Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Putoan jo kehityksen kyydistä. Koulu digitslisoituu. Linkki

Vierailija
01.08.2019 |

En pystyisi edes yo-koetta enää tekemään. En varsinkaan matikkaa. Ihan sen digitaalisuuden takia, vaikka aisat osaankin.

Jos menisin täydennyskoulutukseen, en osaisi toimia digiympäristössä.

Apua, miten aika ajaa ohitseni. Olen 45-v lukiolaisten äiti.

Tällainen uudistus kouluun tulossa. Mun lasten ollessa alakoulussa tuli sähköinen reissuvihko. Ja nyt mennään eteenpäin. Koko oppimisympäristö mullistuu. https://yle.fi/uutiset/3-10903966

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä lukiossa, jossa olin tutustumassa, lasten lukioita miettiessä sanottiin että:

Nuo kaavaeditori ja muut hankalat jutut ovat vain välivaihe. Tulossa on myöhemmin systeemit, että näytölle voi piirtää käsin kaikki matemaattiset asiat kuin vihkoon ja tietokone osaa itse tunnistaa ne sen ymmärtämään muotoon.

Miksi ei voitu odottaa, että koneet kehittyvät tuohon asti enne kuin suin päin alettiin lukiolaisia kiusata keskenetäisillä systeemillä.

Just siksi ei voitu odottaa, että kehitys tarvitsee välivaiheita. Ei kivikaudeltakaan hypätty suoraan keskiajalle. Jokaisesta vaiheesta opitaan jotain uutta ja niiden aikana keksitään asioita, joita ei muuten ehkä keksittäisi. 

Enkä sano tätä siksi, että itseäni kiinnostaisi digitalisaatio. Käytän mm. yhä 20 vuotta vanhaa kännykkää. 

Ei pitäisi käyttää opiskelijoita koekaniinina tuossa hankalassa välivaiheessa.

Keksikööt ensin menetelmän, että ruutuun voi tehdä käsin laskuja, jotka kone muuttaa koneella tehdyiksi ilman, että opiskelijan täytyy miettiä, miten merkitään koneen ymmärtämässä muodossa vaikka integraalimerkin ylä- ja alapuolelle luvut.

Vierailija
22/23 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedonhaku ja tiedonsiirto saattaa olla netitse kätevämpää, mutta moni muu asia on ärsyttävän hankalaa digitalisaation aikaan. Lisäksi asiakas joutuu opettelemaan palveluntuottajan sivujen täytön, kun asiakas joutuu itse hoitamaan asiakaspalvelijan homman.

Esimerkki: ennen pakettimatka tilattiin puhelimitse tai toimistossa ja liput postitettiin postin kautta. (tai viime hetken lähdöissä ne sai kentällä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalveluksi tietokoneella kaikki on mennyt. Se ei näy hinnoissa, vaan yritysten voitoissa.

Lisäksi esim lääkäriasemat yhdistyvät ja muuten vaan uusivat ohjelmistojaan. Kamala ruikutus alkaa, jos vaikka kysyn, että haluaisin käydä samalla ihitautilääkärillä, jolla kävin 10 vuotta sitten. Mutku meillä on järjestelmät muuttunut. Mistä sen voisi löytää jne jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi