Miesystävän tapa asettaa minulle "ansoja" jotta tietää puhunko totta tai missä liikun yms.
Olen seurustellut puolisen vuotta miehen kanssa, ja nyt hänessä on viime aikoina ilmennyt piirre josta en pidä yhtään. On alkanut tehdä omien sanojensa mukaan pieniä "jekkuja" mutta minusta ne ovat lähinnä kyttäämistä.
Esimerkkejä tulee tässä. Mies oli iltatöihin lähdössä luotani ja mainitsin että eräs naispuolinen ystäväni tulee illalla ja käymme juoksulenkillä. Silloin oli laittanut purukumin korkokenkääni, että varmisti että tosiaan lähden juoksemaan enkä "iskemään miehiä baariin" Tämä tuli ilmi vasta myöhemmin kun tarvitsin korkkareita toiseen tilaisuuteen.
Sitten kerran mainitsin, että eräs tupakoiva ystäväni tulee kylään jolloin mies oli piilottanut tuhkakupin. Kotiin tultuaan kyseli, että no montakos tupakkaa *Marialla meni tänään. (Olin ottanut tyhjän tölkin tuhkakupiksi ja heitin sen *Marian lähdettyä roskikseen.
Kerran olin pessyt vessanpöntön ja sen kuivumaan rengas ylhäällä. Mies alkoi luokseni tullessa tivata että kuka äijä täällä on käynyt kuseksimassa hänen poissa ollessaan.
Jos vaikka kiharran hiuksia tai olen ostanut uuden huulipunan niin kysyy ilkeään sävyyn että ketäs olen menossa pane maan.
Voiko tuo käytös tuosta muuttua paremmaksi vai kannattaako minun luovuttaa ennen kuin juttu on edes kunnolla ehtinyt alkaa?
Kommentit (45)
Onneksi ette asu yhdessä. Eihän miehellä ole avainta kotiisi? Jos on, maanantaina lukkojen vaihto. Varaudu vainoamiseen eron yhteydessä, mutta tee se nyt heti. Toisessa skenaariossa et käy enää kaupassa, tapaa sisaruksia tai vanhempiasi. Ystävät ja harrastukset ovat jääneet ajat sitten, kun on helpompaa olla menemättä mihinkään. Jos taloudellisesti mahdollista, et pääse edes töihin vieraiden miesten kanssa. Kun välit ystäviin ja sukulaisiin ovat katkenneet, olet täysin alistettavissa.
En tiedä tekikö eksä tuollaisia, koska ei jäänyt niistä kiinni, mutta muuten oli kyttäävä ja ahdistava ja vain paheni. Hänellä oli tapana heittää jotain ihmeellisiä vihjeitä keskusteluun ja katsoa reagoinko, sen opin tunnistamaan. Kuvitteli minun pettävän oikealle ja vasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, että onhan se aluksi imartelevaa, kun toinen välittää niin kovasti. Mutta kun makaa sairaalassa selkä pskana hakkaamisen jäljitä, ei se enää olekaan niin kivaa.. Onneksi kuitenkin pääsin elävänä eroon tuosta hullusta. Nykyään hänellä näyttää olevan uusi, kaunis tyttöystävä. Tekisi mieleni varoittaa häntä, mutta tuskin uskoo puheitani, en minäkään uskonut, kun minua varoitettiin.
Tuliko siitä poliisijuttu? Jos tuli, niin onhan pahoinpitelystä mustaa valkoisella. Voit esimerkiksi uuden tyttöystävän ystävän kautta saada viestin menemään perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein tuota tapahtuu? Jos sitä tapahtuu viikoittain, päättäisin näin:
Kertoisin miehelle, miltä hänen toimintansa tuntuu ja kysyisin syytä toiminnalle. Kertoisin, että en hyväksy tuollaista käytöstä. Jos miehen vastaus olisi esim. että häntä on petetty aiemmin ja hän pelkää petetyksi tuloa, voisin harkita vielä jatkoa, JOS mies on halukas muuttumaan ja pystyisi oikeasti siihen.
Kuukauden seuraan (miehelle asiaa kertomatta), että muuttuuko hän. Jos kuukauden ajan mies osoittaa kykenevänsä normaaliin käytökseen (ilman minun menojeni ja tapaamisten sairasta seurantaa), jatko onnistuisi. Jos mies kuukaudessa jo palaa entiseen, sairaaseen toimintatapaansa, päättäisin suhteen jämäkästi (koska miehen asiaton toiminta todennäköisesti muuttuu ajan kanssa vakavammaksi).
Tiellesi on tainnut osua selväjärkisiä, fiksuja ihmisiä. Sen verran naiivi kirjoituksesi on kaikkine aikarajoineen ja keskusteluineen. Fiksujen ja tasapainoisten ihmisten kanssa voi puhua avoimesti ja rakentavasti vaikeistakin asioista. AP:n miesystävällä on ilmiselvästi aika paljon ongelmia.
Pahoittelen, luin aloitusviestin uudelleen ja kokonaisuus vaikuttaa tarkemmin ajateltuna kyllä siltä, ettei se siitä parane. Jos mies olisikin "vain" mustasukkainen ja pelkäisi aiemmin petetyksi tultuaan mahdollisesti uudelleen petetyksi tuloa ja seuraisi kumppanin menoja, mutta hän Ap:n aloitusviestin mukaan myös sanoo "ketä oot menossa **nemaan". Kuulostaa sen verran sairaalta kyttäämiseltä ja henkiseltä väkivallalta Ap:tä kohtaan, ettei siinä taida olla mitään pelastettavaa. Tuskin mies voi muuttua, jos henkistä, sanallista väkivaltaa käyttää Ap:n toiminnan seuraamisen lisäksi. Itse olen seurannut joskus kumppanin viestejä, kun hän on vaikuttanut etäiseltä, eikä suostunut puhumaan keskustelunavauksistani huolimatta (entinen kumppanini on pettänyt minua, eikä hänkään osannut oikein puhua asioista). Henkistä väkivaltaa en kuitenkaan ole koskaan harjoittanut, enkä itse ole pettänyt häntä tai ketään muutakaan koskaan (eroaisin kumppanistani, jos haluaisin olla mieluummin jonkun muun kanssa tai harrastaa vaihtuvia suhteita). Ajattelin aluksi, että ehkä Ap:n mies myös pelkää vain petetyksi tuloa ja siksi seuraa Ap:n tapaamisia, mutta oikeastaan Ap:n mies on tainnut jo ylittää sen rajan, johon asti muuttumista voi katsoa.
Summa summarum: Ikävä kyllä joudun muiden tavoin suosittelemaan Ap:lle eroamista ja itsensä pelastamista.
Sianjättöimperatiivi.
Narsistisen muklun kanssa elämä menee helvetiksi.