Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisesta ketjusta tuli mieleen: Minkä ikäisenä lapsenne saa A. juoda kahvia B. ottaa korvakorut C. meikata

Vierailija
02.08.2019 |

Meillä korvikset sai 8-vuotiaana, meikkiä ei vielä käytä ( on nyt 10v) eikä myöskään ole kiinnostunut juomaan kahvia.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf, toisaalla kauhistellaan itsensä lävistyksillä pilanneita naisia ja sitten omat lapset viedään aivan pieninä lävistettäviksi.

Vierailija
22/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika rupesi juomaan kahvia 14 vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wtf, toisaalla kauhistellaan itsensä lävistyksillä pilanneita naisia ja sitten omat lapset viedään aivan pieninä lävistettäviksi.

korvakorussa on pieni vivahde-ero jos vertaa vaikka silmä-lävistykseen tai pirunsarvi-implanttiin ja halkaistuun kieleen.

Vierailija
24/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on juonut isänsä kofeiinitonta kahvia 2vuotiaasta, meillä on  eri kahvit kun mies saa kofeiinista sydänoireita. Korviksen poika sai kun meni ekaluokalle, halusi kun iskälläkin on >3 . Meikkaamista ei toivottavasti aloita :D

Vierailija
25/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että kahviin suhtaudutaan näin löysästi, kun se tuomittu energiajuomatölkki sisältää pienen kahvikupillisen verran kofeiinia.

Vierailija
26/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

korvakorussa on pieni vivahde-ero jos vertaa vaikka silmä-lävistykseen tai pirunsarvi-implanttiin ja halkaistuun kieleen.

En kyllä ymmärrä vivahdetta esim. nenäkorun, korvalävistyksen ja kulmalävistyksen välillä.

Vierailija
27/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertailun vuoksi sekä minä että tytär

Minä aloitin kahvin juonnin syönnillä eli pullamössöllä  noin 3 vuotiaana, korvarei`ät sain joululahjaksi 7 vuotiaana ja meikata aloin 14 vuotiaana,.

Tytär taas  alkoi kahvia alkoi juoda satunnaisesti noin 8 vuotiaana, korvarei`ät sai 6 vuotis lahjaksi ja meikkiä alkoi käyttää 12 vuotiaana .

Täällä kans yks n. 3 vuotiaana pullamössöllä kahvin juonnin aloittanu ja kahvia juon edelleen. Korvikset sain 5 vuotiaana ja "meikata" aloin 7.luokalla. Silloin oli muotia ne ihan ohuet kulmakarvat ja mä halusin tietysti samanlaiset, mutta eihän niitä höylän kanssa saanu tehtyä ja olinki sitten oikeastaan ilman kulmakarvoja muutaman kuukauden kun en osannut piirtääkään niitä. Äitini reaktion muistan vieläkin. Ensin katsoo suu auki kauhistuneena ja sen jälkeen repes hysteeriseen nauruun ja koitti henkeä haukkoen kysellä että mitäs hittoa sä tyttö oot taas menny tekemään.

Vierailija
28/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin kahvin juonnin ja meikkaamisen yläasteen alussa (tosin äiti aina välillä meikkasi mut esim. juhliin vähän pienempänäkin jos halusin), korvikset sain eskarissa.

Vierailija
29/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korviksia kerjäsi pitkään ja 3.luokalla ne lupasin. Kun asia tuli ajankohtaiseksi, ei niitä enää haluttu. Oli nähnyt riittävästi kavereiden mätiviä korvia ja vaatteisiin juuttuneita koruja. Mä niin tiesin sen ennakkoon :)

Meikata sai kouluun 5. luokalla. Luokan viimeisimpien joukossa. Itse olisin antanut vasta yläasteelle. Mutta eipä ole näkynyt vielä mitään pellemaskeja, siistit meikit laittaa. Kotona sai kokeilla jo 3. lk.

Kahvia on maistellut varmaan 5v ekan kerran. Ei mitään kiinnostusta ollut enää vuosiin.

Vierailija
30/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia poika juo isoäidin luona, kun menee sinne "päiväkaffelle", ikää 12v.

Korvikset sai 9-vuotiaana.

Meikkaus... hmm, en tiedä haluaako poika alkaa meikkaamaan, mut epäilisin että ysiluokalla saisi lupani.

Vierailija
31/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että kahviin suhtaudutaan näin löysästi, kun se tuomittu energiajuomatölkki sisältää pienen kahvikupillisen verran kofeiinia.

No tässähän on suuri ero: kahvia juodaan yhdessä vanhempien kanssa päivällä tai juhlissa, energiajuomia vedetään illalla ja yöllä yksin ilman valvontaa. Astmalapselle kahvi on jopa lääke, kehkoputket laajenevat ja hengitys helpottuu.

Vierailija
32/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidennen ikävuoden tienoilla on ollut tapana. 

Vierailija
33/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäiselle en oletusarvoisesti tyrkyttäisi kahvia, mutta lukiossa voisi sitä halutessaan juoda.

Korvikset ja meikki aikaisintaan yläasteella (ovat poikia).

Vierailija
34/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon varmaan niin vanhanaikainen, ettei korvikset aiheuta mulle mitään tunnereaktioita, mun mielestä ne on ihan normaalit korut. Muista läväreistä en ajattele samoin.

Vierailija
35/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain korvikset 12-vuotiaana, meikkaamaan aloin joskus yläasteella ja kahvia opin juomaan vasta lukion jälkeen ensimmäisessä "oikeassa" työpaikassa.

Omat lapset saavat korvikset varmaan n. 10-vuotiaana jos haluavat, kunnolla meikkaamaan saa ryhtyä yläasteikäisenä (en nyt laske jotain pientä kynsilakkaa tai huulikiiltoa tähän) ja kahvia juomaan joskus lukioikäisenä. Eivät nuo kofeiinijuomien ikärajoitukset ihan tyhjästä ole syntyneet.

Vierailija
36/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. lukiossa

B. n. 9v (sitten kun osaa ja jaksaa itse hoitaa korvareikiä)

C. yläasteella

Vierailija
37/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa voisi olla ikärajana ehkä noin 12v. Vanhin poika on nyt 11v enkä anna juoda kahvia kuin maistelun verran silloin tällöin. Korvikset annan ottaa silloin, kun hoitaminen käy niin, ettei minun tarvitse kertaakaan puuttua asiaan. Tyttö nyt 10v eikä vielä ole halunnut korviksia, itsellänikään ei ole.

Tyttö voi meikata juhliin minun seurassani jo nyt eli poskipunaa, haaleaa luomiväriä, huulikiiltoa ja kynsilakkaa, mutta jokapäiväisen meikkaamisen aika on vasta myöhemmin. Hiuksia en anna värjätä vielä useampaan vuoteen. 

Kuulostan todella tiukkikselta ihan jo näin omiin silmin luettunakin :) Pidän kuitenkin ajatuksesta, että lapset ovat lapsia mahdollisimman pitkään ja mitä vähemmän he kiinnittävän huomiota esimerkiksi ulkonäköön (korvikset, meikkaus) sitä parempi. Heillä on koko loppuelämä aikaa juoda kahvia, meikata ja ottaa ne korvikset. 

Vierailija
38/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia saa juoda heti kun haluaa

Tyttö saa ottaa korvikset ja meikata kun menee yläasteelle, poika sitten kun asuu muualla.

Vierailija
39/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia alkoi juomaan yläasteella/lukiolaisena. Ei juo joka päivä.

Meikeillä alkoi leikkimään joskus 4-5 vuotiaana... Ei välttämättä meikkaa arkeen, joka viikko vieläkään. Enemmän yhä leikkii, ns. tekee mieli kokeilla jotain ja sitten pesee pois. Rentoutuu siten. Paljon on meikkejä ja suteja. Tietoa ja osaamista on.

Korvikset laitettiin puolitoista vuotiaana.

Nyt siis 16v

Vierailija
40/60 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia saa jos haluaa.

Korvikset ja meikit sitten kun tienaa itse rahat niihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme