Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia vaatteita kuuluu lihavan kokoa 46 käyttää??

Vierailija
02.08.2019 |

Löysiä vai? En oikein osaa tätä vaatttiden ostoa. Olen lihonut paljon. Yritän koko ajan laihduttaa. Jos joku on tutustunut KIbbeen, stylisti 80-luvulta. Youtubessa enemmän tietoa. Niin olen flamboyant natural kibben mukaan. Vaikea soveltaa isoon kroppaan. Yleensä mikä mahtuu päälle. Kuulemma en voi vartalonmyötäisiä vaatteita käyttää. Täytyy olla hieman löysiä. Suositelkaa!! Ostin juuti culotte? Housut mutta en osaa yhdistää näihin mitään? Löysä yläosa vai?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kuuluu käyttää sopivan kokoisia vaatteita, ei siis liian löysiä eikä liian kireitä. Yleensä voisi sanoa, että on hyvä kun vaatteet myötäilevät vartalon linjoja, mutta eivät tekeydy toiseksi ihoksi.

46 kokoisella voi vielä toimia, varsinkin jos ei ole omenalihava. Jossain vaiheessa kuitenkin menee se raja, missä mikä tahansa myötäily näyttää todella pahalta ja se teltta vaan on paras. Itselläni siinä sairaalloisen lihavuuden rajalla BMI 40 ylöspäin oli niin että täytyi vaan alkaa käyttämään niitä telttoja. Kun ei ole enää mitään erottuvia vyötäröitä eikä lantioita vaan se koko keskiosa on perunasäkkimäistä, valtavaa löllöä joka roikkuu vielä alhaalta kohti polvia.

Älähän nyt. Kyllä minä luulen, että sinullakin rintojen ja mahan välissä jossain kohtaa joku vähän kapeampi paikka on. Ja jollei ole, niin ainakin hartiat voi laittaa oikean kokoisiksi.

Teltoissakin on eroja. Sopivan kokoinen teltta on parempi kuin liian iso teltta.

Ja katokaa vaikka Oprha Winfreytä, se on iso, mutta ei pukeudu telttaan.tai Angela Merkeliä, joka ei myöskään ole ihan hoikka (kokoa 46 vähintään) ja vartaloltaan on vähintään H ellei O, mitta paremmalta sekin näyttää niissä istuvaksi tehdyissä jakuissaan kuin näyttäisi joka suuntaan heiluvassa teltassa.

Nuo on kyllä jänniä nuo jenkkilän mustat naiset, usein ovat melkoisen isoja mutta onnistuvat silti olemaan aika hyvänkin näköisiä. Ja pukeutuvat monet aika seksikkäästikin. Jotenkin ei vaan kehtaisi oikeasti isona naisena täällä sillä tavalla pukeutua, kun täällä on tapana että kun painoa on tarpeeksi, kuuluu mennä sinne Zizziin ja vastaaviin ja ostaa värikkäitä hippityylisiä halatteja ja kaapuja. Koossa 46 mikä ap:lla oli, ei vielä kyllä tarvi sinne siirtyä ;) 

Koko on kyllä jännä asia, siitä ei ole montaa vuotta kun olin kokoa 42 ja yököttelin vaatekaupassa ääneen sitä että kun olen näin lihavaksi päässyt, niin vaikea löytää mitään vaatteitakaan. Myyjä katsoi ihmettelevästi ja kysyi kokoa. Sanoin että 42 ja hän ihmetteli että eihän sen nyt mikään valtava ole, ihan normaali koko. Mutta minä oikeasti koin olevani valtava tankki jonka pitäisi pukeutua lainapeitteeseen. Nyt on sitten koko 54 mutta eipä tämä sen pahemmalta tunnu, yhtä rumaksi  koin itseni jo siinä 42:ssa.

Vierailija
22/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samaa kokoa ja valitettavasti omenamallia. Eli iso pallomaha sekä massiiviset tissit ja perse. En ole antanut vaikuttaa pahemmin pukeutumiseeni. Tykkään käyttää mekkoja ja hameita, joten pukeudun siis niihin. Olen ajatellut, että hirveältä tuo maha näyttää pukeuduin miten tahansa, joten turha sitä on edes yrittää piilotella. Jätän toki kaikki tiukimmat makkarankuoret pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nyt päällä värikäs pinkki o aukkoinen kashmirneule ja ne korkeavyötäröiset pillit. Tykkään ostaa neuleissa laatua. Inhoan nykyään muodissa olevia halatti neuleita mitä h&m ja muut halpiskaupat pursuaa. Oman kashmirneuleeni ostin kesän aleista. On Marks&Spencer merkkinen. Tukka ponnarilla ja isot korvakorut roikkuu korvista. Huulipunaa ja silmämeikkiä. Siinä tyylini.

En pukeutuisi noihin beeseihin telttoihin mitä linkin instassa oli. Beesi värikään ei sovi.

Ap

Vierailija
24/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua makkaroittensa korostuvan, materiaalin pitäisi olla muuta kuin trikoota tai vastaavaa lörppää. Lisäksi jos hikoilu on herkässä, luonnonmateriaalit ovat parhaita. Eli napakat kankaat, joissa on hyvät leikkaukset, ei siis säkkejä.

Vierailija
25/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Body, korseletti, korsetti.

Tasottaa makkaroita ja muhkuroita.

Ei siltikään mitään trikoota päälle, vaan oikeaa, hyvin laskeutuvaa kangasta.

Ei mitään isoja, väljiä tunikoita tai mekkoja, korostavat vaan isoa kokoa.

Eikä missään nimessä mitään rimpsuja, röyhelöitä tai isoja kuvioita.

Itse pukeudun usein mustaan yläosaan, koska olen iso ylhäältä ja ”kapea” alhaalta. Mutta en koskaan koko mustaan asuun. Enkä koskaan vajaamittaisiin housuihin, jotka saavat jalat näyttämään lyhyiltä. Ja kammoan tätityyliä à la Lorella. Tällä hetkellä usein farkut, musta tai pienikuvioinen paitapusero, vihreät/turkoosit/keltaiset, jopa kuviolliset housut ja musta tunika. Ja niinä kahtena hellepäivänä musta pellavainen maksimekko.

H&M, Kapphal, Lindex, Mark&Spencer

Zalando, Ellos ja Asos

Vierailija
26/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kulottes housut on iso nou nou? Mistä pullukat löydätte hyviä paitapuseroita? En halua h&m laatua. Haluaisin jotain vähän laadukkaampaa..

Ap

Vierailija
27/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tärkeä asia on hyvin istuvat alusvaatteet. Mielellään rintaliivit, jotka eivät purista esiin kylki-tai selkämakkaroita. Isorintaisten kunnolla tukevat liivit saattavat silti tehdä niin, joten pelastus voi olla laittaa vielä jonkinlainen alustoppi tai käyttää urheiluliivejä. Hyvät korkeahkot alushousut eivät purista vyötäröä kuminauhalla, vaan tukevat hiukan alavatsaa.

Kyllähän oikeasti lihavalla välttämättä rintaliivit puristaa esiin makkarat. Kun siinä rintaliivin ympäryksen kohdalla on monta senttiä löllöä laardia, niin ei niitä liivejä voi ostaa niin isolla ympäryksellä että kevyesti vaan koskee siihen löllöön, koska sitten liivi ei tue. Pakko ostaa kunnolla napakasti istuvat mikä tarkoittaa että läski puristuu makkaroiksi. Itselläni koko liivien alanauha uppoaa valtavien läskimakkaroiden väliin näkymättömiin kokonaan kyljistä ja selästä. 

Samoin alushousut - kun on tarpeeksi iso roikkumaha, ei niitä mitään malleja saa vedettyä siihen vatsan päälle vaan ne jää häpykummun yläpuolella olevaan taipeeseen, joka jää roikkuvan vatsan alle.

Kuten edellä sanoin:

Tukevat, muotoilevat alushousut, jotka yltävät vaikka rintojen alle jäävään taipeeseen.

Näitä kaikkia alusvaatteita löytyy varmasti ainakin kokoon 60 asti.

Ja siitä isompia kokoja vaikka Amerikan nettikaupoista.

Vierailija
28/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kuuluu käyttää sopivan kokoisia vaatteita, ei siis liian löysiä eikä liian kireitä. Yleensä voisi sanoa, että on hyvä kun vaatteet myötäilevät vartalon linjoja, mutta eivät tekeydy toiseksi ihoksi.

46 kokoisella voi vielä toimia, varsinkin jos ei ole omenalihava. Jossain vaiheessa kuitenkin menee se raja, missä mikä tahansa myötäily näyttää todella pahalta ja se teltta vaan on paras. Itselläni siinä sairaalloisen lihavuuden rajalla BMI 40 ylöspäin oli niin että täytyi vaan alkaa käyttämään niitä telttoja. Kun ei ole enää mitään erottuvia vyötäröitä eikä lantioita vaan se koko keskiosa on perunasäkkimäistä, valtavaa löllöä joka roikkuu vielä alhaalta kohti polvia.

Älähän nyt. Kyllä minä luulen, että sinullakin rintojen ja mahan välissä jossain kohtaa joku vähän kapeampi paikka on. Ja jollei ole, niin ainakin hartiat voi laittaa oikean kokoisiksi.

Teltoissakin on eroja. Sopivan kokoinen teltta on parempi kuin liian iso teltta.

Ja katokaa vaikka Oprha Winfreytä, se on iso, mutta ei pukeudu telttaan.tai Angela Merkeliä, joka ei myöskään ole ihan hoikka (kokoa 46 vähintään) ja vartaloltaan on vähintään H ellei O, mitta paremmalta sekin näyttää niissä istuvaksi tehdyissä jakuissaan kuin näyttäisi joka suuntaan heiluvassa teltassa.

Ollessaan julkisuudessa Oprah pukeutuu hyvin tyylikkäästi, mutta uskon, että aika vaativaa se on. Mehän emme tiedä miten Oprah pukeutuu ollessaan pois muiden silmistä. Julkkikset käyttävät nykyään hyvin paljon muotoilevia alusasuja, kuten esim. Spanx. Voisin olettaa, että aika tukalahan näissä puristavissa alusasuissa on olla, mutta ehkä sen kestää muutaman tunnin kestävässä julkisuustapahtumassa. Itse olen kokoa 46, ja pukeudun aika tylsästi aina housuihin/capreihin/sortseihin ja johonkin sopivaan yläosaan. Mekoissa ja tunikoissa tunnen oloni vieraaksi, ja leggingsejä en omista.

Vierailija
29/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pukeudun usein mustaan yläosaan, koska olen iso ylhäältä ja ”kapea” alhaalta. Mutta en koskaan koko mustaan asuun. Enkä koskaan vajaamittaisiin housuihin, jotka saavat jalat näyttämään lyhyiltä. Ja kammoan tätityyliä à la Lorella. Tällä hetkellä usein farkut, musta tai pienikuvioinen paitapusero, vihreät/turkoosit/keltaiset, jopa kuviolliset housut ja musta tunika. Ja niinä kahtena hellepäivänä musta pellavainen maksimekko.

Zalando, Ellos ja Asos

Höps. Ei pukeutumisen tavoite ole näyttää mahdollisimman pieneltä.  Minä käytän tunikoita ja mekkoja, mutta myös muuta. Arvaa mitä, koskaan ei ole tultu luulemaan 36-kokoiseksi vaikka päällä olisi mitä. Miksi tehdä pieneltä näyttämisestä joku tavoite, kun onnistuu näyttämään korkeintaan epätoivoiselta isolta ihmiseltä? Väljä ja isokin vaate VOI olla kaunis. Ei tietenkään aina, mutta jos itse tykkää ja persoonaan sopii, niin mikä ettei.

Sama juttu rimpsujen ja kuvioiden kanssa. Itsellä rimpsut ovat "signature". En nyt mitään övereitä mielestäni vedä, mutta ei rimpsu mekkoa pahenna. :D Hyi kamala jos ei saisi pukeutua omaa silmää miellyttäviin vaatteisiin koon takia vaan kaikkien lihavien pitäisi kulkea samanlaisissa mustissa kaavuissa.

Ahdistavaa hahmottaa pukeutuminen sen kautta mitä ei saisi tehdä tai kokeilla. Itse tykkään edetä positiivisen kautta. Kukin tyylillään.

Vierailija
30/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunika ja legginssit, suomalaisnaisten kansallisasu.

Vierailija
31/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kulottes housut on iso nou nou? Mistä pullukat löydätte hyviä paitapuseroita? En halua h&m laatua. Haluaisin jotain vähän laadukkaampaa..

Ap

No mun mielestä, en tiedä onko lopullinen totuus! Ja huom: musta kulotit on rumat kaiken kokoisilla ihmisillä.

Mun paitapuserot: ellos, zalando, mark&spencer, ulla popken, gerry weber. Varmaan löytyy sieltä äsken ivaamastani lorellastakin (myy popkenia). Oisko täällä laadukkaita:

https://www.navabi.co.uk/

Se laatu-asia on musta konstikasta: jotkut halpislumput kestää ja pysyy kuosissa. Toisaalta joskus laadukaaampi (vai kalliimpi?) lumppuuntuu yllättävän nopeesti. Hankalaa on kyllä ottaa huomioon laatu, ekologisuus tai eettisyys, jos pitää löytää suht edullisia vaatteita isossa koossa.

Vierailija
32/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokoa 48 ja käytän tiukahkoja trikoomekkoja. Mukava päällä ja mun mielestä sellasissa telttavaatteissa näyttää vaan entistä lihavammlta.

Vierailija
33/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mun ongelma taitaa olla etten halua shopata siellä isojen kaupassa tai osastolla. Haaveilen että mahdun näihin kinttanoihin vanhoihin vaatteisiin vielä. Ja kulottes housut todellakin leventää ja lyhentää jalkoja. Heti kun vaihdoin pillifarkkuihin niin jalat näyttää kilsan pituisilta. Ainakin mulla.

Tykkäisin käyttää siis esim. Ralph Laurenia, en sitä heidän isojen mallistoa vaan normi tai Gant merkkiä.

Ap

Vierailija
34/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zalando, Ellos ja Asos

Höps. Ei pukeutumisen tavoite ole näyttää mahdollisimman pieneltä.  Minä käytän tunikoita ja mekkoja, mutta myös muuta. Arvaa mitä, koskaan ei ole tultu luulemaan 36-kokoiseksi vaikka päällä olisi mitä. Miksi tehdä pieneltä näyttämisestä joku tavoite, kun onnistuu näyttämään korkeintaan epätoivoiselta isolta ihmiseltä? Väljä ja isokin vaate VOI olla kaunis. Ei tietenkään aina, mutta jos itse tykkää ja persoonaan sopii, niin mikä ettei.

Sama juttu rimpsujen ja kuvioiden kanssa. Itsellä rimpsut ovat "signature". En nyt mitään övereitä mielestäni vedä, mutta ei rimpsu mekkoa pahenna. :D Hyi kamala jos ei saisi pukeutua omaa silmää miellyttäviin vaatteisiin koon takia vaan kaikkien lihavien pitäisi kulkea samanlaisissa mustissa kaavuissa.

Ahdistavaa hahmottaa pukeutuminen sen kautta mitä ei saisi tehdä tai kokeilla. Itse tykkään edetä positiivisen kautta. Kukin tyylillään.

Ei muakaan oo luultu laihaksi ja pieneksi, vaikka miten olen yrittänyt!

Joo: eihän siinä oo kyse vaatteista, vaan jostain muusta, jos ei halua korostaa kokoaan.

Läski-kompleksiahan siinä piilotellaan, tiedän.

Mut ei mennä nyt siihen.

Ei toki: luettelin vaan mitä itse pidän tärkeänä ja tyylikkäänä, ja nehän ovat minulle silloin mieluisat vaatteet!

Vierailija
35/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mun ongelma taitaa olla etten halua shopata siellä isojen kaupassa tai osastolla. Haaveilen että mahdun näihin kinttanoihin vanhoihin vaatteisiin vielä. Ja kulottes housut todellakin leventää ja lyhentää jalkoja. Heti kun vaihdoin pillifarkkuihin niin jalat näyttää kilsan pituisilta. Ainakin mulla.

Tykkäisin käyttää siis esim. Ralph Laurenia, en sitä heidän isojen mallistoa vaan normi tai Gant merkkiä.

Ap

Jee, pillifarkut! Ja puoltoista kilsaa, kun on mustat pillit ja mustat korolliset kengät!

Ralph Laurenin isot koot, kiitos: en tiennytkään, pitää tsekata.

Vierailija
36/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä onko vartalo rintava vai pesevä. Minä olen rintava. Käytän lähes aina farkkuja, kun lähes kaikki housut istuu hyvin. Niiden kanssa käytän aika istuvia v-aukkoisia paitoja. Isoja rintoja peittelen kauniilla huivilla. Joskus käytän t-paidan tai topin päällä kevytjakkuja, jotka voivat olla yli takapuolenkin. Löllöt ja löysät vaatteet saavat minut tuntemaan itseni tynnyriksi.

Vierailija
37/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rintava enkä persevä vaikka koko on 46-48. :D H-vartalo, isot lihakset, löllöä mahassa mutta ei niin paljon että omenalta näyttäisi, B-kupin rinnat. Sopivissa vaatetissa näytän mielestäni ihan hyvältä, ilman vaatteita on sitten toinen juttu :D 

Suorat farkut+ vähän pidempi pusero tai t-paitatoppi ja pitkälinjainen kevyt neuletakki on perusasujani, kesällä maksimekot on kivoja.

Monen ylipainoisen pukeutuminen kosahtaa mielestäni just tuohon ettei hyväksytä omaa kokoa. Joko ahtaudutaan niihin vanhoihin makkarankuoriksi muuttuneisiin vaatteisiin, tai jos jotain on pakko ostaa, niin lähin musta kaapu mikä päälle mahtuu "kun kyllä minä taas puolen vuoden päästä olen vanhoissa mitoissa".  Isoissa kokonumeroissakin on saatavilla kauniita ja laadukkaita vaatteita, mutta ne ovat kalliita ja lihavilla tuntuu olevan isompi kynnys panostaa vaatteisiin. 

Vierailija
38/39 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekkoja nyt kesällä, just ostin ihanan mekon illasta, oli kallis mut myyjä oli ihana, äiä välitä tästä koosta, koeta tätä. Ihana oli ja ostin.

Vierailija
39/39 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen verkkokauppa, jossa on paljon kokoja ja kaikista tuotteista on piirroskuva, johon kaikki eri kokojen mitat on merkitty. Kun mittaa oman vanhan sopivan vaatteensa, on helppo saada juuri oikea koko.

Meinasi unohtua kauppa eli: Neulomo

https://tamsilk.fi/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan