Putoan jo kehityksen kyydistä. Koulu digitslisoituu. Linkki
En pystyisi edes yo-koetta enää tekemään. En varsinkaan matikkaa. Ihan sen digitaalisuuden takia, vaikka aisat osaankin.
Jos menisin täydennyskoulutukseen, en osaisi toimia digiympäristössä.
Apua, miten aika ajaa ohitseni. Olen 45-v lukiolaisten äiti.
Tällainen uudistus kouluun tulossa. Mun lasten ollessa alakoulussa tuli sähköinen reissuvihko. Ja nyt mennään eteenpäin. Koko oppimisympäristö mullistuu. https://yle.fi/uutiset/3-10903966
Kommentit (23)
Tiedonhaku ja tiedonsiirto saattaa olla netitse kätevämpää, mutta moni muu asia on ärsyttävän hankalaa digitalisaation aikaan. Lisäksi asiakas joutuu opettelemaan palveluntuottajan sivujen täytön, kun asiakas joutuu itse hoitamaan asiakaspalvelijan homman.
Esimerkki: ennen pakettimatka tilattiin puhelimitse tai toimistossa ja liput postitettiin postin kautta. (tai viime hetken lähdöissä ne sai kentällä)
Itsepalveluksi tietokoneella kaikki on mennyt. Se ei näy hinnoissa, vaan yritysten voitoissa.
Lisäksi esim lääkäriasemat yhdistyvät ja muuten vaan uusivat ohjelmistojaan. Kamala ruikutus alkaa, jos vaikka kysyn, että haluaisin käydä samalla ihitautilääkärillä, jolla kävin 10 vuotta sitten. Mutku meillä on järjestelmät muuttunut. Mistä sen voisi löytää jne jne.
Ei pitäisi käyttää opiskelijoita koekaniinina tuossa hankalassa välivaiheessa.
Keksikööt ensin menetelmän, että ruutuun voi tehdä käsin laskuja, jotka kone muuttaa koneella tehdyiksi ilman, että opiskelijan täytyy miettiä, miten merkitään koneen ymmärtämässä muodossa vaikka integraalimerkin ylä- ja alapuolelle luvut.