Oikeasti, taasko se arkinen rumba pitää aloittaa ja jaksaa:((
Loma ohi, ma taas töihin ja vaikka hyvä työilmapiiri yms onkin, niin silti tuntuu etten jaksaisi. Tai siis kaipaisin jonkinlaista muutosta siihen jokapäiväiseen hurlumheihin ja meteliin. Voi kun voisi tehdä vaikkapa 6-7h päiviä tai 4-päiväistä viikkoa, mutta ei.
Väsyttää, ahdistaa, kuristaa, väsyttää.
Kommentit (14)
Alku aina hankalaa. Muutama viikko niin lima on pelkkä kaunis muisto vaan ja rutiini taas päällä.
Suomessahan saa työttömänä melkein saman rahan kuin töissä verojen jälkeen.
Mutta kun tämä olo ollut tällainen jo vuosia, olen rikki ja suoritan vain. Väsyttää. Pitäisi sitä ja pitäisi tätä, joku harrastuskin olisi hyväksi, mutta kun EN SAA AIKAISEKSI!! 😟😢
Ja lisästressiä tuo teinin alkava opiskelu, sujuuko vaiko ei ja mitäs jos ei suju..
Ap
Kyllähän tää loma vois hyvin vaikka jäädä päälle.
Kyllä varmasti olisi mahdollista tehdä lyhennettyä viikkoa, jos tuntuu ettei jaksa ja menet vaikka työterveyteen sanomaan asiasta. Siitä en tiedä saisiko pysyväksi järjestelyksi, vaiko vain "toipumisen ajaksi".
En minä halua olla työtön enkä vain ölliä kotona. En vain halua tätäkään, ja vieläpä palkalla joka on maksimissaan näin 15v jälkeen ja silti paljon alle alle ns keskiansion. Ja sitten pitäisi vielä jaksaa liki 7kymppiseksi, L u o j a 😱
Ap
Niinpä, teepä siinä sitten yhtään lyhyempää työaikaa, kun juuri ja juuri pärjää sillä liksalla minkä saa täydestä työajasta 😕
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti olisi mahdollista tehdä lyhennettyä viikkoa, jos tuntuu ettei jaksa ja menet vaikka työterveyteen sanomaan asiasta. Siitä en tiedä saisiko pysyväksi järjestelyksi, vaiko vain "toipumisen ajaksi".
Riippuu työstä ja työpaikasta. Minulla on tosi nihkeää saada edes lomia pidettyä, kun ei ole sijaisjärjestelyt kunnossa. Pieni työpaikka eikä saman alan ihmisiä siellä. En saisi mitään osa-aikaisuutta millään, palkattomat lomatkin on tyrmätty. Työpaikalla osittaisella hoitovapaalla olleet ovat vain käytännössä hoitaneet samat työt kuin ennenkin 80 % työajalla ja palkalla.
Mitä työpaikallasi on sanottu kun olet kertonut näistä ajatuksistasi?
T. 4 päiväistä viikkoa tekevä
Vierailija kirjoitti:
En minä halua olla työtön enkä vain ölliä kotona. En vain halua tätäkään, ja vieläpä palkalla joka on maksimissaan näin 15v jälkeen ja silti paljon alle alle ns keskiansion. Ja sitten pitäisi vielä jaksaa liki 7kymppiseksi, L u o j a 😱
Ap
Eli raha estää ottamasta selvää työn uudelleen järjestämisen?
Been there, done that, viikko sitten.