Lahden tietä Helsingistä ajavat, mitä järkeä ajotyylissänne??
Kertokaa selitys, mikä saa teistä 95 % ajamaan ohittavien kaistaa, vaikka varsinainen ajokaista on vapaa?
Ajoin kuluneella viikolla 3 x Lahteen Hgistä ja olin saada raivokohtauksen. Oikea kaista on tyhjä, vain n.500 m - 1 km välein rekka tai muu hidaste oikealla kaistalla. Ja silti jengi ajaa vasemmalla. Tukkivat kaistan, nopeus putoaa kaikilla 100 km /h, vaikka sallittu 120 km/h. Mutta kaikkien on vaan pakko päästä ohittavien kaistalle ja jäädä sinne???
Eihän siinä mitään, mutta minä ajoin sit yksin siellä oikealla kaistalla teistä vasemman kaistan jumittajista ohitse, ohittaen vain ne rekat.
Herätkää! Kertokaa mistä tässä aivopierussa on kyse. Onko Suomeen pesiytynyt joku idioottimainen uusi ajokulttuuri. Puuttukaas poliisit tällaiseen, eikä niihin naurettaviin 1 km/h ylitysten nopeusvalvontoihin.
Kommentit (26)
Laitoin kameran kuvaamaan taaksekin. Taidan laittaa parhaat suonenpullistukset nettiin ;-)
Puskirissa roikkumiset ja valehyökkäykset riittänevät rikoisilmoituksenkin tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä aiot tehdä asialle?
Raivoan ja terrorisoin, tapan joitakin. ap
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen vuosia ihmetellyt, Lahden tie tuossa suhteessa pahin, vaikka ilmiö on muuallakin. Poliisi ei asiaan puutu muuten, kuin korkeintaan muistuttamalla että oikealta ei saa ohittaa.
Siksi ruuhka-aikana leveäkaistatie toimisi Suomessa paljon paremmin kuin nelikaistainen moottoritie. Kannattaa käydä katsomassa ulkomailla miten tuo homma toimii moottoriteillä.
Hiukan off topic, mutta melkein kaikissa asioissa voisi käydä ulkomailla katsomassa miten hommat toimii. Eihän meillä mikään mene kuten sivistysmaissa!
Pyörätiet eivät toimi kuten muualla.
Kävelykadut eivät toimi kuten Euroopassa.
Alkoholipolitiikka ei toimi.
Ravintolakulttuuri ei toimi.
Asuntopolitiikka ei toimi.
Kauppojen kilpailu ei toimi.
"Plussana" mainittakoon, että verottaa kyllä osataan! Menee hermot!!
Eihän siinä tarvitse olla kuin muutama 100 kmh ajava, ja kaikki on sitten jonossa. Ilmeisesti osalla jää nopeusrajoitukset näkemättä tai jotain. Suomen teillä liikkuu lisäksi yhä enemmän eläkeikäisiä tai lähellä sitä olevia kuskeja.
Kun ajan suurinta sallittua, en poukkoile kaistoilta toiselle antaakseni tilaa ylinopeutta törttäävälle. Ei auta terrori takapuskurissa ;-)