan ja päästä nauttimaan siitä opiskeluinnosta. Toisaalta tärkein on nyt kanssani kotona joten nautin päivistä hänen kanssaan ja ehkä ensi syksynä opiskelemaan. :)
Ihana kesä ja sitä on vielä kuukausi jäljellä!
Kesä meni pääasiassa töissä, viikko oli lomaa juhannuksen jälkeen. Nyt ensi viikon jälkeen alkaa loput kolme viikkoa. Vuokramökkeillään ensimmäinen viikko miehen kanssa saunoen, uiden ja kynttilän valossa. Oikein odotan että olispa viileää ja sateista niin pääsisi viettämään päivät vällyjen välissä. Kahta seuraavaa ei olla vielä päätetty mutta jos näyttää että viileät säät jatkuvat niin yritetää löytää matka etelään tai lennot+hotelli. Jos ei niin lomaillaan autoillen kotimaassa ja ehkä Ruotsin ja Norjan puolella käyden.
Lähden kuukaudeksi Espanjaan joten kesäni ei todellakaan ole ohi.
Vierailija kirjoitti:
Ai? Itse nautin suunnattomasti tästä viileydestä. Mikä tahansa on parempi kuin ne loputtomat tappohelteet viime kesänä.
Ai? No, mä oisin todella mielelläni viettänyt kesää samanlaisessa ihanassa lämmössä kuin mistä viime vuonna saatiin nauttia.
Helletrolli taas vauhdissa(ihana "lämpö" joka poltti maat että ihmiset). Eikö kannattaisi mennä jo,aika loppui. Ja jotkut vielä peukuttavat näitä hulluja.
Aika epäkorrektia kutsua hulluksi ihmistä vain siksi, että hän pitää erilaisesta säästä kuin mistä itse pitää....
Tää kesä on mennyt taas kerran niin nopeasti. Tai no kesä ja "kesä", ei ole turhan monta lämmintä päivää ollut täälläpäin. Jotain pitää koittaa kehitellä elokuulle mutta kiirettä pitää jo.
On ollut suurimmaksi osaksi kivan lämmin kesä, eli ei kuuma eikä kylmä. Helleaalto kesti vain n. viikon. Pari ukonilmaakin tuli koettua.
Olen ollut kaupungissa, metsässä, maaseudulla ja nauttinut valosta. Mitään pahaa ei ole tapahtunut, esim. sairastumisia, ihmissuhderistiriitoja tai poikkeuksellisen stressaavia asioita.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, mikä kesä? Kelit on ollut kuin syksyllä koko ajan, eli mun kesä on mennyt odottaessa sitä, että kesä alkaisi
Ai? Itse nautin suunnattomasti tästä viileydestä. Mikä tahansa on parempi kuin ne loputtomat tappohelteet viime kesänä.
TAPPOHELTEET? Voi jestas sentään mitä tramatisointia.... Viime vuonna oli piiiitkästä aikaa kunnon kesäkelit ja tämä vuonna olikin sitten perinteisesti ihan paskat kelit
Totta, minun kesään on mahtunut peräti yksi kuuma päivä. Se oli viikko sitten lauantaina. Kesäkuussa satoi monena päivänä, heinäkuun alussa oli pitkä viileä jakso ja nyt on ollut viikon verran suorastaan kylmää. + 12 astetta ei ole kesä. Toivottavasti elokuussa on vielä kesäpäiviä, muuten jäi aika vähiin kesäpäivät tänä vuonna.
Katsoin erään elokuvan telsusta ja aloin miettimään, että joko se perhana on 5 vuotta mennyt kun vastahan tänkin katoin kun se ilmestyi. Vielä 3 tällasta 5 vuoden satsia ja olen itse lähes eläkeiässä ja vanhempanikin ovat todennäköisesti mullan alla. Aika menee liian nopeaan.
Ihanaa kun syksy alkaa. Pääsee opiskelujen ja harrastusten pariin. Kesä on aina tylsää aikaa kun ei ole juurikaan mitään tekemistä.
Töitä tehdessä pääasiassa kuten jokaisena kesänä. Marras-joulukuussa sitten lomailen ja lähden kokemaan toisen mantereen kesän. Lomapäiviät kaikki vuosilta 2018 ja 2019 on vielä pitämättä, koska nyt vasta pääsen kuluttamaan vuosien 2016 ja 2017 lomapäiviä. Vietän sitten kesälomaa 7 viikkoa putkeen ja palkallisena. Ja 2020 pidän talvilomaa maaliskuussa sitten 3 viikkoa putkeen ja jälleen matkustellen.
2020 kesä menee taas työssä, maksimissaan yhden viikon loman voi yrittää jossain välissä pitää silloin.
Itsekin olisin arvostanut, että olisi ollut lämmintä enemmän. Olen todella paljon kotona ja vietän "tylsää" kesää, joten ilmat paljon ratkaisevat kuinka paljon tulee oltua ulkona. Jos on niin kylmä ettei tarkene istua niin silloin tulee paljon oltua sisällä. Viime kesän helleputkea en kaipaa, kun se oli liikaa, mutta niitä lämpimiä päiviä olisi saanut olla enemmän ja heinäkuun alkukin niin kylmää. Toivon elokuuhunkin vielä lämpöä, kun on yksi matka edessä. Muuten kesäni on ollut tylsä niin kuin kirjoitin. Minulla ei ole ystäviä ja kaikki jutut mitä teen niin teen yksin ja senkin vuoksi kesä joskus ikävää aikaa ja mietin kuinka erilaista olisi tehdä jotain toisen kanssa. Muuten olen paljon ulkona ja urheilen ja yritin ottaa kesästä paljon irti. Mitään erikoista ei silti melkein koskaan tapahdu ja huomaan kesän menevän vaan sitä samaa tylsää kaavaa. Tähän on nyt hyvä valittaa. Elokuu on minulle vähän sellainen "paniikkikuukausi" monien juttujen takia ja joskus aika vaikea. Viime vuoteen en tahtoisi palata ja nyt toivon kaiken menevän paremmin. Surullinen kesä tosiaan vähän ollut niin kuin yleensä. Mutta joskus kun miettii kuinka paljon ihmisillä on surua ja sattuu kaikkia ikävää niin ymmärtää sen, että tämä minun elämä voi silti olla vielä ihan siedettävää. Niin haluan ajatella ja arvostaa pieniä juttuja.
Se on toisaalta hassua, kun jotkut odottavat koulun ja opiskelun alkua ja itselle on sen ollut melkein aina ikävä asia. Pienenä jännitin todella aina koulun alkua, että miten siellä menee ja sitten myöhemmin kun alettiin kiusaamaan niin kouluun palaaminen kesän jälkeen oli aina niin kamalaa ja en meinannut kestää sitä. Ahdisti niin paljon ja monta kuukautta meni ennen kuin totuin siihen jotenkin. Olin myös todella yksinäinen nuori ja senkin vuoksi siellä koulussa ei odottanut mitään kavereita ja sitten sai tehdä paljon töitä, että pääsi jonkun porukkaan ja monesti jäin silti yksin. Koulu oli minulle kuin vankila monta vuotta ja siihen vielä se, että täytyi jaksaa opiskella kuitenkin ja ne kokeet ja tehtävät siihen päälle. En muista, koska olisin mennyt ilolla kouluun. Kesälläkin olin yksinäinen, mutta kuitenkin omassa rauhassa ja sain olla vapaa huolista. Meni nyt aiheesta ohi, mutta tuli vaan mieleen. Kyllä olen varmaan eniten ollut ahdistunut elokuussa ja siihen liittyy paljon ikäviä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, mikä kesä? Kelit on ollut kuin syksyllä koko ajan, eli mun kesä on mennyt odottaessa sitä, että kesä alkaisi
No sulla ei sitten olevalittamista. Tuota "viileyttä" kun Suomessa on normaalistikin ainakin 10kk niin ei todellakaan ole liikaa pyydetty, jos edes ne 2kk olisi lämmintä, ettei tarvisisi koko ajan palella. Villasukkia ja villatakkia saa etsiä päällensä näköjään tämänkin kesän. Itseasiassa olisin kiitollinen, jos edes 2 viikkoa tarkenisi.
Teillä viileyden ystävillä on itsekeskeinen tapa haluta vain koko ajan kylmää. Jos hetki on lämmintä, siitä valitetaan. Meillä lämmön ystävilla on vuodessa ehkä vain muutama lämmin päivä ja niistäkin sitten jaksatte valittaa.
No voi hyvänen aika, me ollaan Suomessa! Ei viime kesän kaltaiset helleputket ole täällä olleet aiemmin mikään normi. Ilmastonmuutoksen myötä säiden ääri-ilmiöt lisääntyy, mutta siihen menee vielä tovi. Aina on Suomessa saanut kesällä kaivaa villatakkia ja -sukkia jossain vaiheessa esiin, mutta melkoista liioittelua tuo "jos edes 2 viikkoa tarkenisi". Tänä(kin) kesänä on kyllä ollut moneen kertaan sellaisia lämpötiloja, että ilman villavarustusta pitäisi tarjeta.
Tykkään itsekin lämmöstä ja viikon kestänyt helleputki olisi puolestani saanut jatkua toisenkin viikon. Faktaa on kuitenkin se, että enemmistö ihmisitä voi paremmin, kun lämpöasteita on maltillisemmin. Media kyllä pitää huolen siitä, että uutisointi on hyvin pitkälti lämmön ystävien näkökulmasta, kun helteet hellii jne.
Jos on oikeasti yhtäkkiä vaikea sopeutua normaaliin suomalaiseen kesäsäähän, kannattaa suosiolla muutta vähän etelämmäksi, eikä hukata elämästään mielensä pahoittamiseen joka kesä muutamaa kuukautta.
Jotain pieniä kivoja juttuja tehnyt mutta eipä mitään huippua ole tapahtunut. Niin ja alkoi juuri kuudes vuosi ilman seksiä.