En osaa olla metsässä rennosti!!! Pelkään, että joku eläin hyökkää kimppuuni
En voi tälle mitään!
Usein pusikot kahahtelevat jatkuvasti enkä todellakaan näe, että mikä sielä on..
Olen aina varma, että myt sieltä hyökkää vähintään joku raivotautinen ahma kimppuuni tai vielä pahempaa karhu tai ilves!!!
Kommentit (29)
Mä muuten viime viikolla vihdoinkin näin sen kaverin, jonka kanssa sienimetsäni olen jakanut jo vuosia! Jälkiä olen nähnyt ja läsnäolonsa muuten tuntenut, mutta viime viikolla satuttiin näköetäisyydelle. Kyllähän se adrenaliinin laittoi virtaamaan,, mutta höpötin sille vaan jotain, että vihdoin tavattiin, mä vaan täällä nämä kantarellit lapsilleni ruuaksi haen, jatketaan niinkuin ennenkin, mä kunnioitan sua ja sä väistät mua. Samalla palailin tulosuuntaani rauhallisin askelin. Kaveri meni pois. Luulen, että hän on mut nähnyt ennenkin, vaikka minä en häntä. Upea eläin, Metsän Kuningas.
http://www.suurpedot.fi/suurpedot-ja-me/kohtaaminen.html
Mielikuvitus tekee tepposia. Riski on hyvin pieni.
Lentävät ötökät varmaan hyökkäävätkin kimppuun, mutta muut eläimet tuskin. Yleensä pakenevat, kun tietävät ihmisen olevan lähistöllä. Suurpedotkin.
Karhu on kuitenkin vaarallinen. Kannattaakin möykätä metsässä hieman niin et vahingossa yllätä otsoa.
Itse kävelen lapin metsissä ääneen laulaen, ääntelemällä ja vaikka puhelimesta radio soimaan, niin lähtee karhut kauempaa pois, eikä pääse yllättämään.
Kerran jo riitti, kun suht hiljaa kävelin, niin muutaman metrin päässä edestä puskasta nousi päivälevolta 2 isoa hirveä ja onneksi ei tullut kohti, mutta pääsin yllättämään ne.
Olisko ollu emä ja vasa.
Mene Kaisaniemen puistoon, se on turvallinen paikka.
Tiedätkös, että Suomen metsissä kaksi ylivoimaisesti suurinta terveys- ja turvallisuusuhkaa ovat sairaskohtaus ja liukastuminen/kaatuminen/putoaminen? Lähes kaikki Suomen metsissä tapahtuvista ihmisten kuolemista aiheutuu noista kahdesta syystä. Noihin voi yhdistää kylmimpinä vuodenaikoina vielä paleltumisen ja hypotermian.
Ole huoletta Suomen metsissä. Enemmän eläimet pelkäävät, että sinä hyökkäät niiden kimppuun!
Minä pelkäisin enemmän ihan kaupunkiympäristössä. Juuri luin facesta taas koirahyökkäyksestä, itse olen ikäni kulkenut metsissä maalla, täällä on susia ja karhuja ja ties mitä, vain kerran olen kohdannut hirven joka puikki pakoon kyllä ennen minua.
Ei helevata 😄 Ihan mahtava aloitus!! Tulin hyvälle tuulelle ja nauroin tälle ääneen! Kaikkea hyvää harrastuksellesi!
Voihan näitä pelkoja järjellä ja todennäköisyyksillä yrittää pienemmäksi puhua, mutta kun on metsässä ja puska kahahtaa tai oksa risahtaa, niin syke nousee. Koko ajan pitää pälyillä ympärilleen. Ei auta järkeilyt. Varsinkin jos metsä on sen tyyppinen, ettei ole hyvää näkyvyyttä.
Haisunäätiä ei kannata ärsyttää jos liikkuu metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei helevata 😄 Ihan mahtava aloitus!! Tulin hyvälle tuulelle ja nauroin tälle ääneen! Kaikkea hyvää harrastuksellesi!
Joo, minä myös :D Samoin repeilin sille ekalle vastaukselle, jossa käskettiin mennä Starbucksiin ja Ikeaan.
Seriously, punkkeja kannattaa pelätä, suurpetoja ei.
Vierailija kirjoitti:
Mä muuten viime viikolla vihdoinkin näin sen kaverin, jonka kanssa sienimetsäni olen jakanut jo vuosia! Jälkiä olen nähnyt ja läsnäolonsa muuten tuntenut, mutta viime viikolla satuttiin näköetäisyydelle. Kyllähän se adrenaliinin laittoi virtaamaan,, mutta höpötin sille vaan jotain, että vihdoin tavattiin, mä vaan täällä nämä kantarellit lapsilleni ruuaksi haen, jatketaan niinkuin ennenkin, mä kunnioitan sua ja sä väistät mua. Samalla palailin tulosuuntaani rauhallisin askelin. Kaveri meni pois. Luulen, että hän on mut nähnyt ennenkin, vaikka minä en häntä. Upea eläin, Metsän Kuningas.
Mulla on vähän vastaava kokemus ja höpötykseksi sekin meni. Pysy sää siellä suon toisella puolella niin mä kerään tältä puolelta mustikat. Taputin tosin käsiä ilmassa ja yritin näyttää hyvin isolta, vaikka oonkin pieni mummo.
Jos hyökkää, on se 99,9%lla homo sapiens, kädellinen, tumputtaja.
Kurko kirjoitti:
Mene Kaisaniemen puistoon, se on turvallinen paikka.
Yöntimot saalistaa Kaisaniemen puistossa isoissa laumoissa. Valkoiset silmämunat vaan loistaa, kun jäntevä keho valmistautuu iskuun.
Vierailija kirjoitti:
Haisunäätiä ei kannata ärsyttää jos liikkuu metsässä.
Ei niitä Suomessa pitäisi olla.
Pelkään punkkeja, karhuja, hirviä, ahmoja, susia, käärmeitä, muita ihmisiä ja suosta nousseita henkiä, joten Kaisaniemen puisto kuulostaa turvalliselta.
Joo ei kannata mennä. Mene starbucksiin juomaan lattea ja selaa älypuhelinta. Luonnon voit kokea turvallisesti esim. Ikean kasviosastolla.