Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia vaatteita kuuluu lihavan kokoa 46 käyttää??

Vierailija
02.08.2019 |

Löysiä vai? En oikein osaa tätä vaatttiden ostoa. Olen lihonut paljon. Yritän koko ajan laihduttaa. Jos joku on tutustunut KIbbeen, stylisti 80-luvulta. Youtubessa enemmän tietoa. Niin olen flamboyant natural kibben mukaan. Vaikea soveltaa isoon kroppaan. Yleensä mikä mahtuu päälle. Kuulemma en voi vartalonmyötäisiä vaatteita käyttää. Täytyy olla hieman löysiä. Suositelkaa!! Ostin juuti culotte? Housut mutta en osaa yhdistää näihin mitään? Löysä yläosa vai?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vielä isompi, koko 52. Iso roikkuva tynnyrimaha. Mulla ensinnäkjin housut täytyy olla erilaisia pehmeitä housuja koska esim. farkku ei tällaisessa löllömahassa tunnu hyvältä. Ja haluan aina peittää reidet lähes polviin asti, koska mun vatsa roikkuu siihen reisien yläosaan enkä todellakaan halua tämän näkyvän. Eli useimmiten tulee käytettyä:

- Leggingsit / kapeahkot pehmeästä materiaalista tehdyt housut ja tunika

- Pitkät, löysät mekot

- Trikoohousut, joku pitkä paita tai toppi ja siihen päälle vielä joku kevyt neuletakki, viitta tms mikä peittää vähän maha- ja selkäläskejä

Vierailija
2/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kuuluu käyttää sopivan kokoisia vaatteita, ei siis liian löysiä eikä liian kireitä. Yleensä voisi sanoa, että on hyvä kun vaatteet myötäilevät vartalon linjoja, mutta eivät tekeydy toiseksi ihoksi. Kyse ei ole siitä, että peität itsesi, vaan siitä, että sulla on tilaa olla sinä. Muista myös tilanteeseen sopivuus: juhlaan juhlavaatteet, työhön työvaatteet.

Koska kulotte-housut ovat yleensä aika väljät (sen vaatteet toinen nimi on joskus ollut housuhame), suosittelen niiden kanssa kapealinjaisempaa yläosaa. Siis sellaista, jossa näkyy vyötärö. Sen ei tarvitse eikä pidä nuolla ihoa, mutta sen on hyvä olla muotoon ommeltu, niin, että rinnoille on tilaa ja niidn alapuolella on joku kapeampia kohtw (kyllä se sieltä löytyy, vaikka olisit omenakin). Kulotte-housujen kanssa toimiva pituus on yleensä aika lyhyt, selvästi lantion leveimmän kohdan yläpuolella. Jos haluat kokeilla pitkää yläosaa, ota sitten todella pitkä, sillainen, joka päättyy selvästi lantion alapuolelle (ainakin 15 cm siitä leveimmästä kohdasta) mitta tämä näyttää paljon paremmalta jos sulla on vyötärö ja se on yläosassa selvästi kavennettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon vartalon muodosta, mittasuhteista ja omasta tyylistä. Joillakin on pokkaa pukeutua just niinku haluavat, vaikka olisi kuin isoa kokoa.

Vierailija
4/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kuuluu käyttää sopivan kokoisia vaatteita, ei siis liian löysiä eikä liian kireitä. Yleensä voisi sanoa, että on hyvä kun vaatteet myötäilevät vartalon linjoja, mutta eivät tekeydy toiseksi ihoksi.

46 kokoisella voi vielä toimia, varsinkin jos ei ole omenalihava. Jossain vaiheessa kuitenkin menee se raja, missä mikä tahansa myötäily näyttää todella pahalta ja se teltta vaan on paras. Itselläni siinä sairaalloisen lihavuuden rajalla BMI 40 ylöspäin oli niin että täytyi vaan alkaa käyttämään niitä telttoja. Kun ei ole enää mitään erottuvia vyötäröitä eikä lantioita vaan se koko keskiosa on perunasäkkimäistä, valtavaa löllöä joka roikkuu vielä alhaalta kohti polvia.

Vierailija
5/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivia. Vielä kerran SOPIVIA!

Vierailija
7/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkeä asia on hyvin istuvat alusvaatteet. Mielellään rintaliivit, jotka eivät purista esiin kylki-tai selkämakkaroita. Isorintaisten kunnolla tukevat liivit saattavat silti tehdä niin, joten pelastus voi olla laittaa vielä jonkinlainen alustoppi tai käyttää urheiluliivejä. Hyvät korkeahkot alushousut eivät purista vyötäröä kuminauhalla, vaan tukevat hiukan alavatsaa.

Vierailija
8/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kulottes housut klassista tyyliä? Käykö lihavalle klassinen tyyli? Entä käykö se kelle vaan?

Ap, joka on aina ihaillut klassista tyyliä muilla.

Vierailija
9/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suurinpiirtein kokoa 40-50. Käytän juuri niitä vaatteita mistä tykkään, toki itselläki kivat muodot ja vyötärökin löytyy. Korkeavyötäröiset stretch-farkut on kova sana, mutta mukavampia melkein mekot ja hameet. Mielellään korostan vyötäröä niin ei ole ihan pallon näköinen. Kaikki mikä joustaa on aina mukavinta. Esim. kesällä (jos olisi lämmin hah) kietaisutyyppiset mekot toimivat hyvin, samoin sellaiset jotka ovat muuten löysähköjä mutta vedetään vyötäröstä narulla vähän myötäilevämmäksi. Nyt on ollut myös aivan ihana kesähousumuoti, leveät ja löyhät lahkeet, todella mukavia ja vilpoisia. 

Kunhan ostat vaatteita jotka sopivat sinulle, ei liian pieniä ja epämukavia mutta ei mitään jätti isojakaan. Se on jännä kun pienillä ihmisillä isokokoiset vaatteet saa heidät näyttämään entistä pienemmiltä mutta kun on enemmän elopainoa niin näyttää vaan vieläkin isommalta.

Vartalonmyötäistä voit käyttää niin paljon kun itse haluat, kunhan on omasta mielestä mukava olla ja viihdyt. Kenenkään toisen silmää ei ole pakko miellyttää, ja jos toisen makkarat häiritsevät niin katsoa voi toiseen suuntaan!

Top tip: bambushortsit mekkojen ja hameiden alla ei hiosta liikaa mutta välttää hankaumat!

Vierailija
10/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kuuluu käyttää sopivan kokoisia vaatteita, ei siis liian löysiä eikä liian kireitä. Yleensä voisi sanoa, että on hyvä kun vaatteet myötäilevät vartalon linjoja, mutta eivät tekeydy toiseksi ihoksi.

46 kokoisella voi vielä toimia, varsinkin jos ei ole omenalihava. Jossain vaiheessa kuitenkin menee se raja, missä mikä tahansa myötäily näyttää todella pahalta ja se teltta vaan on paras. Itselläni siinä sairaalloisen lihavuuden rajalla BMI 40 ylöspäin oli niin että täytyi vaan alkaa käyttämään niitä telttoja. Kun ei ole enää mitään erottuvia vyötäröitä eikä lantioita vaan se koko keskiosa on perunasäkkimäistä, valtavaa löllöä joka roikkuu vielä alhaalta kohti polvia.

Älähän nyt. Kyllä minä luulen, että sinullakin rintojen ja mahan välissä jossain kohtaa joku vähän kapeampi paikka on. Ja jollei ole, niin ainakin hartiat voi laittaa oikean kokoisiksi.

Teltoissakin on eroja. Sopivan kokoinen teltta on parempi kuin liian iso teltta.

Ja katokaa vaikka Oprha Winfreytä, se on iso, mutta ei pukeudu telttaan.tai Angela Merkeliä, joka ei myöskään ole ihan hoikka (kokoa 46 vähintään) ja vartaloltaan on vähintään H ellei O, mitta paremmalta sekin näyttää niissä istuvaksi tehdyissä jakuissaan kuin näyttäisi joka suuntaan heiluvassa teltassa.

Vierailija
11/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 jatkaa. Jotenkin hauskaa kun täälläkin oletetaan että lihavilla on aina isot rinnat. Omani olivat olemattomat kun olin laiha eikä ne vieläkään isot ole :D 99 % ajasta käytän pelkkiä bralettejä, mikä on onni koska rintaliivit koen aivan liian epämukaviksi. 

Vierailija
12/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kireitä, muttei telttamaisen väljiäkään. Sopivasti kroppaa myötäilevä puuvillakangas näyttää hyvältä, toisin kuin muhkuroita korostavat tekokuidut ja trikoot.

Mekot ovat parhaita, ja jos yhtään on vyötäröä, niin kapea vyö mekon päällä. Kylmällä ilmalla ja talvella mekot ja hameet sukkahousujen kanssa. Iso kaula-aukko yläosassa keventää mukavasti, v-aukko etenkin. Nämä ovat omia lemppareitani, joissa minulla on mukavin olo.

Vierailija
13/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan. Että eikö kannata ostaa klassisia vaatteita ja linjoja eikä mitään muodin mukaisia halatteja. Itse tykkään o-neuleesta yhdistettynä pillifarkkuihin. Lenkkarit jalkaan ja talvella nahkasaappaat. Miltä kuulostaa?

Ap

Vierailija
14/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yksi tuttu suositteli tälläistä pukeutumista....saman kokoinen nainen kuin minä.

https://www.instagram.com/lenmiks/

En pidä yhtään tyylistä naisella.....pidän kapeammista vaatteista.

Ap

Vierailija
15/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perusvaatteelta nuo kuulostaa, ja jos itse pidät niitä mukavina niin sen kun puet päälles vaan. Itse valitsisin mieluusti pikkusen väljän neuleen jotta ei ole ihan makkarankuorifiilis ja korkeavyötäröiset farkut. Talvella farkut ja kauluspaidat on itsellä kovalla käytöllä ja kai nekin melko klassiseen menee. Toki en valitse sitä kaikista kireintä paitaa tässäkään jaan mielellään löysän. Jos alaosa on kireä niinkun pillifarkut tuppaavat olemaan saa mielestäni yläosassa olla väljyyttä. 

- 9

Vierailija
16/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tärkeä asia on hyvin istuvat alusvaatteet. Mielellään rintaliivit, jotka eivät purista esiin kylki-tai selkämakkaroita. Isorintaisten kunnolla tukevat liivit saattavat silti tehdä niin, joten pelastus voi olla laittaa vielä jonkinlainen alustoppi tai käyttää urheiluliivejä. Hyvät korkeahkot alushousut eivät purista vyötäröä kuminauhalla, vaan tukevat hiukan alavatsaa.

Kyllähän oikeasti lihavalla välttämättä rintaliivit puristaa esiin makkarat. Kun siinä rintaliivin ympäryksen kohdalla on monta senttiä löllöä laardia, niin ei niitä liivejä voi ostaa niin isolla ympäryksellä että kevyesti vaan koskee siihen löllöön, koska sitten liivi ei tue. Pakko ostaa kunnolla napakasti istuvat mikä tarkoittaa että läski puristuu makkaroiksi. Itselläni koko liivien alanauha uppoaa valtavien läskimakkaroiden väliin näkymättömiin kokonaan kyljistä ja selästä. 

Samoin alushousut - kun on tarpeeksi iso roikkumaha, ei niitä mitään malleja saa vedettyä siihen vatsan päälle vaan ne jää häpykummun yläpuolella olevaan taipeeseen, joka jää roikkuvan vatsan alle.

Vierailija
17/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle yksi tuttu suositteli tälläistä pukeutumista....saman kokoinen nainen kuin minä.

Ap

Onhan tuolla jotain ihan kivojakin mutta kieltämättä vähän telttailua ja tylsää. Väljien housujen kanssa ainakin paita mielellään housuihin niin pysyy vyötärölinja! Tämä toki vain henkilökohtainen mielipide. Ehkä jostain syystä tuo vaan miellyttää kaverisi silmää mutta ei kaikkia. 

- 9

Vierailija
18/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea koko on tärkeää, oli paino mikä tahansa. Kun koko on oikea, vaate istuu ok vaikka leikkaus olisi avara. 

Itse olen koko 48. Liian isot, telttamaiset vaatteet on ehdoton no-no. Trikoota käytän harkiten koska kudottu kangas tuo vaatteeseen sellaista ryhtiä mitä pyöreämmät muodot kaipaavat. Sama juttu mustan värin kanssa. En käytä kokomustia asuja koska yhdistän ne "häpeän itseäni enkä osaa pukeutua"-fiilikseen. 

Toinen tärkeä asia mielestäni on että vaatteet ovat laadukkaita. Ylipainoiset näyttävät todella helposti elämäänsä kyllästyneiltä jos vaatteet ovat yhtään nuhjuiset tai epäsiistit, shabby chic vaan ei toimi. Ei se hoikkiakaan imartele, mutta isommassa koossa vielä pahempi.

Kivat asusteet tuo persoonallisuutta ja kiinnittää huomiota. 

Vierailija
19/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan. Että eikö kannata ostaa klassisia vaatteita ja linjoja eikä mitään muodin mukaisia halatteja. Itse tykkään o-neuleesta yhdistettynä pillifarkkuihin. Lenkkarit jalkaan ja talvella nahkasaappaat. Miltä kuulostaa?

Ap

Ihan hyvin varmasti sulle sopii, varsinkin jos sulla tosiaan on samantapainen kroppa kuin tuossa linkitetyssä Instassa. Eihän se ole edes lihava, pluskokoinen ehkä mutta ei läski. Itse käyttäisin lähes mitä huvittaa, lukuun ottamatta nyt ehkä ihan kittanoita pieniä hameita ja toppeja, jos olisi tuollainen kroppa.

Vierailija
20/39 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onhan tuolla jotain ihan kivojakin mutta kieltämättä vähän telttailua ja tylsää. Väljien housujen kanssa ainakin paita mielellään housuihin niin pysyy vyötärölinja! Tämä toki vain henkilökohtainen mielipide. Ehkä jostain syystä tuo vaan miellyttää kaverisi silmää mutta ei kaikkia. 

- 9

Aika telttaisa tyyli hänellä kyllä, muuten ihan kiva. Aika tyypillisen 46-kokoisen näköinen. Näissä ketjuissa "lihava" voi tarkoittaa mitä tahansa tuon näköisen (tai vähän hoikemmankin) ja sairaalloisen 200-kiloisen pallon väliltä. Ei ihme jos välillä puhutaan ristiin.