Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö 6-henkisen perheen tuoda itse osa ruoka-aineista mukanaan kylään tullessaan?

Vierailija
03.08.2019 |

Minusta olisi kohtuullista, jos kuitenkin syövät.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette kutsuneet kylään ei pidä tuoda mitään.

Vierailija
2/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kutsutut vieraat niin ei tarvitse. Kohteliasta on viedä jotain tuliaisia. Jos änkeävät kutsumatta niin se on toinen juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tullaanko illalliselle, jonka jälkeen lähdetään kotiin vai tullaanko viikoksi jonkun mökille lomailemaan.

Lähtökohtaisesti minun kutsuessa vieraita en odota heidän tuovan mitään. Vieraana kysyisin suoraan pitempien yökylävierailujen osalta, mitä voisin tuoda. Jos vastaus on ei mitään, niin aina voi silti tuliaisina viedä itse leivotun kakun tai leivän tai kahvia tai teetä ja hunajaa ja keksejä tms. Jos emäntä on suunnitellut menun niin aina ei aidosti haluta mitään. Jossain mökillä voi olla suorastaan ongelma, jos vieraat yllättäen tuo paljon kylmäsäilytettävää tavaraa.

Jos oot emäntä ja odotat vieraiden osallistuvan tarjoiluihin, sano suoraan, että nyyttäri meiningillä mennään.

Vierailija
4/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain, jos viipyvät useamman päivän, on huomaavaista tuoda mukanaan esim. jotain kotipaikkakunnan erityisherkkuja, jotka kestävät kuljetusta. Jos sen sijaan on kutsuttu vain kerta-aterialle, niin kyllä kutsujalla pitää olla sen verran varaa, että hankkii ruuat. Poikkeuksen kenties pahat allergiat ja rajoitteet.

Vierailija
5/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavia tilanteita on ne, jossa tullaan yllätyskyläilylle eikä ymmärretä poistua ajallaan. Siinä alkaa sitten tulla päivällisaika ja isäntäväen lapset tarttis ruokaa. On ajateltu, että tänään syödään eilisen tähteet kun ne riittää just meidän perheelle ja ei ole mitään ruokaa tarjota vieraille. Ja omat muksut todella tarttis jo sen ruoan, aikuiset nyt aina pärjää. Itse en osaa laittaa ruokaa tarjolle vain omalle väelle ilman, että (kutsumattomillekin) vieraillekin tarjotaan.

Vierailija
6/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nyyttärit, niin sitten suotavaa.

Meidän suvussa järjestettiin/järjestetään juhlia siten, että jokainen perhekunta tuo suunnilleen saman määrän ruokaa, juomaa jne. Itse olen sinkkunainen, ja esim. siskolla 12 lasta. Alkoi tuntua hieman epätasasuhtaiselta juhliinpanostus, joten jättäydyin pois kokonaan.

Vierailija
7/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, tulevatko kutsuttuina vai itsensä kutsuneina ja kuinka pitkään ovat.

Vierailija
8/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

6 henkisen perheen kannatta ennemmin säästää polttoainetta ja jäädä kotiin syömään.

Kaikki voittavat. Mielummin rentoutuu rennossa seurassa kuin istuu kiusallisessa tunnelmassa kuluttamassa toisten penkkiä ja miettimässä paljonkohan meidän syöminen täällä maksaa. Ja jos siitä pitää maksaa, 6 henkinen perhe menee mielummin ravintolaan ja saa samalla bonusta kerrytettyä.

Vierailija
9/9 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, oletko kutsunut yhden, kuusi vai sata ihmistä kylään, sinä maksat. Älä siis kutsu enempää ihmisiä kuin mitä haluat kestittää.