Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesystävän tapa asettaa minulle "ansoja" jotta tietää puhunko totta tai missä liikun yms.

Vierailija
03.08.2019 |

Olen seurustellut puolisen vuotta miehen kanssa, ja nyt hänessä on viime aikoina ilmennyt piirre josta en pidä yhtään. On alkanut tehdä omien sanojensa mukaan pieniä "jekkuja" mutta minusta ne ovat lähinnä kyttäämistä.

Esimerkkejä tulee tässä. Mies oli iltatöihin lähdössä luotani ja mainitsin että eräs naispuolinen ystäväni tulee illalla ja käymme juoksulenkillä. Silloin oli laittanut purukumin korkokenkääni, että varmisti että tosiaan lähden juoksemaan enkä "iskemään miehiä baariin" Tämä tuli ilmi vasta myöhemmin kun tarvitsin korkkareita toiseen tilaisuuteen.

Sitten kerran mainitsin, että eräs tupakoiva ystäväni tulee kylään jolloin mies oli piilottanut tuhkakupin. Kotiin tultuaan kyseli, että no montakos tupakkaa *Marialla meni tänään. (Olin ottanut tyhjän tölkin tuhkakupiksi ja heitin sen *Marian lähdettyä roskikseen.

Kerran olin pessyt vessanpöntön ja sen kuivumaan rengas ylhäällä. Mies alkoi luokseni tullessa tivata että kuka äijä täällä on käynyt kuseksimassa hänen poissa ollessaan.

Jos vaikka kiharran hiuksia tai olen ostanut uuden huulipunan niin kysyy ilkeään sävyyn että ketäs olen menossa pane maan.

Voiko tuo käytös tuosta muuttua paremmaksi vai kannattaako minun luovuttaa ennen kuin juttu on edes kunnolla ehtinyt alkaa?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ap mies vaihtoon. M

Vierailija
22/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet itse aiheuttanut tuon tai sitten on vaan täys sekopää. Joka tapauksessa lähde suhteesta pois ja hanki uusi (ja puhtaalta pöydältä, älä vaihda lennossa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse. Ja kovaa.

Itse tapailin jonkin aikaa henkilöä, joka sai päähänpinttymän minusta. Käski pysyttelemään paikoillaan sillä aikaa sängyssä, kun hän käy kaupassa. Lähetteli 24/7 viestejä. Ei suostunut kuuntelemaan kunnolla asiaa, kun kerroin, että meillä ei ole tarpeeksi yhteistä. Näennäisesti kuunteli minua, mutta sivuutti asian täysin eikä voinut sitä käsittää. Ei suostunut kuuntelemaan aidosti sitäkään faktaa, että meidän seksimieltymyksemme eivät mätsää, hänen paljastuneet mieltymyksensä inhottivat minua. Mies kuitenkin kertoi, että oppisin tykkäämään hänen fetissiensä mukaisesta seksistä taatusti.

Viestejä tuli minulle non-stoppina vielä sen jälkeen, kun olin hänet jättänyt. Aneli minua takaisin ja kertoi miten asiat voidaan korjata yms. Käskin suoraan lopettaa viestien lähettelyn, silti viestejä tuli vielä pitkään. Hän käytti hänet jätettyäni joskus viestissä minussa lempinimeä, joka ei ole koskaan edes ollut käytössä minulla. Hullu mies, mutta onneksi jätin hänet ajoissa ennen kuin mitään ehti tapahtua.

Vierailija
24/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
25/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WTF

Miten voit kokea halua tuollaista kieroutunutta nyhveröä kohtaan??

Run like the wind.

Juokse tyttö juokse, koska pakeneminen on ainoa asia mihin sinusta on. Luonnossa riista juoksee karkuun kun takaa ajaa susi.

Vierailija
26/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa eksältäni. M etunimen ensimmäinen kirjain?

Vierailija
27/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein tuota tapahtuu? Jos sitä tapahtuu viikoittain, päättäisin näin:

Kertoisin miehelle, miltä hänen toimintansa tuntuu ja kysyisin syytä toiminnalle. Kertoisin, että en hyväksy tuollaista käytöstä. Jos miehen vastaus olisi esim. että häntä on petetty aiemmin ja hän pelkää petetyksi tuloa, voisin harkita vielä jatkoa, JOS mies on halukas muuttumaan ja pystyisi oikeasti siihen.

Kuukauden seuraan (miehelle asiaa kertomatta), että muuttuuko hän. Jos kuukauden ajan mies osoittaa kykenevänsä normaaliin käytökseen (ilman minun menojeni ja tapaamisten sairasta seurantaa), jatko onnistuisi. Jos mies kuukaudessa jo palaa entiseen, sairaaseen toimintatapaansa, päättäisin suhteen jämäkästi (koska miehen asiaton toiminta todennäköisesti muuttuu ajan kanssa vakavammaksi).

Vierailija
28/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erota tietysti tuollaisesta pitää, en edes lähtisi ärsyttämään vaikka itse puhuisin tuollaiselle kpäälle ihan puutaheinää vain tehdäkseni hänet ahdistuneeksi ja lisää harhaiseksi.

Vierailija
29/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisin miehelle, miltä hänen toimintansa tuntuu ja kysyisin syytä toiminnalle. Kertoisin, että en hyväksy tuollaista käytöstä. Jos miehen vastaus olisi esim. että häntä on petetty aiemmin ja hän pelkää petetyksi tuloa, voisin harkita vielä jatkoa, JOS mies on halukas muuttumaan ja pystyisi oikeasti siihen.

Kuukauden seuraan (miehelle asiaa kertomatta), että muuttuuko hän. Jos kuukauden ajan mies osoittaa kykenevänsä normaaliin käytökseen (ilman minun menojeni ja tapaamisten sairasta seurantaa), jatko onnistuisi. Jos mies kuukaudessa jo palaa entiseen, sairaaseen toimintatapaansa, päättäisin suhteen jämäkästi (koska miehen asiaton toiminta todennäköisesti muuttuu ajan kanssa vakavammaksi).

Mä en kyllä jäisi kattomaan hetkeksikään. Jo tähän asti kerrottu riittää todistusaineistoksi, sairaan mustasukkainen ei muutu, voi teeskennellä jonkun aikaa, mutta kyllä se piru sieltä esiin tulee ja pidäteltynä vielä karmeampana.

Vierailija
30/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se olekaan sinusta aivan ihanaa kun mies välittää sinusta niin kovasti?

Älä edes kuvittele kuinka ahdistavaa tuon

kanssa olisi jos olisi lapsia vaan laadi suunnitelma miten pakenet.

Vierailija
31/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä narsisti

Tuskin. Eikös narsisti jaksa leikkiä kunnollista siihen asti, että toinen on kunnolla kiikissä eli naimisissa, yhteinen asuntolaina tai nainen on raskaana.

Vierailija
32/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit AP, että tukeeko mies ehkä muuttumaan.

Tuommoiset muuttuvat n. 100 prosentin todennäköisyydellä pahemmiksi ajan kuluessa. Monella tulee kuvioihin mukaan myös fyysinen väkivalta.

Kyttäämisestä tulee normi, ja kumppani joutuu selvittelemään kauppareissu sakin, kertomaan miksi meni 55 minuuttia vaikka pitäisi mennä vain 45 minuuttia. Kävitkö panemassa kun meni niin kauan?

Vierailija
33/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap juokse ja kovaa äläkä katso taaksesi. 

Eroa heti, oikeasti heti. Tuo tulee pahenemaan päivä päivältä. Ja mitä enemmän pitkität eroa, sitä vaarallisemmaksi eroaminen käy myös sinulle. 

Vierailija
34/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä ansat ja kyttääminen tulevat käymäään pahemmiksi, sun elintila pienemmäksi. Jos jäät, niin huomaat pikkuhiljaa ettet jaksa riidellä ja jätät ystävien kanssa ajanvieton sikseen. Et käytä huulipunaa etkä korkkareita ettei tule sanomista. Ihmiset ovat erilaisia, mutta näillä esimerkeilläsi sanoisin että ensimmäinen turpaanveto ei ole kaukana. Ehkä vähä ”leikkisää” tönimistä ja sitten joku kerta nyrkillä naamaan kun vähiten osaat sitä odottaa.

Jos olisin sinä päättäisin suhteen tänään. Varautuisin jonkinlaiseen vainoamiseen.

Vierailija
35/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista viikkoa tapailin samanmoista, kunnes tajusin lopullisesti katkaista välit. Jäi vainoamaan perään, sai tuomion. Yksi Pauliina sen sitten kelpuutti itselleen.

Vierailija
36/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutu. Lopeta se suhde ennenkuin se menee väkivaltaikseksi.

Vierailija
37/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai muuttuu tuosta, ensimmäinen lyönti tulee melko pian.

Vierailija
38/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä jäisi kattomaan hetkeksikään. Jo tähän asti kerrottu riittää todistusaineistoksi, sairaan mustasukkainen ei muutu, voi teeskennellä jonkun aikaa, mutta kyllä se piru sieltä esiin tulee ja pidäteltynä vielä karmeampana.

Tarkoitinkin, että korkeintaan kuukauden itse seuraisin miehen käytöstä. Siis jos Ap ei nyt heti osaa tehdä päätöstä että suhde ei jatku, vaan haluaa nähdä, voiko mies muuttua. Ja jos mies jo seuraavalla viikolla alkaisi kyttäämiseni ja sairas kontrolloinnin tarve tulisi esiin, jättäisin hänet silloin. Heti. Mutta jos keskustelu johtaisikin muuttuneeseen käytökseen, eikä mies koko seuraavan kuukauden aikana toimisi kuten aiemmin, hän vaikuttaisi pystyvän muutokseen.

Tämä on toimintatapa, jota itse voisin toteuttaa ollessani epävarma. Jos kuitenkin intuitioni sanoisi vahvasti, että mies on vaarallinen tms, jättäisin hänet heti. Siis HETI.

En missään nimessä pohtisi minään vaihtoehtona katsomaan suhdetta päivääkään enää, jos Ap:n tekstistä olisi tullut kuva, että mies voisi olla vaarallinen. Tällä hetkellä käytös ei vaikuta vaaralliselta, vaikka se onkin kontrolloivaa ja voi muuttua hyvinkin pian hyvin sairaaksikin. Terve mies kuitenkin saattaisi mahdollisesti pystyä muuttamaan omaa kontrolloivaa toimintamalliaan ajoissa terveemmäksi. Ap:n tulee itse arvioida, kannattaako miehen käytöstä enää seurata vai onko raja jo ylitetty niin, ettei korjattavaa enää ole, vaikka mies keskustelun jälkeen näkisin tilanteen Ap:n kannalta ja muuttuisi. Missään nimessä ei kannata jäädä henkistä väkivaltaa harjoittavan kanssa suhteeseen, jos se ei lopu. Heti.

Vierailija
39/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiellesi on tainnut osua selväjärkisiä, fiksuja ihmisiä. Sen verran naiivi kirjoituksesi on kaikkine aikarajoineen ja keskusteluineen. Fiksujen ja tasapainoisten ihmisten kanssa voi puhua avoimesti ja rakentavasti vaikeistakin asioista. AP:n miesystävällä on ilmiselvästi aika paljon ongelmia.

Vierailija
40/45 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin sanoa, että onhan se aluksi imartelevaa, kun toinen välittää niin kovasti. Mutta kun makaa sairaalassa selkä pskana hakkaamisen jäljitä, ei se enää olekaan niin kivaa.. Onneksi kuitenkin pääsin elävänä eroon tuosta hullusta. Nykyään hänellä näyttää olevan uusi, kaunis tyttöystävä. Tekisi mieleni varoittaa häntä, mutta tuskin uskoo puheitani, en minäkään uskonut, kun minua varoitettiin.