Korvakoruttomat naiset
Kun ja jos nainen ei käytä korvakoruja, niin tuleeko teille muille ensimmäisenä mieleen, että onko kenties jotenkin lestadiolainen? Mulle tulee, aina, vaikka tiedän, ettei se niin mene. Itselläkin on pieni kytkös kyseiseen lahkoon, mutta en todellakaan edusta heitä. Ehkä riippuu kaupungistakin, että jossain Oulussa leimataan heti lestadiolaiseksi, jos ei käytä korviksia, etelän isommissa kaupungeissa ei ehkä niinkään.
Kommentit (61)
Kasvomaskia käyttäessä olen vähentänyt korvisten käyttöä, koska ne takertuvat maskin kuminauhoihin. En tiennyt leimautuvani lestadiolaiseksi.
Olen asunut koko ikäni Oulussa, en ole lestadiolainen enkä käytä korvakoruja. En myöskään tunne ketään jonka ajatusmaailma olisi noin rajoittunut kuin ap:lla.
Enpä muista ikinä kiinnittäneeni huomiota kenenkään korvakoruttomuuteen, joten ei tule myöskään tehtyä mitään kummallisia oletuksia asian perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Minusta koruttomuus on miesmäistä ja pakko tunnustaa, että mietin korvakoruttomista naisista et onkohan hän le pakko?
Minulla on sisko, jolla ei ole reikiä korvissa. Hän on aina ollut sellainen seksipommi, joka kerää miesten huomion pelkästään astumalla huoneeseen. Kullanväriset kiharat, kurvikas vartalo sekä sensuelli suu takaavat eina sen, että kaikki miespuoliset kadehtivat hänen miestään. Ehkä hän ajattelee, että korvakorut olisivat turhaa ylimääräistä koristelua luonnon anteliaasti suomien avujen lisäksi.
Mulla on molemmissa korvissa 4 reikää+rustolävistys, mutta en ole pitkään aikaan käyttänyt koruja. Paitsi nyt on toisessa korvassa kärpässieni, jonka pelastin päättäreissä lempilaitteeni kopista(se on ollut siellä melkein koko kesän). Mikä mä oon? :D
Minulla on korvakoruja, muttei reikiä. On paljon tosi nättejä korvakoruja, jotka toimivat klipisillä tai ruuvaamalla, jopa magneetilla. Monista reiällisille tarkoitetuista koruista saa helposti tehtyä reiättömille sopivia koruja. Tekevät monesti niitä jopa siellä kaupassa, jos pyytää.
Suurimmaksi osaksi ajasta olen tosin ilman niitä. Ne on niin helppo ottaa pois ja laittaa. Eivät vaadi korvalehden desinfionteja. Eivätkä edes ole vaarallisia, koska korvalehti ei voi niistä revetä.
En oikein ymmärrä miksi pitää laittaa edes reiät. Paljon helpompaa ilman.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut siitä, että korvakoruttomuus liitettäisiin nimenomaan lestadiolaisuuteen. Joko naisella on korvikset tai ei ole, ei siinä sen tule tehtyä johtopäätöksiä.
Ennemmin tulee mieleen nikkeli/metaliallerginen
Mua sattui niiden laittaminen (ihan oikein tehtiin, koruliikkeessä) todella paljon. Yllättävän paljon.
Äidiksi tullessani niitä ei voinut käyttää (vauvat ja pikkulapset repivät korva- ja kaulakoruja) ja se jäi kunnes huomasin, että reiät ovat lähes umpeutuneet.
Sen korun tunkeminen sattuu eikä meinaa tulla läpi. En väkisin pysty. Ja uusia lävistyksiä en halua, koska se vasta sattuukin.
Mieluummin olen sitten vaikka lesbon tai lestadiolaisen näköinen jonkun tuntemattoman silmissä. Kumpikaan ei olisi loukkaus minulle vaikka eivät paikkaansa pidäkään.
Täysin merkityksetöntä siis, minulle, jos näytän joltain jonkun mielestä. Mutta turhalla kivulla on merkitystä. Sitä minä välttelen mielelläni.
Milla1 kirjoitti:
Joka kerta reiät tulehtuneet (vaikka pidin todella hyvää huolta) ja umpeutuneet koska korua ei ole voinut pitää. Tahtoisin kyllä pitää korvakoruja mutta en jaksa enää yrittää kun kuitenkin umpeutuvat. Ensimmäiset korvareiät pysyivät vuosia kunnes ensimmäinen tulehdus iski. Pidän aina hyvälaatusia koruja mutta mikään ei oikein auttanut jo tulehtuneita reikiä.
Sama täällä. Joka kerta reiät tulehtuivat ja vuosivat verta ja mätää, parantui vasta kun otti korut pois. Käytin vain kultakoruja, kokeeksi myös kirurgin terästä, mutta ei. Oletin, että se on tosi paha metalliallergia sitten. Yleensähän kulta ja kirurginen teräs käyvät nikkeliallergisille, mutta kaikista pahimmille tapauksille ei.
Vierailija kirjoitti:
Milla1 kirjoitti:
Joka kerta reiät tulehtuneet (vaikka pidin todella hyvää huolta) ja umpeutuneet koska korua ei ole voinut pitää. Tahtoisin kyllä pitää korvakoruja mutta en jaksa enää yrittää kun kuitenkin umpeutuvat. Ensimmäiset korvareiät pysyivät vuosia kunnes ensimmäinen tulehdus iski. Pidän aina hyvälaatusia koruja mutta mikään ei oikein auttanut jo tulehtuneita reikiä.
Sama täällä. Joka kerta reiät tulehtuivat ja vuosivat verta ja mätää, parantui vasta kun otti korut pois. Käytin vain kultakoruja, kokeeksi myös kirurgin terästä, mutta ei. Oletin, että se on tosi paha metalliallergia sitten. Yleensähän kulta ja kirurginen teräs käyvät nikkeliallergisille, mutta kaikista pahimmille tapauksille ei.
Titaani vois sopia mutta sitä on vaikea löytää korviksissa.
Milla1 kirjoitti:
Oletko kokeillut kirurgin terästä ? Ne sopivat minulle, ei kulta tai hopea.
Kyllä minun lestadiolaisluokkakaveri käytti pieniä helminappikorviksia ja helminauhaa. Tajusin muutenkin ihan vasta lukuvuoden lopuksi, että oli lesta
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mulla on molemmissa korvissa 4 reikää+rustolävistys, mutta en ole pitkään aikaan käyttänyt koruja. Paitsi nyt on toisessa korvassa kärpässieni, jonka pelastin päättäreissä lempilaitteeni kopista(se on ollut siellä melkein koko kesän). Mikä mä oon? :D
Outo kärpässienikorvainen huvipuistohullu ? :D
Kolme reikää mullakin kummassakin korvassa. Haluaisin korvanlehtiin minipienet köynnöstatuoinnit, minusta ne ovat kivoja
En jaksa vaivautua uhraamaan ajatustakaan moiselle.
Ei kuulu minulle.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Outo kärpässienikorvainen huvipuistohullu ? :D
Kolme reikää mullakin kummassakin korvassa. Haluaisin korvanlehtiin minipienet köynnöstatuoinnit, minusta ne ovat kivoja
😄
Miksi korvissa sellaiset tarvisi kellään olla? Onko niistä jotain käytännön apua jollekki
Lopetin korviksien käytön kolmoishermokivun alettua. Eipä kyllä kiinnosta jos mua lestadiolaisena pidetään.
Kuulemma muös hiusten värjäämättömyys viittaa lestadiolaisuuteen. Check. Enkä käytä alkoholia. Check. Enkä katso televisiota. Check. No joo...ohi aiheen.
En edes katsele muiden korviksia. Jolleivät sitten ole poikkeuksellisen isot.
Vierailija kirjoitti:
Milla1 kirjoitti:
Minulle ei jostain syystä kulta sovi ollenkaan, mutta hopeisia koruja taas voin käyttää huoletta. Olen aina hiukan ihmetellyt, kun kultaisia pidetään usein hyvinä juuri siksi, ettei tule tulehduksia.
Varastetaanko 10 euron hopeakorvikset?