Matalin hb, joka sinulla on ollut?
Kommentit (22)
raskauden aikana tosin. Korjautui paketilla Obsidania.
synnytyksen jälkeen. Sain lisäverta.
Ensimmäisen synnytyksen jälkeen kun olin saanut jo kaksi yksikköä verta, Hb oli 90, eli luultavasti ehti käydä aika alhaalla.
Oli varmaan jo aika kauan ollu. Sain pari viikkoa sairaslomaa ja rautakuurin.
Pyrkii aina laskemaan, nyt on 109.
Kiitos verenluovuttajat henkeni pelastamisesta!
helteellä turvonneesta sormenpäästä mitattuna, raudalla se nousi normaalitasolle
Mulla laski koko raskaudenajan Hb ja viikolla 29 oli 80. Sain sitten loppuraskauden sairaslomaa ja Hb lähti nousemaan vasta hiukan ennen synnytystä. Joku raudan imeytymishäiriö, ei löydetty syytä miksi isotkaan annokset lisärautaa eivät imeytyneet.
erään onnettomuuden yhteydessä/seurauksena - niin hb oli tuo kun siirryin leikkuspöydälle.
riippuu miten rauta-arvo on tullut. Eli jos hiljakseen itsekseen, niin niin se on paras korjatakin. Eli itsekseen raudan avulla, ei vierasta verta.
Jos onnettomuus tai muu äkillinen romahdus, verta annetaan helpommin.
Ja jos on leikkaukseen menossa, niin varmasti 89:llä jo verta annetaan.
Synnytyksen jälkeen hb laski 67. Normaalisti mulla on hb 80-89 ja joudun käymään useaan kertaan vuodessa saamassa verta, ja suonensisäistä lääkettä.
mutta sektion jälkeen on melko tavallista, että hb putoaa alle sadan. Monet veripussit olen kuitenkin sektioäideille tiputtanut, meillä yleensä lääkäri määrää verta, jos hb on alle 80. Eri asia on sitten esim. sydänsairas ihminen.
Sen alle ei ole koskaan annettu mennä. Varmaan olis tippunu vaikka kuinka matalalle, mutta täällä lääkärit ovat sanoneet mulle että verensiirto tehdään hb:n ollessa hieman alle 90.
en saanut verta mutta olin kahdenlaisessa muussa tiputuksessa, en tieda mita meni. rautaa sain ampulleina sairaalassa ja viela kotonakin.
135 muutoin, tuolla hb:lla oli jo oireita.
Matalin, mitä olen nähnyt ei-vuotavalla ihmisellä on ollut 30.
oli kun synnytyssalissa otettiin, istukka ei irronnut, vuosin kuin pistetty sika, en tiedä miten matalalla lopen kävi ennenkuin sain ne neljä pussia verta, maailma pyöri kyllä varsin lahjakkaasti leikkuriin kärrätessä eikä kohta nukutusta olisi tainnut tarviakaan=)
synnytyksen jälkeen..