Elämme kapitalistisessa maassa jossa kauppa voittaa aina
Kauppias vain istuu kipon päällä ja kääri rahat. Kun otan pesuainetta 2,55 ja karkkia 3,71 tulee yhteensä 6,26. Kun maksan käteisellä niin se pyöristetty 6,30. Kyllähän se niin on että kauppa aina voittaa.
Kommentit (22)
Se on järjestelmä, jossa suurin osaa haluaa elää. Minä tykkäisin kommunismista, mutta kun se ei toimi. Vaihtotalouskin olisi kiva, mutta se taannuttaisi. Toisaalta tietynlainen taantuminen ei olisi haitaksi, mutta esim. Tieteen ja teknologian saralla se olisi melko ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Se on järjestelmä, jossa suurin osaa haluaa elää. Minä tykkäisin kommunismista, mutta kun se ei toimi. Vaihtotalouskin olisi kiva, mutta se taannuttaisi. Toisaalta tietynlainen taantuminen ei olisi haitaksi, mutta esim. Tieteen ja teknologian saralla se olisi melko ikävää.
Mikä on kommunismi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kommunismi?
Sitä, että jokaiselle jaetaan tasapuolisesti yksi kynä. Ei väliä, toimiiko se vai, sinulla on kynä, niinkuin naapurillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kommunismi?
Se on sellainen poliittinen ja taloudellinen järjestelmä jossa ihmiset ovat tasa-arvoisia.
Kaikilla on nimittäin yhtä surkeaa.
Mä käyn aina Lidlissä, niin on hyvä mieli.
Esim Siti-jaffa maksaa 1.5 litraa 60 senttiä, ja siitä saa 40 sentin pantin, sehän on melkein ilmaista. :D
Siis kyllä asiakas voi tuossa pyöristyksessä voittaa. Maksat käteisellä aina kun pyöristetään alaspäin, ja kortilla, jos pyöristettäisiin ylöspäin. Kauppias tässä on voimaton.
Vierailija kirjoitti:
Esim Siti-jaffa maksaa 1.5 litraa 60 senttiä, ja siitä saa 40 sentin pantin, sehän on melkein ilmaista. :D
Älä valehtele mitään suuri Haaga ei ole olemalla!
kortilla maksettaessa menee tasan se summa. käteisellä matemaattisten pyöristyssääntöjen mukaan.
Mutta kauppias voitti jo kun menit ostamaan jotain tarpeetonta.
Toi kyllä kuvaa korporaatiososialismia, joka on toki Suomessakin vallitseva järjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele mitään suuri Haaga ei ole olemalla!
Häh? :D
Vierailija kirjoitti:
Kuka se sanoikaan, että kaikki ovat tasa-arvoisia, mutta toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset?
Saattoi olla eläimistä ja saattoi sisältää jotain kritiikkiä..
Iloiset kauppias pariskunta vetää polkkaa hyllyjen välissä kun lattialta mutta kapitalistisen talouden uhri ja yksinhuoltaja tulee katotaan Pekka kaipaan on pelikonetta hakkaamaan kun ilkeä viekkaus on sen sinne tonttu tuottamaan. Kauppiaan polkka jatkuu kun sosiaalituella kituva asiakas ottaa tuotteita maitoa leipää riisiä kahvia. Kassalla katsotaan onko valuuttaa. Menee vähiin valtion antama apu kun kauppias on vetänyt hinnat niin korkeiksi että saa uuden omakotitalon ja uuden audin. Polkan tahtiin polkan tahtiin.
Aina on porukkaa, joka haluaa kaikille huonot olot. Sitä kutsutaan kateudeksi, vasemmiston ikuiseksi polttoaineeksi. Sosialismia on kokeiltu monta kertaa, Venezuelassa viimeksi.
Otetaas klassikko tähän väliin. Perustakaa kauppa sossutukien noston sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kommunismi?
Se on sellainen poliittinen ja taloudellinen järjestelmä jossa ihmiset ovat tasa-arvoisia.
Kaikilla on nimittäin yhtä surkeaa.
Paitsi että isompi osa ihmisistä on onnellisempia vaikka materialistinen varallisuus on miltei olematonta. Kapitalismi on sitä että sinulla ei koskaan ole muuta kuin surkeaa, kun ei ole jotain uudempaa hienompaa ja kalliimpaa kun naapurillakin on.
Vierailija kirjoitti:
Otetaas klassikko tähän väliin. Perustakaa kauppa sossutukien noston sijaan.
Heikkoa talouden ymmärtämistä sinulta. Varallisuus kerääntyy, sossutuilla ei saavuta kilpailukykyä joka kaupan perustamiseen nykyään tarvitaan.
Up