Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa olla metsässä rennosti!!! Pelkään, että joku eläin hyökkää kimppuuni

Vierailija
02.08.2019 |

En voi tälle mitään!

Usein pusikot kahahtelevat jatkuvasti enkä todellakaan näe, että mikä sielä on..

Olen aina varma, että myt sieltä hyökkää vähintään joku raivotautinen ahma kimppuuni tai vielä pahempaa karhu tai ilves!!!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muuten viime viikolla vihdoinkin näin sen kaverin, jonka kanssa sienimetsäni olen jakanut jo vuosia! Jälkiä olen nähnyt ja läsnäolonsa muuten tuntenut, mutta viime viikolla satuttiin näköetäisyydelle. Kyllähän se adrenaliinin laittoi virtaamaan,, mutta höpötin sille vaan jotain, että vihdoin tavattiin, mä vaan täällä nämä kantarellit lapsilleni ruuaksi haen, jatketaan niinkuin ennenkin, mä kunnioitan sua ja sä väistät mua. Samalla palailin tulosuuntaani rauhallisin askelin. Kaveri meni pois. Luulen, että hän on mut nähnyt ennenkin, vaikka minä en häntä. Upea eläin, Metsän Kuningas.

Upeaa. Joo, kyllä se sut jo tuntee ja tietää harmittomaksi.

Vierailija
22/29 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonhenkiä on metsissä myös. Niitä kannattaa kunnioittaa tai käy köpelösti. Maahiset, hiidet jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haisunäätiä ei kannata ärsyttää jos liikkuu metsässä.

No Euroopassa niistä ei ole mitään vaaraa. Haisunäätiä on vain Pohjois-Amerikassa.

Vierailija
24/29 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä pelkään yksin metsässä ollessani huomattavasti enemmän sitä, että siellä tulee vastaan joku ihminen joka hyökkää kimppuun. Eläimet todennäköisesti karttavat ihmistä.

Vierailija
25/29 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli tänään mustikkametsässä, samalla kankaalla karhun kanssa. Hyvin mahtuivat molemmat.

Vierailija
26/29 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin mieluummin otan riskin siitä että karhu, susi, ilves, punkki, orava tai

häiriintynyt talitintti hyökkää kimppuun kuin lähtisin Kaisaniemen puistoon.

Vierailija
27/29 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän vtutti kun tänään metsässä kävelin ja muurahaisia oli niin mustana joka paikassa että jatkuvasti niitä lähti kiipeilemään minua pitkin. Onko nyt joku erityisen hyvä muurahaiskesä kun niitä on ihan älyttömän paljon

Vierailija
28/29 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama pelko mullakin. Jopa omakotialueella Kirkkonummella käydessäni, kun siinä on iso luonnonsuojelumetsä vieressä, pelkään susia hämärässä. Siinä lähistöllä on ollutkin susi käymässä toissavuonna talvella, maassa oli sen jäljet. Myös karhu on nähty lähistöllä, eli ei ole turha pelko.

Vierailija
29/29 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama pelko mullakin. Jopa omakotialueella Kirkkonummella käydessäni, kun siinä on iso luonnonsuojelumetsä vieressä, pelkään susia hämärässä. Siinä lähistöllä on ollutkin susi käymässä toissavuonna talvella, maassa oli sen jäljet. Myös karhu on nähty lähistöllä, eli ei ole turha pelko.

On turha pelko. Mä asun korvessa susien ja karhujen keskellä. Ainoat, joita vähän arastelen, on villisiat. Ne ei välttämättä väistä. Mutta karhuista ja susista ei ole vaaraa. Koiraa en pidä yksin ulkona, edes tarhassa, ja lapsi nukkui vauvana vaunuissa "ulkona" liiterissä suljetun oven takana.

Vaarallisin eläimen aiheuttama juttu oli myyräkuume 7 vuotta sitten. Toiseksi vaarallisin ampiaisen pisto. Punkkeja löytyy ajoittain, mutta niitä vaan sitten seuraillaan pari päivää, ei ole osunut borrelioosipunkkia kohdalle. Ja jos osuu, se on sitten antibioottien paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme