Lahden tietä Helsingistä ajavat, mitä järkeä ajotyylissänne??
Kertokaa selitys, mikä saa teistä 95 % ajamaan ohittavien kaistaa, vaikka varsinainen ajokaista on vapaa?
Ajoin kuluneella viikolla 3 x Lahteen Hgistä ja olin saada raivokohtauksen. Oikea kaista on tyhjä, vain n.500 m - 1 km välein rekka tai muu hidaste oikealla kaistalla. Ja silti jengi ajaa vasemmalla. Tukkivat kaistan, nopeus putoaa kaikilla 100 km /h, vaikka sallittu 120 km/h. Mutta kaikkien on vaan pakko päästä ohittavien kaistalle ja jäädä sinne???
Eihän siinä mitään, mutta minä ajoin sit yksin siellä oikealla kaistalla teistä vasemman kaistan jumittajista ohitse, ohittaen vain ne rekat.
Herätkää! Kertokaa mistä tässä aivopierussa on kyse. Onko Suomeen pesiytynyt joku idioottimainen uusi ajokulttuuri. Puuttukaas poliisit tällaiseen, eikä niihin naurettaviin 1 km/h ylitysten nopeusvalvontoihin.
Kommentit (26)
Meillä on vasemmistolainen hallitus, joten mitä odotit?
Laita autosi kojelaudalle sellainen punainen välkkyvä valo. Johan tulee tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Laita autosi kojelaudalle sellainen punainen välkkyvä valo. Johan tulee tilaa.
Sininen ämpäri katolle kuten Venäjällä.
Samaa olen vuosia ihmetellyt, Lahden tie tuossa suhteessa pahin, vaikka ilmiö on muuallakin. Poliisi ei asiaan puutu muuten, kuin korkeintaan muistuttamalla että oikealta ei saa ohittaa.
Siksi ruuhka-aikana leveäkaistatie toimisi Suomessa paljon paremmin kuin nelikaistainen moottoritie. Kannattaa käydä katsomassa ulkomailla miten tuo homma toimii moottoriteillä.
Muuta pois sieltä perähikiältä ennen kuin valitat.
Ei mulla ole ongelmia tuolla. Ajan oikeaa kaistaa rajoitusten mukaan. Jos tulee rekka vastaan perä edellä, ohitan vasemmalta.
Eikä mua häiritse ne, jotka roikkuvat vasemmalla, nehän lakia rikkovat enkä minä.
Siinähän keuhkoat. Ajan ohituskaistalla 120 kun näen että seuraavakin ohitus on näköpiirissä. Vilkuta, tööttää, aja kiinni puskurissa, hyökkäile vasemmalta. Jokkiskuskina pidän portin kiinni. Takakamerallani kuvaan varmuuden vuoksi näytöstäsi.
Pahimpia on ne alle rajoituksen ajavat, jotka putkahtaa ohituskaistalla jo olevan auton eteen eikä mitenkään saa sitä autoaan kiihtymään edes ohitustilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen vuosia ihmetellyt, Lahden tie tuossa suhteessa pahin, vaikka ilmiö on muuallakin. Poliisi ei asiaan puutu muuten, kuin korkeintaan muistuttamalla että oikealta ei saa ohittaa.
Siksi ruuhka-aikana leveäkaistatie toimisi Suomessa paljon paremmin kuin nelikaistainen moottoritie. Kannattaa käydä katsomassa ulkomailla miten tuo homma toimii moottoriteillä.
Leveäkaistatie on yksi painajainen! Nelikaistainen moottoritie on siinä mielessä turvallisempi, kun vastaantulijat ovat kuitenkin välimatkan päässä. Leveäkaistatiellä parhaimmillaan ohitellaan rekkaa samanaikaisesti meno- ja tulosuunnassa, niinpä moottoritietä kapeammalla tiellä on yhtä aikaa rinnakkain neljä autoa: 2 rekkaa ja 2 hurjapäätä vastakkain ohittajaa sivupeilit toisiaan hipoen.
Täytyy sanoa, että leveäkaistatiellä stressaan monin verroin verrattuna moottoritiehen. Helsinki-Lahti ja Helsinki-Turku moottoritiet ovat kyllä sekopäisten kansoittamia, myönnetään.
Tuttu ilmiö. Myös se on kummallista, kun Tampereelta lähdetään kohti Jyväskylää ja alkaa satasen rajoitus, vauhti putoaa aina sinne 70-80-nopeuksiin, ihan sama mikä ajokeli, mikä vuodenaika, mikä vuorokauden aika. Vauhti vaan hiipuu, eikä kyse ole karavaanarista tai rekasta juuri koskaan. Mutta vauhti vaan hiipuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leveäkaistatie on yksi painajainen! Nelikaistainen moottoritie on siinä mielessä turvallisempi, kun vastaantulijat ovat kuitenkin välimatkan päässä. Leveäkaistatiellä parhaimmillaan ohitellaan rekkaa samanaikaisesti meno- ja tulosuunnassa, niinpä moottoritietä kapeammalla tiellä on yhtä aikaa rinnakkain neljä autoa: 2 rekkaa ja 2 hurjapäätä vastakkain ohittajaa sivupeilit toisiaan hipoen.
Täytyy sanoa, että leveäkaistatiellä stressaan monin verroin verrattuna moottoritiehen. Helsinki-Lahti ja Helsinki-Turku moottoritiet ovat kyllä sekopäisten kansoittamia, myönnetään.
Leveäkaista on stressaavaa, kuin taistelua kilpa-ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu ilmiö. Myös se on kummallista, kun Tampereelta lähdetään kohti Jyväskylää ja alkaa satasen rajoitus, vauhti putoaa aina sinne 70-80-nopeuksiin, ihan sama mikä ajokeli, mikä vuodenaika, mikä vuorokauden aika. Vauhti vaan hiipuu, eikä kyse ole karavaanarista tai rekasta juuri koskaan. Mutta vauhti vaan hiipuu.
Hitaat hämäläiset.
Leveäkaistatie ei stressaa muutoin kun silloin kun siinä on av-mamma lapsineen ajamassa keskiviivan vieressä kaikessa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän keuhkoat. Ajan ohituskaistalla 120 kun näen että seuraavakin ohitus on näköpiirissä. Vilkuta, tööttää, aja kiinni puskurissa, hyökkäile vasemmalta. Jokkiskuskina pidän portin kiinni. Takakamerallani kuvaan varmuuden vuoksi näytöstäsi. [/quote
Olet i d i o o t t i. Juuri sinunkaltaistesi takia liikenne tukkeutuu. Ahaa! Nyt siis ilmoittautui ensimmäinen Lahden tien tukkija! Pisteet sulle. Siinä vasemmalla kaistalla jääräpäisesti jurruttaessasi rikot liikennesääntöjä ja aiheutat liikenteen vaarantumista. Katsopa ensin peruutuspeiliin, millainen valopää siinä etupenkillä istuu ja käännä sitten kärrisi ohituksen jälkeen takaisin omalle kaistallesi. Ja anna niiden ohittaa, jotka ajavat 120 km/h alueella 120 tai sakkorajan alle 127. Kiitos!
Ap
Saattaahan olla, että ennen Rovaniemeä pitää ohittaa ja/tai joudun käyttämään vilkkua ja kääntämään ohjauspyörää. Lisäksi pitäisi vielä katsoa taustapeiliinkin.
Oikeasti, jokainen näistä ohituskaista jumittajista pitäisi viedä ajamaan Saksaan autobahnille , loppuisi jumittaminen .
Mikä se idea koko ajan vasemmalla kaistalla ajamisessa on? " Jos kohta joudun ohittamaan"? "Jos menen omalle kaistalleni, en pääse sieltä pois"? tms.
Toivon, pyydän, jokainen johon tämä sana sattuu, eli tiedät rakastavasi vasenta kaistaa enemmän kuin lähimmäisiäsi, tajuaa tämän viestiketjun luettuaan palata ohitusten jälkeen omalleen.
Rukoilen, anna edes muiden ajaa nopeusrajoitusten sallimaa vauhtia. Suomessa ne ovat joka tap.liian alhaiset.
kyllä on ap:lla raskasta. Täytyypä seuraavaksi ajella siellä vähän vielä rauhallisemmin kun joku heikohermoinen tulee taakse notkumaan.
Jätä apina turvaväli tai hidastan
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten, minä ajan henkilöautolla 80kmh jos haluan
Laitontahan se on, mutta kaikki kun sitä tekee, niin siihen on mahdoton puuttua ja kannattaa vaan mennä muiden mukana