Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiinteistön remontti ei ollutkaan kuvatun mukainen

Unto
01.08.2019 |

Olen etsinyt pientä omakotitaloa pitkään ja eteen tuli -70 luvulla rakennettu talo, jossa esitteen mukaan oli tehty pari vuotta sitten salaojat ja routaeristeet.
Allekirjoitin ehdollisen esisopimuksen jossa kaupan edellytyksenä on kuntokartoitus. Olin sittemmin mukana kiertämässä taloa kartoittajan kanssa ja kävi ilmi, ettei viimeiseen kahteen vuoteen mitään salaojia eristyksineen olekaan tehty vaan joskus vuosikymmen sitten. En halua ryhtyä remonttiin heti ja minulla on hieman petetty olo. Onko tämä riittävä syy perua tarjous? (:.o(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupan edellytyksenä oli kuntokartoitus, jossa kävi ilmi vilunkipeliä, niin eiköhän se ole sillä selvä. Saattaa jossain muuallakin olla vähän mutkia oiottu.

Vierailija
2/3 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on onko salaojat tehty 2 vai 8 vuotta sitten jos se on kunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi ilmi, että mainittuja routaeristyksiä ei ole ollenkaan. Salaojaputkea on vedetty, mutta tarjousta tehdessä olen ollut siinä uskossa, että myös routaeristeet ovat paikoillaan. Päätökseeni tehdä tarjous vaikutti se, että mainittu korjaus on tehty parin vuoden takaisilla tavoilla, eikä esimerkiksi 1990 luvun malliin. Tottahan toki, että ei sillä olisi niin väliä, jos salaojaputki olisi tehty esim. 10 v sitten, mutta tarkkaa remontointiaikaa myyjällä ei ollutkaan antaa..

-ap